Ik ben al jarenlang zeer tevreden over de services van Ziggo. Echter sinds Augustus vorig jaar reboot mijn Ziggo ConnectBox een aantal keer per dag (Cable Modem Reboot - due to power reset). Met thuiswerken en thuis onderwijs is dit uitermate vervelend! Ik heb nu al 4 keer contact gehad met Ziggo-support.
Eerste keer is een splitter opgestuurd, om de versterker tussen de kabel en het modem uit te halen. Tweede keer is een monteur aangestuurd, die op de dag zelf afbelde, met de mededeling dat het een bekende software bug is en dat hij hier niks aan kon doen. Derde keer is een monteur aangestuurd en die heeft de gehele aansluiting bij mij thuis vervangen.
De laatste keer heb ik verwezen naar een Ziggo forum (https://community.ziggo.nl/t5/Internet/ConnectBox-herstart-regelmatig-sinds-enkele-dagen/td-p/795722) waar andere gebruikers tegen hetzelfde probleem aanliepen. Deze gebruikers zijn geholpen door het omwisselen van de Ziggo ConnectBox voor een Ubee 1318ZG. Ik heb aangegeven dit ook graag te willen, ik heb mijn ConnectBox toch in bridging staan en gebruik de WiFi ook niet. Helaas gaf Ziggo Support aan dit niet te mogen, maar moderators op het forum wel? Ze hebben daarom, om het modem zelf uit te sluiten een nieuwe ConnectBox opgestuurd. Maar na deze gisteravond gewisseld te hebben is ook het nieuwe modem alweer 2 keer spontaan gereboot.
Wie kan mij helpen? Zou zonde zijn als ik naar een ander provider moet overstappen, wegens een bug in een modem.