Kaasboerin

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Ziggo Connectbox + 3x deco

Beste,

 

Mijn ouders zijn een jaartje terug verhuist naar een andere woning. Het oorspronkelijke wifi-bereik was niet goed genoeg, dus de 3x TP Link deco's erbij gedaan.

 

Helaas hebben zij nog steeds 'issues' in de vorm van af en toe uitvallende internet. Dus bij deze probeer ik te onderzoeken waar dat nou aan zou kunnen liggen. Ik heb hier de dB waardes (Die lijken mij binnen de perken te zijn?):

 

Kaasboerin_1-1671110763654.png
Kaasboerin_0-1671111787376.pngKaasboerin_1-1671111820498.png
Kaasboerin_3-1671110808293.png

Upstream

Kaasboerin_0-1671110704298.png

AOP:

 
Kaasboerin_5-1671111598537.png

 

Ook zie ik zo nu en dan "Illegal - Dropped INPUT packet" en T3 errors in de netwerk historie.

 

De 3 Deco's zijn d.m.v. LAN kabels verbonden door het hele huis. Zien jullie hier iets geks?

 

Alvast bedankt

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Aantal maanden verder..

 

Zijn 4 lassen in de bekabeling in de straat en tuin vervangen vandaag en bij deze de statistics uit de modem zojuist:

 

Downstream tussen 1-2dbmv.

Upstream 43dbmv

 

Nagenoeg perfect lijkt mij dus. Wel dit in de logs van de eerste ~2 uur draaien

 

Kaasboerin_0-1678898465254.png

 

Bekijk in context

47 Reacties 47
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het binnenkomend signaal is precies tegen het randje van te laag, het uitgaand signaal is precies tegen het randje van te hoog.

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond van je signaal.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

 

Zorg dat de postcode en het huisnummer van je ouders tussen haakjes achter je eigen postcode en huisnummer staan in je profiel.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Merci, gegevens reeds toegevoegd.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Kaasboerin  schreef:

Beste,

 

Mijn ouders zijn een jaartje terug verhuist naar een andere woning. Het oorspronkelijke wifi-bereik was niet goed genoeg, dus de 3x TP Link deco's erbij gedaan.

 

Helaas hebben zij nog steeds 'issues' in de vorm van af en toe uitvallende internet. ....


Hallo,

Zo naar de modem logs te kijken, zijn de Deco's niet het probleem. Gelukkig zijn er hier ook experts die aan het signaal kunnen zien waar dat fout gaat. Zodra dat opgelost is, kan u eventueel nog naar de Deco's kijken.


M.b.t. de Deco's:  in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dag Pasi, ze staan idd in AP mode.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Kaasboerin! Wat lief dat je even voor je ouders nakijkt wat er aan de hand is! Gaat het om het adres tussen haakjes? 

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dag Carlien, ja dat klopt

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dankje! Signaal hebben we gecheckt hier en dat is niet heel stabiel. Wil je eens foto's meesturen van hoever het modem van de hoofdaansluiting staat aangesloten? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Carlien  schreef:

...Wil je eens foto's meesturen van hoever het modem van de hoofdaansluiting staat aangesloten? 


@Carlien: zie de eerste log van dit draadje !

 

 

@Kaasboerin: Hoe is de Ziggo modem/router aangesloten op de AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo muurkastje ). Zit dié coax op de onderste aansluiting van de POA-01-B splitter ( zie foto ) ? Wat zit er op de 'bovenste' aansluiting van de splitter?

Dit is natuurlijk altijd te proberen,want dat witte kapje is puur voor de sier : haal je het witte kapje van de splitter 

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dag Carlien,

 

Ik heb hier foto's van de modem en de AOP, dit is een (ziggo coax) kabel van ik denk 1 of 1,5 meter. Is dit voldoende? Het staat in de meterkast bij de AOP, waar de (groene) kabel uit de grond komt.

 

Kaasboerin_0-1671181947411.png

Kaasboerin_2-1671182041944.png

 

Overigens moet ik ook even vermelden; er is a.d.h.v. deze klachten al eens een monteur geweest een aantal maanden terug. Deze heeft een nieuwere mediabox gegeven (tv) en gekeken in de verzamelkast buiten. De conclusie was dat het in de hele buurt slecht was, maar daar kopen we natuurlijk niet echt iets voor.

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dag Pasi,

 

Op de bovenste coax aansluiting zit een coax kabel die een pvc buis in het plafond inloopt met "cai" erop geschreven. Ik heb hier voor de rest niet echt de kennis waar dit nou naartoe gaat (ben daar nu niet fysiek aanwezig). Ze hebben in de woonkamer wel 'gewoon' een ziggo mediabox/tv, ik gok dat hij daarheen gaat.

 

Vwb dat witte kapje; ik zal eens aan ze doorgeven om deze eraf te halen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Carlien : "...monteur geweest een aantal maanden terug. Deze heeft een nieuwere mediabox gegeven (tv) en gekeken in de verzamelkast buiten. De conclusie was dat het in de hele buurt slecht was, maar daar kopen we natuurlijk niet echt iets voor...".

 

Zo te lezen kan  het dus ook in de Ziggo verdeelkast zitten. Misschien is dit monteurs report nog terug te vinden? 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Wat ben je scherp @Pasi! Je kunt wel zien wie er toe is aan weekend haha. 😋

Wanneer is er een monteur geweest? @Kaasboerin Ik kan zo snel geen ticket vinden! 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en de stekker met de groene ring kan volgens mij nog verder op de splitter gedrukt worden.

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Maanden.. Bedoel jaar+, tijd vliegt...; 6 Juli 2021 was het.

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Update:

  1. Witte kap verwijderd splitter
  2. Alle kabels nog eens goed aangeduwd en gecheckt
  3. Modem 30 sec van het stroom
  4. Inloggen modem en nog eens down- en upstream waardes gecheckt:

Kaasboerin_0-1671187446660.png

Kaasboerin_1-1671187462305.png

Kaasboerin_2-1671187519501.png

Kaasboerin_3-1671187572803.png

 

Lijkt helaas weinig uitgehaald te hebben.

 

Groet

 

 

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Heeft iemand hier nog suggesties/adviezen? Bedankt

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kaasboerin goed dat je weer even update laat horen. 

Wie weet hebben @puppie en/of @Pasi een handige tip na je laatste bevindingen? 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Kaasboerin

Het blijft hier wat stilletjes zie ik. Dat gaat sowieso geen oplossing bieden. Ik wil voorstellen opnieuw een monteur in te plannen voor je ouders. Wil je mij laten weten of ze daarmee akkoord zijn?

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dag Rikst, dat is akkoord.

Uitgelicht topic