Open Dutch Fiber.
Let op dat je geen abonnement hoeft te nemen om de glasvezel binnen te krijgen, ODF was/is niet altijd helder in de communicatie lees ik en ervaar ik hier ook.
Ik schreef eerder: "Als je in een appartement woont, dan wordt de glasvezel gratis in je meterkast aangelegd, je hoeft dan geen abonnement via de glasvezel van een provider te nemen."
Ter verduidelijking hieronder al enige teksten van de website Open Dutch Fiber | Veel gestelde vragen
Moet ik betalen voor de glasvezelaansluiting?
Nee, er zijn geen kosten verbonden aan de aansluiting op het glasvezelnetwerk. Ook niet voor het installeren van een glasvezelaansluitpunt in je woning.
We installeren niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning. Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten.
Ben ik verplicht een abonnement af te sluiten als ik toestemming geef?
Nee, je bent niet verplicht een abonnement af te sluiten.
Wel installeren we niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning. Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet, blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten.
Pas op met T-Mobile, dat je geen abonnement opgedrongen krijgt door hen, die het eerste jaar alleen via de glasvezelkabel beschikbaar zijn, want die willen nog wel eens vetellen dat Ziggo stopt en je via de glasvezel verder moet met hen.