1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kaasboerin

Level 5
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Ziggo Connectbox + 3x deco

Beste,

Mijn ouders zijn een jaartje terug verhuist naar een andere woning. Het oorspronkelijke wifi-bereik was niet goed genoeg, dus de 3x TP Link deco's erbij gedaan.

Helaas hebben zij nog steeds 'issues' in de vorm van af en toe uitvallende internet. Dus bij deze probeer ik te onderzoeken waar dat nou aan zou kunnen liggen. Ik heb hier de dB waardes (Die lijken mij binnen de perken te zijn?):

Kaasboerin_1-1671110763654.png
Kaasboerin_0-1671111787376.pngKaasboerin_1-1671111820498.png
Kaasboerin_3-1671110808293.png

Upstream

Kaasboerin_0-1671110704298.png

AOP:

Kaasboerin_5-1671111598537.png

Ook zie ik zo nu en dan "Illegal - Dropped INPUT packet" en T3 errors in de netwerk historie.

De 3 Deco's zijn d.m.v. LAN kabels verbonden door het hele huis. Zien jullie hier iets geks?

Alvast bedankt

47 Reacties 47
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4198Posts
  • 391Oplossingen
  • 1006Likes

Hoi @Kaasboerin

Ik was even benieuwd of de splitter inmiddels binnen is of dit iets van verbetering voor je heeft opgeleverd?

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Dag Rikst, nog geen teken van de splitter, is deze al opgestuurd? Staat ook nog niks in PostNL app o.i.d.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4198Posts
  • 391Oplossingen
  • 1006Likes

Ik heb even voor je gekeken, @Kaasboerin, goed dat je het direct aangeeft nu. Er is een foutje ingeslopen met het versturen van de splitter, sorry. Dat heb ik opgelost dus hij zal nu alsnog snel naar je ouders verstuurd worden. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4198Posts
  • 391Oplossingen
  • 1006Likes

Ik hoop dat je ouders de splitter nu wel binnen hebben, @Kaasboerin. Heb je een update voor ons?

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Dag Rikst,

De AOP schijnt ook vervangen te zijn toendertijd, het blijkt geen verschil te maken helaas. Op pak 'm beet 10% van de oppervlakte van het huis heb je heel matig internet (voorbeeld: app updaten op telefoon = geen mogelijkheid tot browsen op andere telefoon). Bam schijnt binnen 4 weken te zullen gaan graven. We shall see.....

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4198Posts
  • 391Oplossingen
  • 1006Likes

Bedankt voor je update @Kaasboerin Jammer dat het eigenlijk geen verschil maakt. Op dit moment zullen we dan echt moeten afwachten. 

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Aantal maanden verder..

Zijn 4 lassen in de bekabeling in de straat en tuin vervangen vandaag en bij deze de statistics uit de modem zojuist:

Downstream tussen 1-2dbmv.

Upstream 43dbmv

Nagenoeg perfect lijkt mij dus. Wel dit in de logs van de eerste ~2 uur draaien

Kaasboerin_0-1678898465254.png

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3422Posts
  • 415Oplossingen
  • 1082Likes

Goedemorgen @Kaasboerin 

Wat fijn dat de aannemer zijn werk heeft verricht. Hoe gaat het sindsdien met de verbinding?

Je hebt de afgelopen dagen mooi kunnen testen. Wat is voor jou de bevinding?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic