@Kaasboerin schreef:
Beste,
Mijn ouders zijn een jaartje terug verhuist naar een andere woning. Het oorspronkelijke wifi-bereik was niet goed genoeg, dus de 3x TP Link deco's erbij gedaan.
Helaas hebben zij nog steeds 'issues' in de vorm van af en toe uitvallende internet. ....
Hallo,
Zo naar de modem logs te kijken, zijn de Deco's niet het probleem. Gelukkig zijn er hier ook experts die aan het signaal kunnen zien waar dat fout gaat. Zodra dat opgelost is, kan u eventueel nog naar de Deco's kijken.
M.b.t. de Deco's: in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.