1
Vraag
2
Reageer en help mee
Woutervz

Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo Connect box valt herhaaldelijk uit

Wij hebben al meer dan een jaar problemen met onze modem: af en toe trage verbinding of uitval.  Deze problemen zijn zo ongeveer 6 maanden geleden ernstiger geworden in de zin dat de modem regelmatig uitvalt. Dit wil zeggen dat de internet verbinding uitvalt (tv signaal overigens niet). Meestal duurt dit 1-2 minuten en dan is de modem weer opgestart. Dit doet zich soms één keer per dag voor, maar meestal meer en soms regelmatig (7-8 keer op een dag). Uiteraard zijn we door de Corona nu meer thuis en maken we meer gebruik van het internet. Omdat we ook thuis werken is het echt superirritant wanneer internet uitvalt en je helemaal opnieuw het systeem in moet...

Er zijn inmiddels 3 monteurs van Ziggo komen kijken. Onze bekabeling is goed en het signaal van buiten is ook goed. Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt. Ze konden ons helaas niet zeggen op welke termijn dit opgelost zal worden en inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. 

Wij zijn het nu eigenlijk wel zat en actief op zoek naar een andere aanbieder. Uiteraard ben ik nog wel benieuwd of er iets aan dit probleem gedaan wordt??

 

Mvg,

 

Wouter

108 Reacties 108
Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Heb het gecheckt. Hij staat als draadloze router ingesteld en de Deco’s stonden al in de Access Point modus. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ook al eerder gedaan. Zie vorige posts. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Woutervz Fijn dat de deco's al als Access Point stonden! Zoals je aangaf, daarvoor had je ook al problemen, dus ik denk niet dat dan omwisselen welk apparaat de router in het netwerk is veel gaat schelen. Zoals het nu staat zou het moeten werken. Het enige wat je verder aan je aansluitpunt kan verbeteren is het kapje van de splitter verwijderen. Ik heb je signaal ook weer even onderzocht en kwam daarin tegen dat er momenteel issues zijn vanuit de wijk, en dat dit ook invloed heeft op jouw signaal. Mocht je momenteel problemen ervaren kunnen we dat dus niet direct linken naar wat er in jouw situatie aan de hand is, maar ik hou het voor je in de gaten. Weet je toevallig of de 20e of 23e je ook problemen ervaarde? Op die momenten is het namelijk in de buurt iets beter, dus ik ben benieuwd hoe het toen bij jou ging.  

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Woutervz We hebben al een poosje geen update gekregen, hoe staat het met de verbinding? Heb je de tip uit bovenstaande bericht nog kunnen proberen? We horen graag van je! 🙂

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Marijn,


We zijn op dit moment nog op vakantie, vandaar de late reactie. 

Ik kan wel zien in mijn notities dat wij op dinsdag 20 juli ook uitval hebben ervaren rond 21.15 uur. 

De tip met het kapje hebben we wel geprobeerd, maar dit was vlak voor onze vakantie, dus konden niet goed beoordelen of dit resultaat had. 

Wij zijn donderdag weer in Nederland. Dan ga ik weer de modem uitval monitoren. 

Mvg,

 

Wouter

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Woutervz bedankt voor je reactie! Geniet van je vakantie 🙂 

Dan wachten we het nog even af totdat je de verbinding weer hebt kunnen proberen! 

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Marijn, 

 

We zijn inmiddels alweer 3 weken terug van vakantie en het is ons opgevallen dat de modem nog maar zeer zelden uitvalt. We hebben alleen korte uitval op maandag 23 augustus rond 22:10 kunnen vaststellen en een langdurige storing de dag erna, maar dit was een bekende storing bij Ziggo. 

Heb dus geen flauw idee wat er veranderd is, maar het probleem is praktisch verdwenen nu.  we blijven het iig aankijken en hopen dat het zo blijft…

 

Mvg,

 

Wouter

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Woutervz, wat super om te horen dat het de laatste tijd een stuk beter is gegaan! Laten we het topic nog even voor je open houden voor het geval dat, maar hopelijk blijft de uitval nu weg 🙂 So far so good! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic