1
Vraag
2
Reacties
bazzdaciple

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go beeld niet scherp over beamer

Ik heb een Lenovo 720 laptop met Intel i-7 processor met 16GB intern, NVIDIA GeForce GTX 1050 videokaart goed voor 4K. De laptop heb ik aangesloten op een 4K beamer. Mijn Ziggo abonnement is Max (tot 600 Mbit/s).

Tv kijken doe ik altijd via wifi en via de Ziggo Go app. 

Dus ik zat er gister helemaal klaar voor om de wedstrijd van Nederland te kijken maar wat een teleurstelling qua beeld! Ik had een haarscherp beeld verwacht maar het was niet beter dan toen ik 20 jaar geleden in een smoezelig café met een beamer van toen voetbal keek. Beelden niet vloeiend (elke beweging bestond eigenlijk uit miniscule schokjes).  Gezichten van voetballers meer een vlek dan duidelijk, zwarte vlakken op de bal niet te zien leek meer op een totaal witte bal. 
Heb settings in de laptop bekeken en van de beamer maar toen ik als test een 4K demo draaide was die wel superscherp.

Dus vraag: Wat is jullie ervaring? Kun je met Ziggo Go app wel superscherp beeld krijgen (wat is maximaal haalbaar) en is er verschil in kwaliteit wanneer je naar Ziggo.tv gaat en daar kijkt? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk je met de Ziggo Go ap of via de browser https://www.ziggogo.tv/nl.html ???

Voor zover ik weet gaat Ziggo Go live TV niet hoger dan 720p, movies en series 1080i.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk je met de Ziggo Go ap of via de browser https://www.ziggogo.tv/nl.html ???

Voor zover ik weet gaat Ziggo Go live TV niet hoger dan 720p, movies en series 1080i.

bazzdaciple
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert Ik keek gister via de Ziggo Go app. 

Ik heb geen tv en als ik kijk dan kijk ik eigenlijk altijd via de app. Zit er dan verschil in kwaliteit tussen app of browser?

Ik begrijp overigens heel goed dat 4K niet mogelijk is maar HD zou toch wel mogelijk moeten zijn? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het goed is werkt de Ziggo Go app niet meer op Windows.

Daarvoor is in de plaats gekomen https://www.ziggogo.tv/nl.html en als je de eerste keer inlogt, kun je een "app" extensie installeren.

 

Ik ben benieuwd naar je ervaringen via de browser.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het eerdere antwoord wat bert heeft gegeven klopt livestream via ziggo go gaan niet hoger dan 720p dus ook geen full hd omdat dit meer bedoelt is voor een 2de tv of tablet oid 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat je ook nog zou kunnen doen al brengt dit wel kosten met zich mee

 

is de mediabox next huren en dan met de bijgeleverde hdmi kabel aansluiten op een hdmi 2.0 aansluiting aansluiten van de beamer als die deze heeft en als je beamer HDCP 2.2 ondersteunt geen idee of de next zelf dit nodig heeft al weet ik wel dat netflix oid zo iets vaak nodig heeft 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

HDCP 1.4 is gemaakt voor full HD content, terwijl HDCP 2.2 is bedoeld voor ultra HD 4K.

Wat is HDCP en waarom is het belangrijk bij 4K content? | BenQ Nederland

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic