1
Vraag
2
Reacties
CoffeeEric

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Gigabit netwerk icm Cisco EPC3208

Hi, Ik heb nu een Next met 300 Mbit/s

met een naar volle tevredenheid werkende Cisco EPC3208 met daarachter een UDM dreambox 

Nu zou ik graag naar giga willen upgraden , echter ik ben niet gecharmeerd met de daarmee samenhangende Smart WiFi giga modem. (Die bij mij toch in bridge zou staan ) 

Kan mijn Cisco ook GIGA aan?

zo niet, dan zou ik gelijk het Ubee modem willen ontvangen.

Is dat mogelijk? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

@CoffeeEric Goedemorgen,

 

Wat tof dat je thuis een setup draait met de Cisco 3208. Die zien we niet vaak meer. Als je overstapt op het Gigabit-netwerk, zoals @Dave! ook aangeeft, hoort daar het SmartWifi modem Giga bij. Dit modem ondersteunt Eurodocsis 3.1 en kan de snelheden van het Gigabit-netwerk aan.

Dit modem heeft óók een bridge modus.

 

Het is dus niet mogelijk om een ander type modem dan de SmartWifi modem Giga te ontvangen bij de aansluiting op het Gigabit-netwerk. 

 

Als we nog iets voor je kunnen doen, dan lezen we het graag!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Omruilen van modem kan worden geregeld dat doet een Medewerker voor je van Ziggo en zal deze aan hem/haar voor leggen.

 

GigaNet kan niet door een Cisco EPC3928 modem, daarvoor heb je een Connect Box Giga v2 (Smart Wifi Modem) nodig. De Cisco kan maximaal 500 mbps aan zonder bekabeling.

 

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Ik heb het voorgelegd en een moderator pakt dit topic zo snel mogelijk op, wegens weekend kan het even duren tot reactie

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

@CoffeeEric Goedemorgen,

 

Wat tof dat je thuis een setup draait met de Cisco 3208. Die zien we niet vaak meer. Als je overstapt op het Gigabit-netwerk, zoals @Dave! ook aangeeft, hoort daar het SmartWifi modem Giga bij. Dit modem ondersteunt Eurodocsis 3.1 en kan de snelheden van het Gigabit-netwerk aan.

Dit modem heeft óók een bridge modus.

 

Het is dus niet mogelijk om een ander type modem dan de SmartWifi modem Giga te ontvangen bij de aansluiting op het Gigabit-netwerk. 

 

Als we nog iets voor je kunnen doen, dan lezen we het graag!

CoffeeEric
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou dan wordt t dus voorlopig niet overstappen, de “horror verhalen” aangaande de giga smart WiFi houden mij tegen, vandaar de vraag of ik dan de ubee kan krijgen.

ik gebruik niets van de smart functies….

en m’n Cisco doet t perfect . 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@CoffeeEric Welke horror verhalen van de SmartWifi?

Ik ervaar ze niet met de SmartWifi pods.

 

SmartWifi is maar een klein onderdeel in dit modem en hoef je alleen maar aan te zetten als je SmartWifi pods gebruikt en er 1 mesh netwerk van te maken of als je 2,4 en 5 GHz met dezelfde naam met mogelijke combinatie met de witte wifibooster en wifibooster via de stroom.

 

Met 1 klik zet je SmartWifi uit in je modem en kun je 2,4 en 5 GHz en SSID en beveiligingen handmatig instellen zoals in alle modems.

Tot hier de pods kwamen, een paar maanden geleden, had ik SmartWifi uit staan en alles handmatig ingesteld op het Gigabit modem met aparte access points die ook allemaal handmatig ingesteld waren.

 

SmartWifi werkt dus alleen als je aanzet, zie het als een systeem wat al je handmatige kanaal en verbindingen met 2,4 en 5 GHz overneemt en alles 1 SSID en beveiligingssleutel heeft.

 

Wil je dit niet, dan is 1 klik en opslaan voldoende om het SmartWifi systeem uit te zetten en alles handmatig in te stellen.

CoffeeEric
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet echt antwoord op m’n initiële vraag.

ik heb m zo genoemd omdat hij zo op de website van ziggo staat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De EPC3208 koppelt 8×4 kanalen en is daardoor geschikt voor maximaal ~400/100 Mbps. Internet Complete met 300/30 Mbps is dus het hoogste abonnement waarvoor dit modem nog de volledige snelheden kan leveren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@CoffeeEric  schreef:

Niet echt antwoord op m’n initiële vraag.

ik heb m zo genoemd omdat hij zo op de website van ziggo staat.


@CoffeeEric Welke horror verhalen van de Giga Smart Wifi?

In bridge staat de wifi van het Giga modem sowieso uit en dus ook de SmartWifi staat dan uit.

Je hebt dan alleen 1 UTP uitgang naar je eigen router en die is de baas van je netwerk en mogelijk wifi netwerk.

 

Een zakelijk Ubee modem wordt alleen in uitzonderlijke gevallen gegeven, als alle andere mogelijkheden en mogelijke oorzaken zijn uitgesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic