1
Vraag
2
Reacties
PDagelet

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Connectbox ziet IP camera niet (meer) ?

Ziggo Connectbox ziet IP Camera niet (meer)?

 

Ziggo Connectbox
NAS: Synology DS713+

Type camera: Hikvision 2CD2085G1-I

 

Voorheen maakte ik gebruik van een Linksys EA6900 router en had ik de Connector in bridge modus staan. Vanwege onstabiliteit van de inmiddels al wat oudere router had ik besloten deze er tussen uit te halen en gebruik te maken van de wifi vanuit Ziggo Connectbox.

 

Enkele dagen geleden de Connectbox via de telefonische helpdesk uit de bridge modus laten halen. De NAS en IP camera aan de Connectbox gehangen. Dit werkte de laatste dagen van december prima. Sinds gister zit de Connectbox de Hikvision camera niet meer. De camera heeft een standaard IP adres: 192.168.1.64

 

De camera is ook niet meer te benaderen, Het lampje van de poort waar hij in zit knippert maar in het overzicht op 192.168.178.1 geeft hij aan dat de poort ongebruikt is en heeft de camera ook geen IP adres meegegeven. Dus ik dacht camera stuk?

Oude router er weer bij gepakt een netwerkje op gezet, en camera werkt zoals hij zou moeten doen.

 

Al ondernomen acties:
- Connectbox terug gezet naar fabrieksinstellingen.

- Camara terug gezet naar fabrieksinstellingen

- Alle software updates op de Synology gezet (al heeft deze er niets mee te maken)

 

Hoe zorg ik er voor dat de Ziggo connectbox het IP adres van de camera herkent of een eigen IP adres geeft? 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De camera moet over een IP-adres in subnet 192.168.178.0/24 beschikken om als 'online' te worden vermeld. Is het adres 192.168.1.64 statisch ingesteld? Voorzie de camera van een statisch IP-adres buiten de DHCP-scope van de modemrouter of stel de camera in op automatisch/DHCP.

Bekijk in context

PDagelet
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels de camera aan de linksys gehangen en automatische DHCP aan gezet.

Nu weer herstart aan de Connectbox. Daar wordt hij gelukkig weer kerkend en heeft hij een IP adres: 192.168.178 reeks meegekregen. 

 

Nu de Synology weer instellen. Want die ziet nu de camera niet meer als ik hem zoek op het nieuwe adres.. 😅😐

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De camera moet over een IP-adres in subnet 192.168.178.0/24 beschikken om als 'online' te worden vermeld. Is het adres 192.168.1.64 statisch ingesteld? Voorzie de camera van een statisch IP-adres buiten de DHCP-scope van de modemrouter of stel de camera in op automatisch/DHCP.

PDagelet
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De Connectbox herkent de camera niet meer, dus ik kan niet meer in de camera om dingen te veranderen.

 

Ik kan hem nog even aan mijn oude router hangen om te kijken of ik daar Iets in kan stellen.

Echter als ik heb dan weer loskoppel en aan de Connectbox hang blijft hij dan deze instellingen onthouden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik lees net dat je de camera eerder al hebt teruggezet naar fabrieksinstellingen. Deze zou daarmee weer een IP-adres via DHCP moeten ophalen en zonder problemen moeten werken achter de CB in router mode.

 

Zou je met bijvoorbeeld Advanced IP Scanner een scan kunnen doen om te kijken of de camera zichtbaar is?

PDagelet
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels de camera aan de linksys gehangen en automatische DHCP aan gezet.

Nu weer herstart aan de Connectbox. Daar wordt hij gelukkig weer kerkend en heeft hij een IP adres: 192.168.178 reeks meegekregen. 

 

Nu de Synology weer instellen. Want die ziet nu de camera niet meer als ik hem zoek op het nieuwe adres.. 😅😐

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen was mislukt als de camera nog steeds een statisch IP-adres in 1.0/24 had.

 

Ik adviseer wel om een statische lease in te stellen voor de camera (op basis van MAC-adres) in de DHCP-server, dit voorkomt dat het adres in de toekomst verandert en je daardoor opnieuw instellingen op de NAS moet wijzigen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic