vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Ziggo Internet Snelheid

Hallo, ik blijf op zich graag bij Ziggo 😊 alleen ik moet eigenlijk door omstandigheden terug in abbo om de kosten te drukken,nu is mij wel een mooi voorstel gedaan maar ik ben er wel kritisch over nog en ik zal uitleggen wat ik vind en waar ik nu al enkele jaren over zeur,

Dat is dat de laagste abbo voor internet en dus ook de laagste all in one abbo daarvan de snelheid niet meer van deze tijd is!Als je ook ziet wat je met gemak krijgt bij een glasvezel abbo dat is bijna 2 a 5X zoveel ook in upload!

 

Maar waar ik me kapot aan erger is dat als je naar de goedkoopste aal in one abbo wil je dus maar 50mb bij 5mb snelheid hebt en nogmaals dat is niet meer van deze tijd, en de algemene abbo kosten die zijn absurd hoog in tegenstelling tot de andere providers.

 

Nu is de hoofdvraag van mij, is het niet mogelijk dat Ziggo de abbo`s met name de all in one of ze die kunnen doorschuiven?dat zou eigenlijk moeten inhouden dat de 50mb5mb verdwijnen gaat en de 250mb dat in de all in one abbo zit van 59 euro naar 49 euro zou moeten gaan als voorbeeld!

Alternatief zou wezen dat de 50mb/5mb naar 125/15mb gezet gaat worden dat zou ook een mooie oplossing zijn en dan zou je niet hoeven te schuiven met de prijzen die kan je dan zo laten!

 

Dan nog vind ik de upload snelheid zeer matig maar dat is iets daar zal Ziggo op een gegeven moment wel in mee moeten gaan richting de glasvezel snelheden willen ze uiteindelijk geen klanten verliezen,dan zal dus bijv een 250mb/25mb naar 250/250mb moeten gaan zo ongeveer.

Als Ziggo toch 4 keuzes in all in one abbo wil houden dat is prima maar dan moeten de snelheden wel synchroom lopen vind ik anders betaal je in verhouding teveel voor de minste abbo!

 

Het is in ieder geval wel iets waar ze over na moeten gaan denken!

 

*En eigenlijk heb ik een soort gelijke mening over het vaste telefonie dat uiteindelijk over VoIP loopt,ik vindt eigenlijk om daar dus tikken voor moet betalen ik geloof 0,13 eurocent per minuut nogal aantikken en voor mij is onbeperkt bellen geen optie daar bel ik in verhouding te weinig voor zeg maar!

Maar in eigen land(nationaal) zou je met voip eigenlijk zowel naar vaste nummers en 06-nummers dus nationaal gratis moeten kunnen bellen onbeperkt en alleen betalen voor de servicenummers 0900 085 internationaal enz dit kan immers al via Apps als whatapp maar niet iedereen heeft een App of smartphone, maar dit zou weleens een idee kunnen zijn voor Ziggo om die te ontwikkelen om in elk geval gratis bellen te maken voor op de smartphone?!

*Voor zover als ik nog weet is alleen vastbellen tussen Ziggo members onder mekaar gratis maar ik vind dat maar relatief weinig zeggen.

Als voorbeeld wil ik toch even noemen dat na het tegenvallende succes van de game UT2003 er in Maart 2014 een UT2004 release kwam en daarin zat dus destijds anders genaamd maar feitelijk dus voip optie in de game die je aan of uit kon zetten,daarmee kon je dus gratis via internet met mekaar chatten,een soortgelijk iets kwam later uit als Teamspeak server,Mumble en nu ook Discord en velen andere!dus toch iets om eens goed over na te denken.

 

-Heb wel een idee al ervoor maar ik weet niet of het gaat kunnen, maar je zou dus een soort wifispotsBEL App kunnen maken die dus al dan niet via de smartphone hotspot of wi-fi verbinding een connectie maakt met internet en dat je dan op die manier kan bellen gratis en dan natuurlijk via je Ziggo login of zoiets maar dat moet dan technisch verder uitgedacht worden maar dat kunnen heel veel forumleden aan mee doen?Die nieuwe wifispotsBEL app die zou dan in theorie de bandbreedte van de wifispots kunnen gebruiken om te bellen?

15 Reacties 15
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

De kans is als je het ‘laagste’ abonnement in snelheid verhoogt dat mensen gaan downgraden, wat inkomsten scheelt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de meeste personen die voor internet start gaan hebben aan 50/5 down up genoeg wil je meer dan kun je ook voor start xxl gaan dat is 100/10 down up

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

dat kwam met vastbellen en dtv nog vrij hoog uit ,ze hebben mij toen een all in one voorgesteld met vodafone start M erbij en eerste halfjaar kreeg je dan korting en dan werd het 65 euro nog pittig maar lever je geen snelheid in, trouwens dat van die start xxl 100mb kon ik nergens vinden?

