Ziggo Connectbox ziet IP Camera niet (meer)?
Ziggo Connectbox
NAS: Synology DS713+
Type camera: Hikvision 2CD2085G1-I
Voorheen maakte ik gebruik van een Linksys EA6900 router en had ik de Connector in bridge modus staan. Vanwege onstabiliteit van de inmiddels al wat oudere router had ik besloten deze er tussen uit te halen en gebruik te maken van de wifi vanuit Ziggo Connectbox.
Enkele dagen geleden de Connectbox via de telefonische helpdesk uit de bridge modus laten halen. De NAS en IP camera aan de Connectbox gehangen. Dit werkte de laatste dagen van december prima. Sinds gister zit de Connectbox de Hikvision camera niet meer. De camera heeft een standaard IP adres: 192.168.1.64
De camera is ook niet meer te benaderen, Het lampje van de poort waar hij in zit knippert maar in het overzicht op 192.168.178.1 geeft hij aan dat de poort ongebruikt is en heeft de camera ook geen IP adres meegegeven. Dus ik dacht camera stuk?
Oude router er weer bij gepakt een netwerkje op gezet, en camera werkt zoals hij zou moeten doen.
Al ondernomen acties:
- Connectbox terug gezet naar fabrieksinstellingen.
- Camara terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Alle software updates op de Synology gezet (al heeft deze er niets mee te maken)
Hoe zorg ik er voor dat de Ziggo connectbox het IP adres van de camera herkent of een eigen IP adres geeft?