1
Vraag
2
Reageer en help mee
Woutervz

Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo Connect box valt herhaaldelijk uit

Wij hebben al meer dan een jaar problemen met onze modem: af en toe trage verbinding of uitval.  Deze problemen zijn zo ongeveer 6 maanden geleden ernstiger geworden in de zin dat de modem regelmatig uitvalt. Dit wil zeggen dat de internet verbinding uitvalt (tv signaal overigens niet). Meestal duurt dit 1-2 minuten en dan is de modem weer opgestart. Dit doet zich soms één keer per dag voor, maar meestal meer en soms regelmatig (7-8 keer op een dag). Uiteraard zijn we door de Corona nu meer thuis en maken we meer gebruik van het internet. Omdat we ook thuis werken is het echt superirritant wanneer internet uitvalt en je helemaal opnieuw het systeem in moet...

Er zijn inmiddels 3 monteurs van Ziggo komen kijken. Onze bekabeling is goed en het signaal van buiten is ook goed. Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt. Ze konden ons helaas niet zeggen op welke termijn dit opgelost zal worden en inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. 

Wij zijn het nu eigenlijk wel zat en actief op zoek naar een andere aanbieder. Uiteraard ben ik nog wel benieuwd of er iets aan dit probleem gedaan wordt??

 

Mvg,

 

Wouter

108 Reacties 108
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zeker, zie de bijlagen hieronder. 

Was dit wat je bedoelde?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het hele signaal ziet er niet dramatisch uit, maar ook niet heel fris.

 

Kun je ook je log hier plaatsen van de laatste dagen?

 

"Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt."

Dit lijkt volslagen uit één of andere duim gezogen te zijn, nog nooit tegengekomen op dit forum.

 

Je moet gewoonweg stabiel internet kunnen hebben.

 

Wat heb je allemaal voor apparatuur die wifi verbinding maakt?

Zit daar ook Bosch/Siemens/Neff apparatuur bij?

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Bert,

 

bedankt voor je reactie. We gebruiken geen van de apparatuur die je noemde. Alleen iPhone, Dell laptop en MSI laptop. 

wat bedoel je trouwens met de log van de laatste dagen?

 

We hebben trouwens geen probleem met de internet snelheid, dat is prima. Het enige probleem is dat het signaal telkens wegvalt en de modem weer opnieuw moet opstarten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Log: rechts naast in het upstream en downstream menu, wordt ook wel eens Netwerklog genoemd.

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ok, ik heb het gevonden en screenshots gemaakt. Valt me trouwens op dat ik niet verder dan vandaag kom. Ik zie alleen maar meldingen van vandaag. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemorgen @Woutervz en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding het laat afweten! Ook bij jou hoort de internetverbinding goed te werken. Ik heb de verbinding tussen het modem en het netwerk even bekeken maar ik zie geen bijzonderheden terug die de uitval doen verklaren. Wat mij wel opvalt is dat er aanzienlijk meer data geupload dat gedownload wordt. Normaliter zien we dit andersom. Zou je kunnen nagaan of er apparaten op het thuisnetwerk zijn aangesloten die een groot aantal inkomende en/of uitgaande connecties openzet? Denk hierbij bijvoorbeeld aan P2P verkeer of een Torrentapplicatie. In geval van een Torrent applicatie kan het zijn dat deze ingesteld staat op de maximale upload gebruiken over een groot aantal uitgaande connecties. Dit zou ook voor ogenschijnlijke uitval kunnen zorgen. Door de instellingen in de applicatie aan te passen is dit tegen te gaan. 

PGeerlings

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb precies dezelfde problemen, zit in het voormalige @Home gebied. Dit is dus niet alleen een ex-UPC probleem.
Torrentapplicaties gebruik ik al jaren niet meer, betaal voor 600mbit download maar snelheid is niks als de verbinding niet stabiel is.
Bij online vergaderen via Zoom of Teams valt de verbinding vaak weg (onstabiele internetverbinding) op mijn vast bekabelde PC en Laptop, rechtstreeks op het modem aangesloten met CAT6 kabel.
Online oefenen met de band via Jamulus op een dedicated server geeft vertraging van 70ms en meer, terwijl de ping rond 14 is.

Ook valt nagenoeg elke zaterdag rond 22.00 de verbinding helemaal weg, modem traint opnieuw in. Zeer irritant.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemorgen @PGeerlings,

Goed dat jij hiermee ook even aan de bel trekt. Ik heb jouw verbinding even bekeken. De capaciteit van het netwerk waarop je aangesloten is is toereikend. Er is op het deel van het netwerk waar jij op aangesloten bent alleen wel sprake van een probleem met de CMTS. De verwachting is dat dit omstreeks 19 mei is opgelost. Als je ook na deze datum nog problemen ervaart is er mogelijk iets anders aan de hand. Zou je in dat geval een eigen topic willen starten? Dan krijg jouw vraag de volle aandacht van de hier aanwezige experts en moderarors en zo voorkomen we dat jouw vraag door de vraag van de topic starter loopt. 

PGeerlings

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

Bedankt voor de snelle reactie....help mij even op weg: CMTS....wat is dat?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@PCGeerlings Sorry voor het vakjargon. CMTS staat voor Cable modem termination system. Dit is de centrale waarmee kabelmodems en mediaboxen verbinding maken.

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Wij gebruiken inderdaad Bittorrent. Ik heb de instellingen nagekeken. De maximale upload snelheid stond op 0 (dus ongelimiteerd). Aangezien wij een maximale upload snelheid van 30Mbit hebben bij Ziggo heb ik dit nu maar aangepast tot 10Mbit in onze Bittorrent cliënt. Laten we maar zien of dit verschil maakt. 

Overigens hadden wij al klachten voordat we van deze bittorrent cliënt gebruik maakten, dus ik verwacht niet dat dit de oorzaak van het probleem is. 

Zijn er nog andere instellingen die we kunnen nakijken?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Woutervz Wat je nog kan doen is de komende dagen rechstreeks bekabeld op het modem testen. Doe dit eventueel in de veilige modus met netwerkmogelijkheden. Zo sluiten we de invloed van andere software/applicaties op de computer uit. 

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Paul,

 

we hebben gedaan wat je hebt gevraagd, maar het probleem is er nog steeds. Wil ook nog even vermelden dat we ook sinds een maand 3 wifiboosters in onze woning hebben staan en dat heeft het probleem ook niet verholpen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Woutervz Balen dat de verbinding nog steeds niet lekker werkt! Wil je anders het modem eens naar fabrieksinstellingen resetten en daarna met 1 computer of laptop rechtstrteeks d.m.v. een netwerkkabel testen? Laat onder dit topic dan weten wat je bevindingen.

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Volgens mij hebben we dit al eerder gedaan toen er hier een monteur kwam, maar ik wil het best nog eens proberen. 

ik begrijp alleen niet wat het uit maakt om met een kabel te testen? Als het signaal van de modem uitvalt en hij dus weer opnieuw moet opstarten dan maakt het toch niet uit of je met kabel of draadloos verbonden bent?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zo kan uitsluiten of de wifi uitvalt of de modem verbinding zelf

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Woutervz,

 

Ik ben opnieuw even het signaal ingedoken en zie toch aardig vaak dat je upstream helemaal inzakt. Het is goed mogelijk dat dat een herstart tot gevolg heeft. Dit is het beeld van afgelopen maand; daarbij moet gezegd worden dat er minder meetpunten zijn, dus meer een globaal beeld geeft (en onder andere de precieze tijd en datum kan afwijken)

 

Als ik kijk naar de meest recente signalen, is het dus ook tot gisteren weer ontzettend ingezakt. Dit lijkt vanaf vannacht weer te zijn hersteld, komt dat overeen met jouw bevindingen?

 

Ik heb een nauwkeurige meting gestart op je verbinding om wat meer inzicht hierin te krijgen en te bepalen wat de volgende stap is.

 

Het doet uiteraard ook niets af aan het advies van Paul om even te checken hoe het met een bekabelde verbinding gaat, puur om zeker te weten dat we het daar niet hoeven te zoeken.

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Alex,

 

eerst even testen of dit bericht wordt gepost. Ik krijg continu een fout melding wanneer ik hier wil inloggen en dan is mijn hele bericht weer weg...Erg irritant. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic