Zoals een aantal andere klanten hieronder, heb ook ik problemen met de (internet)verbinding.
Sinds Januari 2021 op dit adres een Ziggo verbinding, alles werkte naar behoren. Vanaf Februari 2021 heb ik dit geheel gekoppeld in bridge-modus aan mijn Ubiquity Unifi network ( UDM Base). Geen problemen en een stabiele verbinding.
Sinds enkele weken geleden - mijn upgrade naar Ziggo Gigabit internet, en een vervaning van het modem naar de ConnectBox Giga - heb ik een onderbrende internetverbinding. Vaak inderdaad een supersnelle verbinding, maar ook "giga" irritant als het steeds onderbroken wordt.
Meermaals per dag merken we onderbrekingen in VPN's en (teams)meetings, die hier uiteraard het gevoeligst voor zijn. Dit op verschillende PC's die bekebeld aangesloten zijn.
Soms zijn de onderbrekingen nog korter - als in, enkele seconden - en soms dus tot enkele minuten.
Als troubleshoot poging heb ik de ConnectBox Giga terug laten zetten naar 'normale' modus, en één van onze PC's rechtstreeks gekoppeld aan het modem. Op die manier sluiten we de UDM uit.
Helaas - nog steeds hetzelfde probleem. De helpdesk lijkt niets te zien, de verbinding zou OK zijn - maar toch ondervinden wij deze problemen...
Het modem is met exact dezelfde bekabeling aangesloten als de vorige (niet giga)connectbox.
Ik lees hiervooral veel problemen met die connect box giga. Hoe kunnen we achterhalen of ik hier ook last van heb? En hoe lossen we het op? Voor mij is die stabiliteit en snelheid belangrijk, WIFI en routing regel ik zelf wel met mijn eigen netwerk 🙂