Eric72

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo ConnectBox reboot enkele keren per dag.

Ik ben al jarenlang zeer tevreden over de services van Ziggo. Echter sinds Augustus vorig jaar reboot mijn Ziggo ConnectBox een aantal keer per dag (Cable Modem Reboot - due to power reset). Met thuiswerken en thuis onderwijs is dit uitermate vervelend! Ik heb nu al 4 keer contact gehad met Ziggo-support.

Eerste keer is een splitter opgestuurd, om de versterker tussen de kabel en het modem uit te halen. Tweede keer is een monteur aangestuurd, die op de dag zelf afbelde, met de mededeling dat het een bekende software bug is en dat hij hier niks aan kon doen. Derde keer is een monteur aangestuurd en die heeft de gehele aansluiting bij mij thuis vervangen.

De laatste keer heb ik verwezen naar een Ziggo forum (https://community.ziggo.nl/t5/Internet/ConnectBox-herstart-regelmatig-sinds-enkele-dagen/td-p/795722) waar andere gebruikers tegen hetzelfde probleem aanliepen. Deze gebruikers zijn geholpen door het omwisselen van de Ziggo ConnectBox voor een Ubee 1318ZG. Ik heb aangegeven dit ook graag te willen, ik heb mijn ConnectBox toch in bridging staan en gebruik de WiFi ook niet. Helaas gaf Ziggo Support aan dit niet te mogen, maar moderators op het forum wel? Ze hebben daarom, om het modem zelf uit te sluiten een nieuwe ConnectBox opgestuurd. Maar na deze gisteravond gewisseld te hebben is ook het nieuwe modem alweer 2 keer spontaan gereboot.

Wie kan mij helpen? Zou zonde zijn als ik naar een ander provider moet overstappen, wegens een bug in een modem.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Eric72 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je Connectbox modem regelmatig reboot! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien heeft expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen en uitgesloten De installatie die ik op de foto's terugzie ziet er inderdaad prima uit. Aangezien je een eigen router gebruikt kan ik een Ubee 1318ZG modem voor je regelen ter vervanging van het Connectbox (SmartWifi) modem. Binnen 2 a 3 werkagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Zigoo

Antwoordnummer 1070
5800VB Venray 

Let op: vergeet niet om het afgiftebewijs goed te bewaren wat je ontvangt bij het terugsturen van het modem. Hiermee toon je aan dat het oude modem ingeleverd is. Tip: maak gelijk eeen foto van het afgiftebewijs met je smartphone.

Laat je onder dit topic weten hoe het nieuwe Ubee modem jou bevalt?

Bekijk in context

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

We zijn een werkweek verder met het nieuwe modem en het draait als een zonnetje 🙂 heen enkele reboot of andere onderbreking meer gehad. Bedankt!

Bekijk in context

16 Reacties 16
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De melding 'reboot due to power reset' is een lastige, dit kan verschillende oorzaken hebben, voor zover mij bekend is, houdt het verband met de Puma-chipset en geeft het aan dat het modem in feite overbelast raakt.

 

Voor de zekerheid:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Aansluiting bij binnenkomst. Zwart gaat rechtstreeks naar modem, wit gaat naar versterker voor TVAansluiting bij binnenkomst. Zwart gaat rechtstreeks naar modem, wit gaat naar versterker voor TVZiggo aansl 2.jpg

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 8 38 256qam 3
2 602000000 9 38 256qam 1
3 610000000 9 38 256qam 2
4 626000000 9 38 256qam 4
5 634000000 9 38 256qam 5
6 642000000 8 38 256qam 6
7 650000000 9 38 256qam 7
8 658000000 9 38 256qam 8
9 666000000 9 38 256qam 9
10 674000000 9 38 256qam 10
11 682000000 9 38 256qam 11
12 690000000 8 38 256qam 12
13 698000000 8 38 256qam 13
14 706000000 8 38 256qam 14
15 714000000 8 38 256qam 15
16 722000000 8 38 256qam 16
17 730000000 8 38 256qam 17
18 738000000 7 38 256qam 18
19 746000000 8 38 256qam 19
20 754000000 8 38 256qam 20
21 826000000 7 38 256qam 29
22 834000000 7 38 256qam 30
23 842000000 7 38 256qam 31
24 850000000 7 38 256qam 32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 821672080 6
2 Goed (Locked) 38.983 820348871 7
3 Goed (Locked) 38.983 820350054 6
4 Goed (Locked) 38.983 820344098 7
5 Goed (Locked) 38.605 820349052 4
6 Goed (Locked) 38.983 820346507 8
7 Goed (Locked) 38.983 820345632 4
8 Goed (Locked) 38.983 820351935 4
9 Goed (Locked) 38.983 820341869 5
10 Goed (Locked) 38.983 820352226 5
11 Goed (Locked) 38.983 820344233 8
12 Goed (Locked) 38.983 820350395 3
13 Goed (Locked) 38.983 820349647 6
14 Goed (Locked) 38.983 820348767 9
15 Goed (Locked) 38.605 820341482 6
16 Goed (Locked) 38.605 820352546 4
17 Goed (Locked) 38.983 820345507 7
18 Goed (Locked) 38.605 820352901 5
19 Goed (Locked) 38.983 820353442 8
20 Goed (Locked) 38.605 820353956 8
21 Goed (Locked) 38.605 820356159 24
22 Goed (Locked) 38.605 820341712 8
23 Goed (Locked) 38.983 820350737 7
24 Goed (Locked) 38.605 820357031 17

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 43 5.120 64qam 2
2 36000000 43 5.120 64qam 4
3 44500000 43 5.120 64qam 3
4 58800000 43 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De installatie ziet er prima uit. De POA-085 is geplaatst om verstoring tussen modem en TV/decoder te voorkomen. Ook aan het signaal zie ik geen bijzonderheden, qua downstream-vermogen iets aan de hoge kant maar acceptabel.

 

Het modem lijkt vanochtend voor het laatst opnieuw te zijn opgestart (met de genoemde foutmelding)?

 

Wat is er op de gele kabel aangesloten?

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt het modem is gisteravond rond 19:00 uur geplaatst en sindsdien 2 keer gereboot met de betreffende melding.

Op de gele kabel zit de WAN poort van mijn Fotigate 60E

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik lees nu dat het modem in bridge mode staat, dus mijn laatste vraag was overbodig. Mijns inziens is het vervangen van het modem door een UBC1318ZG dan de volgende stap.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel tobiastheebe ik hoop dat het daarmee snel opgelost is! Prettige avond nog!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik gebruik zelf een UBC1318ZG in bridge mode met daarachter een (Ubiquiti) EdgeRouter, werkt perfect.

 

Jij ook nog een fijne avond!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Eric72 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je Connectbox modem regelmatig reboot! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien heeft expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen en uitgesloten De installatie die ik op de foto's terugzie ziet er inderdaad prima uit. Aangezien je een eigen router gebruikt kan ik een Ubee 1318ZG modem voor je regelen ter vervanging van het Connectbox (SmartWifi) modem. Binnen 2 a 3 werkagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Zigoo

Antwoordnummer 1070
5800VB Venray 

Let op: vergeet niet om het afgiftebewijs goed te bewaren wat je ontvangt bij het terugsturen van het modem. Hiermee toon je aan dat het oude modem ingeleverd is. Tip: maak gelijk eeen foto van het afgiftebewijs met je smartphone.

Laat je onder dit topic weten hoe het nieuwe Ubee modem jou bevalt?

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel Paul! Ik zal het oude modem gelijk retourneren na ontvangst en laat weten of dit de oplossing is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Eric72 Top! We wachten jouw terugkoppeling dan even af. Alvast een prettig weekend! 😉

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het oude modem is op de post.

Het nieuwe modem draait al 26 uur stabiel, dus het ziet er naar uit dat dit de oplossing is 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Eric72 Helemaal goed! We zien het oude modem dan binnenkort retour komen. Laat anders met een paar dagen weten hoe het nieuw modem jou bevalt. .De verbinding ziet er nu overigens prima uit. 😉
Mocht alles naar tevredenheid werken, dan kun je jouw antwoord markeren als zijnde opgelost. 

Eric72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

We zijn een werkweek verder met het nieuwe modem en het draait als een zonnetje 🙂 heen enkele reboot of andere onderbreking meer gehad. Bedankt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Eric72 Ontzettend bedankt voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het nieuwe modem als een zonnetje draait! Daar zijn we heel blij mee. 😉 Heel veel online surfplezier gewenst en als wij jou ergens mee kunnen helpen weet je ons hier te vinden! 

Uitgelicht topic