1
Vraag
2
Reacties
Marcvdeijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo-Nas - bestanden toevoegen (mac)

Hallo allen,

Ik heb zojuist de nas gezien op in de finder (mac). Ik zie op het modem ook dat ik mijn externe HD kan toevoegen en deze verschijnt ook keurig als ik kijk op de Ziggo Nas. Alle inhoud is ook beschikbaar en kan zo bij alle bestanden.

Enige probleem is dat ik geen bestanden kan toevoegen op de HD. Als ik iets in een map gooi (op de HD die aan de nas gekoppeld is) verschijnt de melding dat er geen ruimte beschikbaar is, terwijl de HD nog meer dan een TB aan vrije ruimte beschikt.

Ik denk dan dat dit te maken heeft met restricties en toegang. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Staat goed, dus.
Ik heb dit wel eens getest op mijn Technicolor en toen werkte het wel.
Het heeft nu weinig zin dit nog eens te doen, omdat ik speciale experimentele Firmware op de TC7210 draai.

Wat ik me kan herinneren is, dat bij de laatste normale Firmware Upgrade er iets
was met de USB, waardoor de snelheid ervan flink naar beneden ging.
Dat verklaart jouw probleem overigens niet.
Mijn indruk was toen wel: dat USB-verhaal hangt er maar een beetje bij.

Advies: Koop een fatsoenlijke NAS. Van Synology, bv. Die kom je hier regelmatig tegen.

Gr Han

Bekijk in context

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Staat Enable USB Devices to be Shared Storage op Yes?
Zie plaatje.
Gr Han
Marcvdeijk
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:
Staat Enable USB Devices to be Shared Storage op Yes?
Zie plaatje.
Gr Han

Hi Han, bedankt voor je antwoord.
Ja alles staat op 'Yes'.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Staat goed, dus.
Ik heb dit wel eens getest op mijn Technicolor en toen werkte het wel.
Het heeft nu weinig zin dit nog eens te doen, omdat ik speciale experimentele Firmware op de TC7210 draai.

Wat ik me kan herinneren is, dat bij de laatste normale Firmware Upgrade er iets
was met de USB, waardoor de snelheid ervan flink naar beneden ging.
Dat verklaart jouw probleem overigens niet.
Mijn indruk was toen wel: dat USB-verhaal hangt er maar een beetje bij.

Advies: Koop een fatsoenlijke NAS. Van Synology, bv. Die kom je hier regelmatig tegen.

Gr Han
Nielsie94

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik plak mezelf er even bij.

Heb exact hetzelfde als Marc. Wil een externe harde schijf aan 't wifimodem hangen om zodoende een NAS / time machine te creëren.
Ik kan er gewoon bij via netwerk (op een mac), maar kan er niets op zetten...daarnaast is hij inderdaad enorm traag.

Mocht iemand een oplossing hebben, ik (en Marc denk ik ook) horen het graag!

(Technicolor TZ7210)
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Nielsie94

Zoals hanh aangaf betreft een beperking van huidige firmware. Zelfs als zou dit bij een update verholpen worden, dan blijft het algemene advies om (voor dagelijks gebruik) toch maar eens uit te zien naar een NAS. Een fatsoenlijke wel te verstaan. Die hebben veelal ook fatsoenlijke powermanagement instellingen (iets dat bij veel externe HDD’s niet aanwezig is).
Nielsie94

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kan je mij eentje aanraden?
ik zie dat je ervaring heb met de 7210.
een goede prijs kwaliteit verhouding zou top zijn.

gr.
Niels.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Nielsie94 wrote:
kan je mij eentje aanraden?
ik zie dat je ervaring heb met de 7210.
een goede prijs kwaliteit verhouding zou top zijn.

gr.
Niels.


Nee, ik noem geen merken of typen. Daar zijn weer andere websites voor (bv. reviews bij Tweakers enz.). hanh Noemde overigens wel een zeer bekend merk in zijn reactie.
Wat prijs betreft dien je te beseffen dat de HDD's die erin gaan ook geld kosten en dat je bij de keuze van de HDD's (aantal, grootte en kwaliteit / merk en reputatie) er waarschijnlijk altijd nog wat te wensen overblijft / eigenlijk ook een compromis is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic