1
Vraag
2
Reacties
wtr-ehv

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo ConnectBox vs ConnectBox Giga

Welke modem/router is stabieler (en beter)?

En kan de Giga-box ook in bridge modus ingesteld worden?

 

(momenteel heb ik de ConnectBox, en zit te denken naar 1Gbps te gaan (en daarvoor is de switch tussen normale en Giga-box nodig)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zou het ene type modemrouter niet beter/stabieler noemen dan het andere.

 

De CBG ondersteunt bridge mode.

 

De CBG beschikt over een nieuwere en snellere chipset dan de CB (Puma 7 i.p.v. 6), dit voor ondersteuning van DOCSIS 3.1 (OFDM(A)-kanalen) en een groter aantal QAM-kanalen (32×8 i.p.v. 24×8).

 

Vóór de overstap naar Internet Giga is het belangrijk om de installatie (AOP, splitter(s), versterker) na te lopen. De eisen die hieraan worden gesteld zijn hoger dan bij het gebruik van de 'normale' CB. Eventuele verouderde onderdelen dienen te worden vervangen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zou het ene type modemrouter niet beter/stabieler noemen dan het andere.

 

De CBG ondersteunt bridge mode.

 

De CBG beschikt over een nieuwere en snellere chipset dan de CB (Puma 7 i.p.v. 6), dit voor ondersteuning van DOCSIS 3.1 (OFDM(A)-kanalen) en een groter aantal QAM-kanalen (32×8 i.p.v. 24×8).

 

Vóór de overstap naar Internet Giga is het belangrijk om de installatie (AOP, splitter(s), versterker) na te lopen. De eisen die hieraan worden gesteld zijn hoger dan bij het gebruik van de 'normale' CB. Eventuele verouderde onderdelen dienen te worden vervangen.

wtr-ehv
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thx.

 

1,5 jaar geleden is er een monteur geweest die de splitters, wandcontactdoos e.d. vervangen (voor hogere frequentie).

Weten ze dat bij de Ziggo Helpdesk wat er hier allemaal in huis is/hangt? En dat je het dan dus zelf kunt doen.

 

Of is een monteur aan te bevelen die het (nogmaals) doorloopt & checkt? En is deze monteur gratis bij de upgrade naar Giganet?

 

(momenteel heb ik een Complete pakket, met 600/40 snelheden)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Nee, Ziggo heeft geen idee hoe jouw installatie er thuis uitziet, hiervan wordt geen documentatie bijgehouden.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @wtr-ehv en welkom op de Community!

Leuk dat je een upgrade naar Giga overweegt. Het kan nooit geen kwaad om de aansluiting even door te nemen. Wil je de foto's sturen die @tobiastheebe gevraagd heeft? Dan kan er even meegekeken worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic