1
Vraag
2
Reacties
Friso Veldkamp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go op boot

Goedemiddag,

 

Ik heb natuurlijk een Ziggo account en kijk op vakanties vaak op mijn teklefoon of tablet naar Ziggo Go. 

Nu heb ik voor mijn bootje een kastje met Android TV (met HDMI gekoppeld aan TV) gekocht, waarbij ik door mijn telefoon als hotspot te gebruiken ook Ziggo Go wil zien. Alles werkt (Youtube, Videoland, Netflix, internet), maar op de gedownloade Ziggi Go-app boodschap:  "Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. Kijk op ziggo.nl/klantenservice voor meer informatie over deze service." Ik gebruik mijn telefoon alleen als hotspot, de android TV heeft zijn eigen afstandsbediening.

Hoe kan ik wel Ziggo Go kijken op mijn bootje ? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Via Android TV de Ziggo Go app gebruiken kan alleen vanaf een Ziggo verbinding, dus niet via een hotspot of ander netwerk.

De enige manier om toch TV te kunnen kijken is dan of via een laptop aan de tv, of casten via een chromecast. De chromecast moet je dan met de hotspot verbinden, net als een tweede telefoon. Dan kun je vanaf de tweede telefoon casten.

 

Voor meer informatie over Ziggo Go via Android TV: Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Friso Veldkamp 

Ik denk dat je daar wel een punt hebt omdat je binnen jouw huishouden gebruikmaakt van Ziggo. En als je op deze pagina klikt dan zie je ook de afbeelding van een kampeerauto (dat is inderdaad geen bootje) waarmee gesuggereerd wordt dat je ZiggoGo ook buitenshuis zou moeten kunnen gebruiken. Waarom Ziggo deze afspraak maakt met de content aanbieders en Netflix blijkbaar andere afspraken heeft gemaakt/bedongen, wordt mij niet duidelijk.

Het zou al een stuk duidelijker worden als Ziggo uitlegt aan abonnees waarom deze regel bestaat.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Via Android TV de Ziggo Go app gebruiken kan alleen vanaf een Ziggo verbinding, dus niet via een hotspot of ander netwerk.

De enige manier om toch TV te kunnen kijken is dan of via een laptop aan de tv, of casten via een chromecast. De chromecast moet je dan met de hotspot verbinden, net als een tweede telefoon. Dan kun je vanaf de tweede telefoon casten.

 

Voor meer informatie over Ziggo Go via Android TV: Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Friso Veldkamp
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Raar, want je zou ook in je caravan op de camping moeten kunnen kijken, terwijl je Ziggo netwerk daar ook niet echt is ...

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Dat klopt, dan kun je gebruik maken van de 'normale' Ziggo Go app op je telefoon of tablet. Maar de Android TV Ziggo Go app is een andere dan die normale app en wordt volgens Ziggo gezien als een in huis oplossing zoals te lezen is op de pagina die ik eerder stuurde.

 

Er is dus een behoorlijk verschil tussen Ziggo GO en Android TV Ziggo GO

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even benadrukken er is Ziggo Go, dat is overal bruikbaar en er is Ziggo Go TV een compleet andere app puur voor thuis gebruik.

Ziggo Go TV is enkel voor thuis gebruik!Ziggo Go TV is enkel voor thuis gebruik!

Als tip voor de boot, of waar dan ook koppel een Laptop aan een TV en kijk via www.ziggogo.tv.

 

 

@Wim C. Deze beperking heeft weinig met de content leveranciers te maken, dit is puur bedrijfsbeleid. Hoe meer we kunnen kijken hoe beter het is voor de content leveranciers.

 

Verder kan je Netflix niet met Ziggo vergelijken in dit geval, dan moeten we naar KPN kijken hun app voor smart TV's is ook enkel thuis bruikbaar. Canal Digital levert ook een app voor smart TV's deze is volledig onafhankelijk van internet leveranciers.

jviskaal

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik wel op de camping op mijn mobiel ziggo Go kijken? Ik heb een zakelijk Vodafone abonnement. Dan zit ik toch ook niet op ziggo WiFi ???? Apart dat als ik een chromecast verbindt met de hotspot van mijn mobiel op de chromecast (Google tv) niet kan kijken! Is dan toch hetzelfde Vodafone netwerk ??? Namelijk die van mijn mobiel… 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@jviskaal Het verschil zit in de app, de ZiggoGo app voor telefoon, tablet, laptop zeg maar, is een andere app dan de ZiggoGo app voor Android TV die je op je chromecast (met GoogleTV) installeert. Daardoor kan je met de ene app wel overal kijken, zonder op het Ziggo netwerk te zitten en met de andere app niet.

 

Er zijn wel oplossingen te bedenken om dit hele gedoe te omzeilen, door bijvoorbeeld thuis een vpn server op te zetten, en daar dan verbinding mee te maken vanaf je chromecast (met GoogleTV). Dan lijkt het namelijk dat je chromecast gewoon thuis is en zal hij wel ergens anders werken waar geen ziggo netwerk is...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic