1
Vraag
2
Reacties
aleman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Connectbox in bridge modus herstart met regelmaat

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een vraag mijn ziggo Connectbox herstart met regelmaat, hij staat in bridge modus.

Als Connectbox herstart is moet ik een hele procedure uitvoeren voordat ik weer op internet zit.

Ik zal de volgorde hier opnoemen 

*Connectbox herstarten

*Stroom van deco m9 plus halen 

*Stroom van switch halen en ehternetkabel van deco m9 plus naar switch verwijderen 

*Ehternetkabel van pc uit switch halen en in een poort van de deco m9 plus steken.

*Deco m9 plus weer aan de stroom aansluiten.

*nadat deze is opgestart is  switch weer opstarten  en ethernetkabel van computer weer retour in switch steken en switch weer aan sluiten op de deco m9 plus.

Dit was de procedure...

 

Nu is mijn vraag is het normaal dat als een modem herstart je telkens deze procedure moet uitvoeren voordat je weer op internet komt, mijns inziens moet na een herstart je router toch weer automatisch op internet komen...

 

Ik hoop op een oplossing ...

Ik zal zoveel mogelijk foto's bij voegen van de situatie toevoegen, en van de netwerkstatus van het modem zoals netwerkhistorie up en downstream.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @aleman en van harte welkom op de Community. Zo te lezen heb je al wat tips gekregen van @tobiastheebe, waarvoor dank. Ik sluit mij aan bij zijn advies om een monteur langs te sturen en een AOP te plaatsen. Deze heb ik direct voor je ingepland en staat nu gepland voor 02-11 tussen 12.00 en 18.00 uur. Je ontvangt nog een bevestiging per mail van ons. Past het niet? Dan vind je in deze mail ook een link om de afspraak te wijzigen, of laat het gerust hier weten. 

Voor ieder monteursbezoek gelden onze standaard voorwaarden, het plaatsen van een AOP valt natuurlijk onder onze verantwoordelijkheid. Laat je weten hoe het na het bezoek van de monteur gaat?

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Er is geen AOP (hoofdaansluiting) aanwezig, deze moet worden geplaatst door een monteur. Verder is de aansluitkabel naar het modem verouderd en aan vervanging toe.

 

Op de upstream is teveel demping aanwezig (vermogen 52~56 dBmV, moet 49 dBmV of minder zijn), dit moet verder onderzocht worden door bovenstaande monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

aleman
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe  dat klopt is een jaren 60 woning het werkelijke AOP ligt in de kruipruimte daar hebben de vorige bewoners de aansluiting verlengt met een kabel, hier zit dus nu een koppelstuk wat naar de meterkast loopt.

Aansluiting naar modem is een nieuwe kabel die ik bij de gamma gekocht heb.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een koppelstuk is geen AOP. Er is nu teveel demping aanwezig op het signaal en dat komt vermoedelijk door de verlenging van de buitenkabel. Tevens is de installatie onbeschermd voor stroompieken en -fluctuaties uit het wijknet door het ontbreken van de galvanische scheiding binnen het AOP.

 

De aansluitkabel naar het modem is een oud type dat onvoldoende is afgeschermd.

 

De gebruikte stekkers (twist-on) zijn ook niet ideaal.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @aleman en van harte welkom op de Community. Zo te lezen heb je al wat tips gekregen van @tobiastheebe, waarvoor dank. Ik sluit mij aan bij zijn advies om een monteur langs te sturen en een AOP te plaatsen. Deze heb ik direct voor je ingepland en staat nu gepland voor 02-11 tussen 12.00 en 18.00 uur. Je ontvangt nog een bevestiging per mail van ons. Past het niet? Dan vind je in deze mail ook een link om de afspraak te wijzigen, of laat het gerust hier weten. 

Voor ieder monteursbezoek gelden onze standaard voorwaarden, het plaatsen van een AOP valt natuurlijk onder onze verantwoordelijkheid. Laat je weten hoe het na het bezoek van de monteur gaat?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic