1
Vraag
2
Reacties
Schoone

Level 6
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Ziggo Glasvezel installatiepakket

Binnenkort wordt bij glasvezel in de straat aangelegd.

Ik woon in een appartement en het schijnt dat ik een monteur thuis krijg om alles aan te leggen.

Nu las ik dat Ziggo een installatiepakket gaat opsturen.

Kan iemand mij vertellen hoe het proces van aanleggen in huis( appartement) door monteur tot het installatiepakket van Ziggo in zijn werk gaat ?

Alvast hartelijk dank.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 10639Posts
  • 123Oplossingen
  • 3734Likes

ziggo heeft niks van doen met glasvezel, ziggo werkt via coax 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72734Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20865Likes

Open Dutch Fiber.

Let op dat je geen abonnement hoeft te nemen om de glasvezel binnen te krijgen, ODF was/is niet altijd helder in de communicatie lees ik en ervaar ik hier ook.

Ik schreef eerder: "Als je in een appartement woont, dan wordt de glasvezel gratis in je meterkast aangelegd, je hoeft dan geen abonnement via de glasvezel van een provider te nemen."

Ter verduidelijking hieronder al enige teksten van de website Open Dutch Fiber | Veel gestelde vragen

Moet ik betalen voor de glasvezelaansluiting?

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan de aansluiting op het glasvezelnetwerk. Ook niet voor het installeren van een glasvezelaansluitpunt in je woning.

We installeren niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning. Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten.

Ben ik verplicht een abonnement af te sluiten als ik toestemming geef?

Nee, je bent niet verplicht een abonnement af te sluiten.

Wel installeren we niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning. Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet, blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten.

Pas op met T-Mobile, dat je geen abonnement opgedrongen krijgt door hen, die het eerste jaar alleen via de glasvezelkabel beschikbaar zijn, want die willen nog wel eens vetellen dat Ziggo stopt en je via de glasvezel verder moet met hen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Hatolex

Level 15
  • 1253Posts
  • 47Oplossingen
  • 767Likes

@Schoone , als jij glasvezel krijgt zal dat in het geheel niets te maken hebben met ziggo. Ziggo zal dan ook niets doen in dat geval. Of je zou in het het uitzonderlijke geval glas van ziggo krijgen.

MR_CHIP

Level 19
  • 10639Posts
  • 123Oplossingen
  • 3734Likes

ziggo heeft niks van doen met glasvezel, ziggo werkt via coax 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72734Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20865Likes

@Schoone Heb je een TV en/of internet abonnement besteld bij Ziggo, omdat je een installatiepakket toegestuurd krijgt?

Zo ja, dat gaat via de coax kabel die in je appartement ligt, meestal is er een wandcontactdoos in de meterkast.

(Behalve in een paar regio's in Nederland waar de glasvezel binnenkomt en dat signaal omgezet wordt naar een Docsis coax signaal.

Ik woon in een appartement en het schijnt dat ik een monteur thuis krijg om alles aan te leggen.

Van welk bedrijf of provider heb je de brief gehad?

Als je in een appartement woont, dan wordt de glasvezel gratis in je meterkast aangelegd, je hoeft dan geen abonnement via de glasvezel van een provider te nemen.

Pasi

Level 18
  • 8808Posts
  • 470Oplossingen
  • 4868Likes

@Schoone  schreef:

Nu las ik dat Ziggo een installatiepakket gaat opsturen.

Kan iemand mij vertellen hoe het proces van aanleggen in huis( appartement) door monteur tot het installatiepakket van Ziggo in zijn werk gaat....

Hallo,

Ziggo 'doet' geheel niets met glasvezel aan huis ( een enkel/uniek project daargelaten ) ! Bij Ziggo komt alles via de groene coaxkabel uw huis binnen.

Natuurlijk moet u wel de glasvezel tot in huis laten aanleggen, want dat is in eerste instantie vaak gratis. De glasvezel later tot in uw huis laten aanleggen, is vaak erg prijzig !

Als men glasvezel in uw huis gaat aanleggen, dan krijgt u dus een extra aansluiting in huis. Dat is handig, want dán kan u kiezen welke provider u wilt en bent u niet afhankelijk van wat ( en tegen welke prijs ) Ziggo nu levert. Via de glasvezel kan men soms uit meerdere providers kiezen en krijgt men vaak grote kortingen als nieuwe klant.
Nu leveren misschien niet alle providers dezelfde kwaliteit/snelheid m.b.t. internet/tv/apparatuur, maar die grote kortingen en/of cadeaus kunnen dat verschil soms best verzachten, alles natuurlijk afhankelijk van uw eigen wensen.

Ps. de glasvezel aansluiting staat geheel los van de Ziggo coax aansluiting, dus die laatste blijft natuurlijk gewoon werkzaam, ondanks dat men soms ( aan de deur ? ) wat anders beweerd.

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Ik heb al tientallen jaren een abonnement bij Ziggo. Er werd mij door iemand van ODF verteld dat ik een installatiepakket van Ziggo toegestuurd zou krijgen, vandaar mijn verwarring. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72734Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20865Likes

Open Dutch Fiber.

Let op dat je geen abonnement hoeft te nemen om de glasvezel binnen te krijgen, ODF was/is niet altijd helder in de communicatie lees ik en ervaar ik hier ook.

Ik schreef eerder: "Als je in een appartement woont, dan wordt de glasvezel gratis in je meterkast aangelegd, je hoeft dan geen abonnement via de glasvezel van een provider te nemen."

Ter verduidelijking hieronder al enige teksten van de website Open Dutch Fiber | Veel gestelde vragen

Moet ik betalen voor de glasvezelaansluiting?

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan de aansluiting op het glasvezelnetwerk. Ook niet voor het installeren van een glasvezelaansluitpunt in je woning.

We installeren niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning. Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten.

Ben ik verplicht een abonnement af te sluiten als ik toestemming geef?

Nee, je bent niet verplicht een abonnement af te sluiten.

Wel installeren we niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning. Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet, blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen. In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten.

Pas op met T-Mobile, dat je geen abonnement opgedrongen krijgt door hen, die het eerste jaar alleen via de glasvezelkabel beschikbaar zijn, want die willen nog wel eens vetellen dat Ziggo stopt en je via de glasvezel verder moet met hen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic