1
Vraag
2
Reacties
Peter Goderie

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Mail - Email wordt onterecht doorgestuurd / komt aan op verkeerde adres

Ik heb onder mijn ziggo account meerdere email adressen. De meeste werken OK, maar één adres doet vreemd. Mail gestuurd naar dit adres komt altijd aan op het primaire account, en als geadresseerde staat er daar wel het andere account, maar als ik reply op het bericht staat er als afzender dus weer het primaire account...

 

Hoe krijg ik dit weer normaal?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

We hebben de afgelopen dagen wat heen en weer gemaild met de volgende conclusies:

 

- Uit de header informatie weinig nieuws, de e-mails werden inderdaad 'gewoon' doorgestuurd.

- Het opnieuw instellen van de doorstuur-regel en daarna weer uitschakelen hielp helaas niet.

- We hebben het wachtwoord van het e-mailadres gewijzigd via Mijn Ziggo om externe programma's zoals 'mail fetchers' uit te sluiten.

- Peter heeft uiteindelijk de uitgeschakelde (dus niet actieve) filter regel helemaal verwijderd uit Ziggo Mail en dat bleek in zijn geval de oplossing!

 

Hopelijk hebben anderen die ditzelfde probleem ervaren iets aan deze tips en fijn dat het bij jou in ieder geval is opgelost @Peter Goderie!

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is dat een alias mailadres?

Zo ja, die komt altijd binnen op je bovenliggend emailadres waaronder je de alias hebt gemaakt.

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, het is geen alias adres. Het is een appart account waarmee ik ook kan inloggen en van daaruit mail verzenden (met correcte afzender), maar op dit account komt niets binnen. Alles naar dit email adres komt binnen op het hoofd account, ook replies op berichten verzonden vanaf dit account.

 

En ik zie ook geen verschil in configuratie met de andere accounts die wel goed werken... 

Zie ik hier iets over het hoofd?

 

P.S. Dit account heeft wel als "gekoppeld account" in het hoofd account gestaan. Kan dat er iets mee te maken hebben ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat kan er zeker mee te maken hebben, ook forward opdrachten in het ene account kunnen alle mails naar een ander account doorsturen.

 

Heb je alle koppelingen en forwards weggehaald via de webmail?

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Koppeling is al weggehaald. Doorsturen stond niet aan en heeft, zover ik weet, nooit aangestaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb even geen idee meer.

Hoop dat er iemand langskomt die de gouden tip heeft.

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat hoop ik ook.

Bedankt voor het meedenken.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Peter Goderie 

Dit wordt intussen een mysterie maar gelukkig zijn we daar niet vies van. Het klinkt wel alsof er een doorstuurregel actief staat in webmail. Heb je dit voor de accounts allemaal gecheckt? Instellingen -> Email -> Automatisch doorsturen en/of Filterregels. 

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Mariska,

Zoals eerder gezegd staat doorsturen NIET aan, en ik zie bij de instellingen zo 1 2 3 ook geen verschil met de andere accounts die wel goed werken.  

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hmm, heel gek. Sinds wanneer ervaar je deze problemen? En wil je in je profiel, achter je postcode, tussen haakjes het emailadres zetten waar het om gaat? Dan check ik voor je of alles aan deze kant juist staat. 

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska Sinds wanneer weet ik niet echt, ik vermoed meteen sinds aanmaken.

Het account wordt slechts af en toe gebruikt en zoals ik al zei stond hij eerst als gekoppeld account in het hoofd account, en dan merk je er niet gauw iets van. Pas vorige week werdt ik door een ontvanger er op geattendeerd dat de reply van mijn andere mailadres kwam... Toen kwam ik er pas achter dat de berichten werkelijk op het andere account aankwamen en niet in het geadresseerde account (zie postcode).

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dankjewel! Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je e-mailadres inderdaad niet als alias is aangemaakt. Heb je ook niet een extern e-mailprogramma waar je misschien instellingen in hebt veranderd?

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, ik gebruik meestal ziggo webmail, soms ook google mail op android, maar daar niets speciaals ingesteld.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Peter Goderie Helder! Heb je ook de instellingen van het hoofd account nagelopen? 

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Ja dus... (even eerdere berichten teruglezen!)

 

P.S. Vertel mij dan eens welke instelling in het hoofd account kan resulteren in het NIET aankomen in het geadresseerde account.

Alles wijst erop dat inkomende mail wordt afgehandeld alsof het een alias is, maar het is geen alias!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Peter Goderie

 

Toch klinkt het wel als een doorstuurregel, alsof het in het verleden wel zo ingesteld heeft gestaan.
Van welk e-mailprogramma maak je gebruik? Mogelijk kun je de regel daar eerst weer opnieuw instellen en vervolgens weer verwijderen? 

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla Nogmaals: Lees eerst even terug! dan hoef je geen overbodige vragen te stellen.

Bovendien, als het een doorstuur regel is moet de mail eerst op het juiste account aankomen en dat doet ie niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik kan de vinger er nog niet op leggen, @Peter Goderie. Wat gebeurt er als je vanuit dit e-mailadres een e-mail verstuurd, welke afzender ziet de ontvanger dan? Is dat het betreffende e-mailadres of het hoofdaccount?

Peter Goderie
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Rikst Mail verzonden vanaf het bewuste probleem account heeft gewoon dat account als afzender. Een reply op die mail (en alle andere mail verzonden NAAR dat account) komt aan in de inbox van het hoofd account met wel het andere account als geadresseerde. 'N reply op deze ontvangen mail heeft dan toch het hoofdaccount als afzender (en ik kan bij reply ook geen ander account als afzender kiezen, zoals bij een alias).

 

Vanaf het bewuste account kan ik dus wel mail verzenden (met juiste afzender), maar op het bewuste account komt NOOIT mail binnen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Mijn collega gaat je een e-mail sturen om hier verder in te duiken. Dit mailtje ontvang je dan waarschijnlijk op je hoofdaccount, deze ontvangen e-mail dien je dan terug te sturen als bijlage in een e-mail. We gaan dan de headers verder analyseren. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic