1
Vraag
2
Reacties
Petrus123

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo IP adres statisch of dynamisch?

Voorheen werd het dynamische IP adres door Ziggo (on)regelmatig gewijzigd. De laatste minimaal 4 maanden is hij echter ongewijzigd. Althans bij mij.

Mijn vraag is daarom: is het tegenwoordig door Ziggo omgezet naar statisch? Of komt het misschien doordat ik sinds een half jaartje een ander modem (Connectbox) heb?

Om mijn wan ip statisch te houden ivm externe inlog in mijn ip camera systeem had ik een aantal jaren een abonnement bij een DDNS provider, en deze onlangs opgezegd. Maar ben evengoed nieuwsgierig naar het antwoord op bovenstaande vraag.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

IP-adressen van consumenten waren en zijn altijd dynamisch (geweest), ze kunnen echter jaren ongewijzigd blijven. Mijn vorige IP-adres ontving ik in oktober 2019 en is tot november 2022 toegewezen gebleven aan mijn router. Mogelijk maakte je voorheen van Dual-Stack Lite gebruik, waarbij je het IPv4-adres van een Address Family Transition Router deelt met een aantal andere klanten via Carrier-Grade NAT en alleen de IPv6-prefix persoonlijk is.

Bekijk in context

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Alleen voor zakelijke klanten is een statisch ip adres mogelijk

 

https://www.ziggo.nl/zakelijk/vast-ip-adres 

 

Veelgestelde vragen

Kan ik met een particulier abonnement ook een vast IP-adres krijgen?
Nee, vaste IP-adressen zijn bij Ziggo alleen beschikbaar voor zakelijke internetabonnementen. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

IP-adressen van consumenten waren en zijn altijd dynamisch (geweest), ze kunnen echter jaren ongewijzigd blijven. Mijn vorige IP-adres ontving ik in oktober 2019 en is tot november 2022 toegewezen gebleven aan mijn router. Mogelijk maakte je voorheen van Dual-Stack Lite gebruik, waarbij je het IPv4-adres van een Address Family Transition Router deelt met een aantal andere klanten via Carrier-Grade NAT en alleen de IPv6-prefix persoonlijk is.

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Alleen voor zakelijke klanten is een statisch ip adres mogelijk

 

https://www.ziggo.nl/zakelijk/vast-ip-adres 

 

Veelgestelde vragen

Kan ik met een particulier abonnement ook een vast IP-adres krijgen?
Nee, vaste IP-adressen zijn bij Ziggo alleen beschikbaar voor zakelijke internetabonnementen. 
Petrus123
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks guys, helder. In ieder geval tussen 2015 en 2019 werd die van mij vaker gewijzigd en had inlogproblemen als ik wat langer in het buitenland zat. Ik had toen een (vlgs mij ?) Cisco  modem. Daarom nam ik een ddns abonnement, toen denkende dat dit de beste oplossing was. Intussen weet ik wel beter en hou 60 dollar/jaar in de pocket....

Ik probeerde onlangs over te stappen op zakelijk, maar werd afgewezen omdat ik als particulier geen KVK-nummer heb of aan kan komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic