Vraag
Reacties
Aankondigingen
Woutervz
Level 4

Ziggo Connect box valt herhaaldelijk uit

Wij hebben al meer dan een jaar problemen met onze modem: af en toe trage verbinding of uitval.  Deze problemen zijn zo ongeveer 6 maanden geleden ernstiger geworden in de zin dat de modem regelmatig uitvalt. Dit wil zeggen dat de internet verbinding uitvalt (tv signaal overigens niet). Meestal duurt dit 1-2 minuten en dan is de modem weer opgestart. Dit doet zich soms één keer per dag voor, maar meestal meer en soms regelmatig (7-8 keer op een dag). Uiteraard zijn we door de Corona nu meer thuis en maken we meer gebruik van het internet. Omdat we ook thuis werken is het echt superirritant wanneer internet uitvalt en je helemaal opnieuw het systeem in moet...

Er zijn inmiddels 3 monteurs van Ziggo komen kijken. Onze bekabeling is goed en het signaal van buiten is ook goed. Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt. Ze konden ons helaas niet zeggen op welke termijn dit opgelost zal worden en inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. 

Wij zijn het nu eigenlijk wel zat en actief op zoek naar een andere aanbieder. Uiteraard ben ik nog wel benieuwd of er iets aan dit probleem gedaan wordt??

 

Mvg,

 

Wouter

108 Reacties 108
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Balen dat de uitval zich nog steeds voordoet! Ik zie in mijn meting helaas ook nog ruis terug op het signaal. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langs komt. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 2 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je jouw bevindingen weten na het monteursbezoek?

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Woensdag is prima. Ik hoop dat de monteur geheel op de hoogte is van dit hele verhaal, want zoals ik al eerder had gezegd zijn we hier al heel lang mee bezig en er zijn ook al meerdere monteurs geweest die allemaal naar andere dingen hebben gekeken...

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Super dat het dan uitkomt! De monteur is op de hoogte v.d. situatie en ik heb de monteursbon voorzien van extra informatie inclusief mijn bevindingen m.b.t. het signaal. Laat onder dit topic maar weten hoe de verbinding werkt na het monteursbezoek. We zijn erg benieuwd.

0 Kudos
WSParkstad
Level 5

Goedendag,

Na lang schrijven met jullie service en linkjes toch maar aangemeld zodat er misschien ook een oplossing gevonden kan worden maar herken dit probleem ook dat het modem vaak weg valt en ook heel vaak een ander IP adres krijg wat in mijn situatie vrij lastig is wat betret met security camera's en data https://weerstation-parkstad.nl

Heb van alles geprobeerd en is het zelf zo erg dat ik een 2e ISP erbij heb genomen, vanaf @Home nooit problemen gehad en nu tijdens Corona waarbij ook soms beeldbellen voorbij komt wordt het knap vervelend en niet te vertrouwen.

Ben van alles gaan testen, in Bridge uit Bridge ander modem etc etc etc.

Moet dus wel zeggen Modem stata nu in Bridge en hangt aan een Draytek Vigor 2927 waar dus nu 2 ISP aangesloten zijn, andere ISP geen last van maar modem van hin staat niet in Bridge, niet mogelijk maar werkt via DMZ, ook dat heb ik geprobeerd met de connect box echter helaas met firewall uit in de connectbox waren enkele poorten niet de door boren, daarom weer terug naar Bridge mode.

Ik weet het zelf nu ook niet meer en zit al weken uren te testen en instellingen te veranderen om stabiel te krijgen, vandaag overgegaan naar Max met de hoop dta het misschien beter wordt.

Helaas kan ik geen Pro abb. verkrijgen omdat ik geen KvK nummer heb en om ook nog al die kosten te maken voor een KvK is een beetje te gek, ook zo jammer dat consument geen vast IP adres kan krijgen.

Maar goed, mijn hoop is dat hier misschien een oplossing kan komen, het woordje moet is vies maar hier moet een vast stabiel netwerk zijn, maar ja dat willen we allemaal he 😉

Met vriendelijke stabiele groet.


0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ok, de monteur is net langs geweest. Heeft uitvoerig naar de signalen in de hele buurt gekeken. Het valt op dat wij niet de enige zijn in de buurt die verbindingsproblemen hebben maar bij ons valt de modem veel regelmatiger uit en dat is weer direct gelinkt aan de upstream verbinding, de downstream gaat prima. 

Het lijkt alsof er toch een specifiek probleem met onze modem of de verbinding naar buiten is. De monteur heeft nu de AOP opengemaakt en geconstateerd dat een kabel niet goed gestript was (blijkbaar een aantal jaar geleden door een freelance monteur gedaan). Dit is opnieuw gedaan en er is buiten een nieuwe externe connector geïnstalleerd. 

We gaan nu kijken of het probleem hiermee is opgelost. We houden jullie op de hoogte en alvast bedankt voor alle moeite !

0 Kudos
WSParkstad
Level 5

Top berichtje zover Woutervz, hoop dat die monteur ook hier kan komen 😉
Denk dat het hier ook van toepassing is op meerdere locaties echter de mensen merken het niet zo ivm leeftijd van die mensen, niet slecht bedoelt maar geen video vergaderingen geen eigen servers zoals hier ivm https://weerstation-parkstad.nl en andere gateway's zoals IoT Repeaters, daar merk je dit probleem ontzettend erg en is zeer storend, vaak tijdens video vergaderen werk moeten onderbreken en overschakelen op T-Mobile Thuis die heb ik voor alle zekerheid erbij gepakt want Ziggo is op zijn bots gezegd niet te vertrouwen maar ja ben ook eerlijk waarom toch Ziggo behouden ivm de snelheid, hier is geen Glasvezel mogelijk, snelheid van Ziggo is nog dat wat mij vast houd en is jaren toppie geweest en zeer stabiel en vanaf verandering upgrade of update ana de straat kastjes is het een puinhoop en ook nog eens het kapot maken van de kabel in de straat door gas bedrijf is het gewoon een puinhoop.

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Super dat de monteur is langs geweest en alles grondig heeft nagelopen. Laat met een paar dagen anders weten wat je bevindingen zijn. Dan houden we de vinger nog even aan de pols. Mocht je toch onverhoopt nog problemen ervaren dan kunnen we draad hier gelijk weer met je oppakken. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@WSParkstad Goed dat je contact met ons opneemt via dit forum. Ik raad je alleen aan een topic te starten met daarin je eigen vraag. Zo blijft het voor jezelf en de hier aanwezige experts en moderators overzichtelijk en heeft jouw melding de volledige aandacht. Hiermee voorkomen we dat de vragen door elkaar gaan lopen binnen hetzelfde topic.

Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ik heb net van mijn vrouw gehoord dat de modem vandaag één keer uitgevallen is. Dit kan een “one off” geval zijn geweest. Houden het dit weekend in de gaten. Jullie horen het maandag weer. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Balen dat het modem nog een keer is uitgevallen! Laten we inderdaad even kijken hoe het zaterdag en zondag gaat. Dan wachten wij op je terugkoppeling a.s. maandag. 
Alvast een prettig & zonnig weekend gewenst!

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Helaas weer moeten constateren dat de modem meerdere malen is uitgevallen dit weekend. 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je een foto maken van hoe het aop nu is 

 

en een printscreen van de down en upstream

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ok, daar gaan we weer. 

Hier zijn de foto’s en print screens. 

Overigens is er geen probleem met de downstream, het gaat echt om de upstream. Aan het AOP is ook niets veranderd. Monteur heeft enkel kabeltje hierbinnen opnieuw gestript. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Ontzettend vervelend dat je nog steeds storing ervaart op de verbinding! Als ik jouw verbinding nu bekijk zie ik dat het upstream niet in orde is. Daarnaast valt het mij op dat er aanzienlijk meer geupload dan gedownload wordt. Zou je kunnen nagaan of er applicaties of apparatuur op je netwerk zijn aangesloten die continue de upstream belasten (P2P verkeer, Torrrentclient etc) dit i.c.m. het slechte upstream signaal kan voor allerlei vervelend storingsklachten zorgen. Voor het slechte upstream signaal wil ik toch opnieuw een monteur aansturen. Ik heb een afspraak geregeld op vrijdag 11 juni 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo te wijzigen. Laat je weten hoe het gaat na het monteursbezoek?

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Vrijdag kan ik pas om 13.00 uur thuis zijn. Het is te proberen?

 

Wat betreft je vraag: wij maken gebruik van Bittorrent, maar die staat niet altijd aan. Dat is het enige wat ik kan bedenken dat onder de door jouw genoemde applicaties kan vallen. Verder hebben wij twee laptops en twee iPhones die normaal gesproken gebruik maken van ons netwerk. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz De monteur kan wel komen tussen 12 en 18 uur. Het is dan wel een gok. Ik zou er dan eerder voor kiezen de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo naar een datum waarop je binnen de tijdsloten (tussen 8 en 13 of 12 en 18 uur) aanwezig bent. 
Wat betreft Bittorrent, zou je kunnen nagaan hoe de upload staat ingesteld? Ik weet dat bij deze applicaties de upload namelijk vaak op maximaal (volledig) staat met een hoog aantal simultane uitgaande verbindingen. Mijn advies is dit naar beneden toe af te stellen zodat niet continue je volledige uplaod belast wordt. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Dit is al eerder aangegeven. Heb de maximale upload limiet destijds al aangepast. 
Zal voor de zekerheid de afspraak toch maar wijzigen naar ergens volgende week. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Ah, sorry dat was ik even uit het oog verloren. Goed dat je de monteursafspraak in dit geval aanpast naar een datum waarop er tussen de aangegeven tijdsloten iemand aanwezig is. We wachten jouw bevindingen na het monteursbezoek dan even af. 

Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ok, ik heb de afspraak verplaatst naar woensdag 16 juni tussen 8 en 13.00 uur

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Helemaal goed! We houden dan even contact en wachten je terugkoppeling na het monteursbezoek dan even af.

0 Kudos