1
Vraag
2
Reacties
FireFrenzy

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo + League of Legends = a phreaking shitshow (opgelost)

Hey ik heb nu al een paar weken problemen met LOL, meerdere DCs per game. Stapelt zich op van “1 of 2 vrij korte” in het eerste potje naar “wel dat was 20-40 seconden van mijn leven en een team fight dat ik had kunnen redden als deze shit het had gedaan”.

 

Geprobeerde dingen:

Alle servers waar LOL contact mee zoekt manually whitelisten in mijn PiHole

PiHole uitzetten in software

Pihole uitzetten in hardware

Primaire gaming PC direct aan de modem vast maken IPV via een switch

Primaire Gaming PC vast maken aan de modem via een andere switch.

Live runnen van Pingplotter (geen rare dingen te zien maar geen screenshots gemaakt)

een uur bellen naar de helpdek bellen in de laatste 2 weken (de laatste gozer was echt een fucking shit-for-brains jezus he)

3 installateurs die mij 1 ding vertellen en dan iets anders opschrijven aan jullie kant.

1 competente persoon op twitter die mee geholpen heeft en mee heeft gedacht (Kudos voor deze gozer)

1 nieuwe modem, alle eerdere stappen behalve de monteurs en helpdesk nog een keer

1 andere persoon op twitter die me gevraagd heeft dit te doen (wel aardig maar natuurlijk niet waar ik op hoop)

Switchen naar 1.1.1.2 in windows voor primary DNS van 1.1.1.1

Vast nog wel meer dingen maar dit is even wat ik off the top of my head kan bedenken

 

Overige observaties:

Het lijkt een opstapelend fenomeen te zijn het begint irritant en word on speelbaar na een paar potjes.

Jullie helpdesk phone tree vind het om een oft andere reden nodig om als ik zech dat ik niet bel voor email een minuut van mijn leven te gebruiken door me te vertellen over email settings en hoe jullie daar niets mee doen.

Browsen werkt “zoals verwacht” hoewel niet altijd even “snappy” als of er soms een emmer ping op de lijn zit zeg maar

Discord blijft connected en prima te verstaan tijdens deze storingen

Youtube blijft muziek spelen zonder problemen (maar dat betekend alleen dat hij langere tijd buffered dan het stoort i guess)

 

Informatie voor de helpdesk

De primaire gaming pc: https://pcpartpicker.com/list/7KTCBbde 2e gaming pc: https://pcpartpicker.com/list/BFgXQqen een Asus gaming laptop met 7700HQ en een “1050”Switches die getest zijn een TP Link Tl108-sg en een netgear GS108Alle “permanente” kabels zijn Cat7 van 1attackde “direct aan de modem” kabel is een 15m cat 5e die ik heb gescoord bij de coolblue voor een lanparty. Getest op 3 computers met 4 NICs between them en het is equally garbage all the time on all of them.  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het was of BitComet of Firefox, ik heb bitcomet uninstalled en daarna vervangen voor een Open source alternatief, en daarna gewoon mijn PC geformatteerd en herbouwd.

 

Geen zin om whatever the f$&% er in mijn browser zat uit te graven en het was past due voor een rebuild anyways! Gisteren de hele middag league gespeeld zonder problemen!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De aansluiting is “herbouwt” door de eerste van de 3 monteurs (geen verschil tussen de voor en na toestand)

 

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

En omdat je kennelijk maar een ding mag attachen, (wat is dit 1994? kosten bandbreete en opslag ruimte nog geld ofzo?)

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
FireFrenzy wrote:

Hey ik heb nu al een paar weken problemen met LOL, meerdere DCs per game. Stapelt zich op van “1 of 2 vrij korte” in het eerste potje naar “wel dat was 20-40 seconden van mijn leven en een team fight dat ik had kunnen redden als deze shit het had gedaan”.

Discord blijft connected en prima te verstaan tijdens deze storingen

Hi FireFrenzy, welkom op onze Community! Je hebt al een hoop getest lees ik, maar nog geen oorzaak gevonden voor de lagspikes. Hopelijk kunnen we daar verandering in brengen.

 

Ik vind één zin uit je eerste bericht erg opvallend, Discord blijft goed werken ook terwijl je LoL potje 20-40 seconden stilstaat… Dat is allebei live data (geen buffer) waarbij de ene vastloopt en de ander vrolijk doorgaat. Dat wijst eerder op een probleem in de specifieke route tussen jou en de server dan op een algeheel probleem in de verbinding.

Je zegt dat je wat pingtests hebt gedaan en daar niets bijzonders in zag, naar welk adres heb je gepingd?

 

Op de LoL support website noemen ze twee ip-adressen waar je de route naartoe kunt plotten om de verbinding te analyseren (ik neem aan dat je op EUW speelt): 185.40.65.1 en 162.249.72.1

Zou je naar die adressen eens een MTR of pingplotter kunnen laten lopen? Liefst tijdens een potje League waarbij je veel problemen ervaart zodat we die problemen hopelijk ook in de tabellen kunnen zien.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

PS: zo te zien zit er wel een probleem op je hele verbinding, raar dat Discord hier geen last van heeft.