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

dat kan zijn maar ze moeten toch wel kwa snelheid mee gaan met de glasvezel of andere providers die nu aanzienelijk sneller zijn anders zul je alsnog klanten kwijtraken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Het is bij Ziggo tegenwoordig heel simpel, voor het leeuwen deel is het tegenwoordig een Amerikaans bedrijf en dat heeft geen aandeel genomen omdat ze de Nederlandse klanten zo leuk en aardig vinden, maar om er geld aan te verdienen. Als ze in ( noem wat ) Hongarije meer zouden kunnen verdienen, dan hadden ze daar wel aandelen gekocht.

Door de mogelijke keuzes slim in te richten, zullen de meeste klanten in de ( door Ziggo verwachte ) duurdere abo's terecht komen en omdat ze de enkele 'gewilde' zenders in een extra pakket hebben gezet, vangen ze zo vaak nog extra inkomsten.


Dat e.e.a. voor de klant veel gemakkelijker en vooral goedkoper kan, dan is dan jammer ( voor de klant ). Als monopolist is het niet nodig om je klant als vriend te houden, zolang je maar zorgt dat je de enige zinnige keuze bent en blijft.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

naast internet start 50/5 compleet 250/25 max 500/40 is er ook nog start xxl 100/10 wel moest je die dacht in via de klantenservice aanvragen zodra internet start actief 

 

glasvezel van kpn begint bij 50/5

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/

3FB7B8B9-A12D-4218-995A-1C9D674D191C.png

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Natuurlijk spiegelt KPN zich aan Ziggo. Maar ook al zal KPN een bepaald abo veel goedkoper kunnen aanbieden, waarom zouden ze dat doen, als de concurrent een veel hoger bedrag daarvoor vraagt.

Ook KPN zal de mogelijke keuze bij hun, zo inrichten dat de meest klanten uiteindelijk zo 'hoog' mogelijk terecht komen, terwijl KPN misschien veel goedkoper leek.

 

Ziggo spiegelt zich aan KPN en KPN spiegelt zich aan Ziggo. Samen beheren ze de markt en samen bepalen ze wat de klant er voor moet betalen. Stapje voor stapje en de ene na de andere, en zo gaat de prijs omhoog en/of wordt er iets minder service geleverd. En de klant heeft het nakijken, want die heeft geen andere keus, daar zorgen Ziggo en KPN wel voor.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Knoppelateur

Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Hi @vasty ,

Je zit bij Ziggo goed als het om TV-kanalen gaat. Zo zijn zo ook begonnen in de tijd van @Home etc.
Als je alleen internet belangrijk vindt is het natuurlijk niet netjes om in deze Community aanbevelingen te doen voor Internet Only Providers gecombineerd met een alleen MOBIEL abonnement. er is veel geld te besparen.

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Knoppelateur reageren op een 2 jaar oud topic heeft niet zoveel zin, vermoedelijk heeft TS zijn keuze wel gemaakt.

Knoppelateur

Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Ik zag de datum wel maar waarom verschijnt deze topic dan in mijn hotlist?

 

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Knoppelateur  schreef:

Ik zag de datum wel maar waarom verschijnt deze topic dan in mijn hotlist?

 


Ziggo's wegen zijn ondoorgrondelijk, net zoals deze oude topics niet gewoon gesloten worden. Zoals met veel recente topics wel gebeurt.

 

Reactie hier van een ziggo medewerker vind ik nogal zwak en eigenlijk onjuist.

Opgelost: Wanneer worden deze oude topics nu eens gesloten? - Ziggo Community

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

bijna had ik een reactie gegeven maar zag op het laatste moment dat het een topic van 2021 is.

Ja die had al in het archief thuis gehoord.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ziggo is veel te duur met zijn internet snelheid en zielige upload. Ben het met je eens. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Dit topic had inderdaad gearchiveerd moeten worden. Dat heb ik dan ook zojuist gedaan 🙂 De reden dat je soms oude topics open ziet staan, vind je hier.

 

@Knoppelateur - Erg gek dat dit topic bij jou naar voren kwam. Je spreekt van een hotlist, kun je in dit topic aangeven wat je daarmee bedoelt?

@Steefb - Je geeft aan dat je de reactie in je topic zwak en eigenlijk onjuist vindt. Ik ben erg benieuwd waar 'm dat in zit, specifiek het onjuiste gedeelte. Je topic staat nog open, mocht je er over willen uitweiden zie ik daar graag je reactie tegemoet!

Uitgelicht topic