RDC

Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Giganet modem instellen op eigen IP adres

Hallo,

 

Ik heb net een nieuwe Ziggo Giganet modem ontvangen.

Deze wil ik op een andere IP reeks instellen. (tot nu toe ging dat zonder mooite met de oude modem)

Wanneer ik de gewenste IP adres instel bij de DHCP instellingen krijg ik de foutmelding

 

"Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander.

 

 

Help!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RDC
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Het blijkt nadat een monteur van Ziggo langs gekomen is dat de locaal IP adres niet in te stellen is met de Giganetbox! Jammer dat de helpdesk dat niet wist.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Welk IP adres vul je in ? 

RDC
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

192.168.50.2

 

Dit heeft altijd gewerkt met de vorige modems.

Al mij randappartuur is hierop ingesteld

RDC
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

192.168.50.2

 

Dit heeft altijd gewerkt met de vorige modems.

Al mij randappartuur is hierop ingesteld

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

http://192.168.178.1/  is het standaard IP adres en ik denk dat je ipv de 2 ( 192.168.50.2  ) een 1 moet kiezen , andere ingestelde apparaten moeten dan probleemloos hun ding kunnen doen omdat je in de zelfde ip range zit.

En ook zou ik het zo doen dat je geen andere apparaten op je modem aangesloten heb zitten tijdens het instellen dan alleen een bekabelde desktop of laptop die geen vast IP adres heeft maar op DHCP ontvangen staat ingesteld.

 

En reboot het modem even voor je de instellingen veranderd 

RDC
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, dit heb ik opgevolgd. Dit werkt nog niet. Met mijn vorige Ziggo moden was het nooit een probleem.

 

Is er een andere manier om de IP adres van de router te wijzigen behalve via de ziggo DHCP instellingen?

 

 

RDC
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Het blijkt nadat een monteur van Ziggo langs gekomen is dat de locaal IP adres niet in te stellen is met de Giganetbox! Jammer dat de helpdesk dat niet wist.

Masimo

Level 7
  • 152Posts
  • 12Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb mijn ConnectBox Giga ingesteld op 192.168.1.1 en dat ging prima.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe 

 

kon ziggo geen aanpassing doen waardoor er meer mogelijk was qua IP adres aanpassen dhcp server

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat was in elk geval in april vorig jaar nog het geval, er zou een provision met andere firmware moeten plaatsvinden, zie dit topic.

phoegee

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb hetzelfde probleem, zou fijn zijn als ziggo dit even anpast in de instellingen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@phoegee Goed dat je via dit topic aan de bel trekt! Ik heb voor jou een verzoek ingediend om de configuratie van het modem aan te passen zodat je de laatste octetten v.d. DHCP Range op het modem kunt aanpassen. Het kan tot 48 uur duren voordat de wijziging is doorgevoerd. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Paul 

 

kan je dat dan ook niet doen voor de topicstarter ?

@RDC 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RDC Voor jou heb ik ook een verzoek ingediend om de configuratie van het modem aan te passen. Binnen nu en 48 uur moet het mogelijk zijn om de laatste octetten v.d. DHCP Server instellingen op het modem te wijzigen. 

PersonaNonGrata

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zou ik deze instelling om lokaal ip-adres aan te passen op mijn modem ook kunnen krijgen aub? Spreek net de ‘helpdesk’ die me eerst doorverwijzen naar de wifi-smart app en uiteindelijk concluderen dat het niet mogelijk is. Had de nieuwe modem al bijna weer retour gestuurd. Echt jammer dat je geen mensen aan de telefoon krijgt met verstand van zaken. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw verzoek, @PersonaNonGrata
Ik heb dit doorgezet en binnen 48 uur moet het mogelijk zijn om de laatste octetten op het modem aan te passen. 

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ook een verzoek om de configuratie van mijn modem aan te passen zodat ik de laatste octetten v.d. DHCP Range op het modem kan aanpassen.

 

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @dricus. Ik zie dat je ook in een ander topic gereageerd hebt met dezelfde vraag, collega Paul heeft het zo te zien al geregeld. Super natuurlijk! Mochten we op dit moment nog iets voor je kunnen doen, horen we het graag. 

RDC
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Erg fijn dat het nu wel geregeld is. Helaas te laat voor mij daar ik bijna 2 weken nodig had om alle IP adressen om te zetten toen het nog niet kon.

Jammer dat de helpdesk dit niet kon oplossen en community met wat extra druk wel!

 

Bedankt

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Monica,

 

Helaas, na 48 uur te hebben gewacht, is het probleem nog niet opgelost.

Ik kan nog steeds niet het ip-adres aanpassen en krijg nog dezelfde foutmelding.

Uitgelicht topic