Pingtest van een externe server naar jouw Connectbox

 

Ik had soortgelijke pieken verwacht in het modemsignaal, met name op downstream kanaal 20 (786.00 MHz) omdat je daar in je modemlogs heel veel Pre en Post RS fouten ziet in verhouding met de rest van de kanalen. Maar dat zie ik niet… Ik zie wel dat er fouten optreden, maar niet op de tijdstippen dat de ping+packetloss zo dramatisch wordt. Onderstaand is een probleem, maar niet hét probleem.

 

Er lijkt een mate van regelmatigheid in te zitten, ik zie elk uur op ~14 en ~44 minuten spikes optreden. Is er een programma of apparaat in huis wat elk half uur ‘iets' doet waar de Connectbox van op hol slaat?

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

GAME 1:

Heb de trace gestart voor ik uberhoubt de client opende, hoewel de packet loss die we nu zien niet te zien was op de vorige modem/tests.

 

Dit is een solid line van 100% packet loss op de eerste en laatste stap tijdens potje nummer 1, de eerste 15 minuten waren zonder problemen en om ~13:40 tot 1400 was het een grote shitshow van disconnects en eeehm “erge ziektes”…

 

https://www.dropbox.com/s/nox9lwsq42n13r9/Game%201.rar?dl=0 Game1.rar voor de CSV files.

 

tijd voor game 2

T=0 is het eindigen van de loading screen.

Game 2 had de modem niet op de plot staan (geen idee waarom) maar daarom is de muur van 100% PL nu aan de andere kant ipv aan beide kanten.

Dc op 5, 7, 9 en daarna intermittent. zie attached CSVs voor meer details

https://www.dropbox.com/s/qazwkdhe9p9v9wt/Game2.rar?dl=0

 

Game 3:

T=0 is het eindigen van de loading screen.

Ben de data voor 185.40 verloren omdat ik de trace wou stoppen maar hij toen ook de data verloor… de grafiek was exact de zelfde “wall of red” en de modem stond niet op de lijst met hops…

Deze game was aan het begin vrij kut maar aan het eind ging het nog wel… Niet goed ofzo maar de DCs gebeurden alleen toen ik dood was en niet als ik er dood aan ging wat het natuurlijk wat minder zuur maakt. 

https://www.dropbox.com/s/3u3cbteji2yezch/162.249.72.1%20Game3.csv?dl=0

 

Ik hoop dat ik dingen hier IETS duidelijker mee maak want voor mij word het vooral onduidelijker moet ik eerlijk toegeven…

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

over de @15 en 45 na het uur ding, ik kan me niets bedenken wat dan iets zou moeten doen…

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Oei, ik heb nog nooit een CSV van de pingplotter resultaten geanalyseerd. Ik ben eigenlijk op zoek naar het tabelletje bovenaan zoals dit (willekeurig voorbeeld van de pingplotter website gehaald):

 

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie de pieken inderdaad in mijn firewall maar er gaat niet om heel veel data ofzo:S

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

In je pingplotter tabel zie ik geen bijzonderheden, die is perfect. De laatste hop reageert niet op pingaanvragen, maar dat hoeft ook niet en je zult via alle verbindingen hetzelfde zien daarop (100% loss).
Veel belangrijker is de route er naartoe en die ziet er perfect uit. Het goed interpreteren van pingplotter resultaten is niet moeilijk, maar ook niet intuitief, mocht je geïnteresseerd zijn kun je op pingplotter.com een hoop info vinden. (Deze voorbeelden zijn van toepassing op jouw resultaat: One poorly responding router en Destination unreachable)

 

Het is echt iets wat aan- en uitgezet wordt, want het is ook ineens weg na een bepaald moment en speelt zo regelmatig… Dinsdag stopte het na 18:44, woensdag begon het om 07:42 en stopte het na 14:42. Kun je aan de hand van die tijden achterhalen welk apparaat er bij jou thuis aan- of uitgezet wordt (+ of - een half uurtje)?
Vanochtend begon het om 08:38 en voila, om 09:08 is het opnieuw raak. Ik kan de klok er op gelijk zetten dat het over 6 minuten weer zal optreden.

Dinsdag 13-10
Woensdag 14-10
Donderdag 15-10 (8:30-09:15)

 

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Laat me even weten hoe het aan/uit er vandaag uit gezien heeft, ik denk dat ik een half idee heb wat het is maar dat moet ik nu nog even checken…

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb even wat aantekeningen gemaakt, en het ging vandaag veel beter met de stabiliteit… Enige vraag naast “zou je voor mij nog zo’n tabel hebben” is “wat gebeurde om 1757” want dat was de enige keer dat ik ge DCed werd…

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Dit is de ping op donderdag 15 oktober, spikes om: 08:36, 09:09, 14:48 en 17:46. Na 22:30 is er veel dataverkeer, dus gaat de ping omhoog (want ICMP heeft minder prioriteit).

Do 15-10

Op vrijdag en zaterdag geen hoge pieken met packetloss te zien.

Op zondag 1 piek om 11:16, verder tussen 13:26 en 14:21 veel dataverkeer.

 

Ik ben wel benieuwd wat je halve idee precies is, zo te zien zit je in de goede richting want de spikes komen veel minder voor de laatste paar dagen.

FireFrenzy
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het was of BitComet of Firefox, ik heb bitcomet uninstalled en daarna vervangen voor een Open source alternatief, en daarna gewoon mijn PC geformatteerd en herbouwd.

 

Geen zin om whatever the f$&% er in mijn browser zat uit te graven en het was past due voor een rebuild anyways! Gisteren de hele middag league gespeeld zonder problemen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic