Vraag
Reacties
Aankondigingen
Woutervz
Level 4

Ziggo Connect box valt herhaaldelijk uit

Wij hebben al meer dan een jaar problemen met onze modem: af en toe trage verbinding of uitval.  Deze problemen zijn zo ongeveer 6 maanden geleden ernstiger geworden in de zin dat de modem regelmatig uitvalt. Dit wil zeggen dat de internet verbinding uitvalt (tv signaal overigens niet). Meestal duurt dit 1-2 minuten en dan is de modem weer opgestart. Dit doet zich soms één keer per dag voor, maar meestal meer en soms regelmatig (7-8 keer op een dag). Uiteraard zijn we door de Corona nu meer thuis en maken we meer gebruik van het internet. Omdat we ook thuis werken is het echt superirritant wanneer internet uitvalt en je helemaal opnieuw het systeem in moet...

Er zijn inmiddels 3 monteurs van Ziggo komen kijken. Onze bekabeling is goed en het signaal van buiten is ook goed. Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt. Ze konden ons helaas niet zeggen op welke termijn dit opgelost zal worden en inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. 

Wij zijn het nu eigenlijk wel zat en actief op zoek naar een andere aanbieder. Uiteraard ben ik nog wel benieuwd of er iets aan dit probleem gedaan wordt??

Mvg,

Wouter

108 Reacties 108
Meldingen
Aan Uit
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Jazeker, de momenten die we zelf hebben kunnen waarnemen waren:

Vrijdag 9 juli:  11:26-11:32

Zondag 11 juli: 11:50-11:53/ 01:32-01:35

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

En op dinsdag 13 juli: 16.27-16.30/22:25-22:27

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Woutervz,

Top dat je alles bijhoudt, ik ga straks verder in op de metingen. Eerst nog even voor mijn beeldvorming wat je op deze exacte momenten ervoer: Zie je op dat moment ook je modem rebooten? Of merk je het alleen doordat het wegvalt op een apparaat (of meerdere)? 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Hoi Alex,

Wij zien op deze momenten dat de modem echt opnieuw aan het rebooten is, dus alle lampjes gaan knipperen en het witte licht gaat uit. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Check, dank je!

Tenzij ik me vergis, is het volgende nog niet aan bod gekomen: Je maakt gebruik van een TP-Link M4 (deco). Kun je aangeven op welke manier deze units verbonden zijn met de Connectbox? Maak je alleen van die verbinding gebruik? Of ook van je Connectbox?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je een printscreen maken van hoe nu de down en upstream is

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Dat klopt. De laatste keer heeft de monteur hier ook naar gekeken. Ze zijn verbonden met de modem. Het internet signaal loopt via deze WiFi boosters, dus niet via de modem. Overigens hebben we deze boosters pas sinds een paar maanden en hebben ze niets veranderd aan de problemen die we al hadden. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Hier zijn screenshots van de downstream, upstream en ook van de netwerk historie

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie veel T3's en T4's en Fouten na RS, niet te repareren signaal pakketten.

Dat geeft zeker allerlei problemen.

Mogelijk kan @Alex die in de achtergrond ook zien.

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Wat kan er nu praktisch gezien nog gedaan worden om ons probleem op te lossen?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dat klopt. De laatste keer heeft de monteur hier ook naar gekeken. Ze zijn verbonden met de modem. Het internet signaal loopt via deze WiFi boosters, dus niet via de modem. Overigens hebben we deze boosters pas sinds een paar maanden en hebben ze niets veranderd aan de problemen die we al hadden. 

Top, goed dat de monteur dit ook heeft gecheckt. Kun je aangeven wat je bedoelt met "ze zijn verbonden met de modem"? Alle drie direct? Of op een andere wijze en zo ja, welke?

De reden dat we dit willen uitsluiten, is omdat we errors terugzien aan onze kant, maar we ze niet kunnen relateren aan een signaalprobleem en daarom dubbelchecken wat er is aangesloten op het modem zelf. Ook direct goed om eventueel de wifi van je modem uit te zetten en/of in bridge in te zetten.

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Zover ik weet zijn ze alledrie direct verbonden met de modem. Er zijn inmiddels ook al meerdere monteurs hier geweest en die hebben alles gecheckt. Als er een probleem was geweest met hoe de WiFiboosters verbonden zijn had ik het allang gehoord.  

Lijkt me ook heel onwaarschijnlijk dat het zelfde probleem wat we nu al ruim een jaar hebben opeens gerelateerd is aan apparatuur die we nog maar een paar maanden hebben. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ik snap je redenatie heel goed, maar wil het toch graag volledig uitsluiten. Om de reden eerder genoemd: In het signaal zien we nog wel lichte afwijkingen, maar we zien vooral foutmeldingen in het modem terug, waarmee we dus ook de aangesloten hardware willen uitsluiten. 

Wat betreft de Deco: Alle 3 de apparaten rechtstreeks op het modem raden we niet aan. Je sluit één aan het op het modem, en de andere twee daarachter of met een switch ertussen. Aangezien je aangeeft alles via de Deco-set te doen, raad ik daarnaast aan om de wifi van je modem uit te zetten of in bridge te zetten.

Zie ook de afbeeldingen op deze pagina.

Ik wil nogmaals benadrukken: Ik snap ontzettend goed dat deze er altijd al hebben gestaan en ook de monteurs dit hebben beoordeeld, maar gezien het langlopende issue, is het goed alles opnieuw bij langs te lopen.

Woutervz
Level 4
Topicstarter

Hoi Alex,

Ik heb het voor de zekerheid even nagekeken en de Deco set is geïnstalleerd zoals jij het hebt aangegeven. De wifi van de modem staat dus uit en één van de boosters is direct verbonden met de modem. De andere twee booster zijn verbonden met de hoofdbooster, om het maar zo te zeggen. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Woutervz,

Helder, dank je. Helaas dus niet de oorzaak. De wifi van je modem zou ik nog wel even extra controleren, want volgens mijn gegevens staat hij nog steeds aan. Je kunt overwegen je modem eens in bridge te zetten om te checken of dat nog verschil maakt.

Bij het signaal zie ik lichte afwijkingen, maar eigenlijk lang niet genoeg om een modem te doen rebooten. Dat is ook direct de reden waarom er nu naar andere factoren wordt gekeken. We hebben recent meer meldingen gezien van plotselinge reboots bij bepaalde acties (bijvoorbeeld bezoeken van een bepaalde website of gebruik van bepaalde apps. Of dus verkeerd aansluiten van hardware). Heb je hier nog een rode draad in gezien? Ik ga je situatie met deze informatie overdragen aan een collega om er verder in te duiken, vooral omdat het al zo lang duurt zonder resultaat.

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Beste Alex,

Bedankt voor je toelichting, maar helaas hebben we totnutoe geen rode draad kunnen vinden die de uitval van de modem zou kunnen verklaren. We zien het echt op compleet willekeurige momenten gebeuren, wanneer we zelf geeneens gebruik maken van internet. We maken bijvoorbeeld wel gebruik van een torrent applicatie , maar daarvan zijn de instellingen aangepast om maximale uploads onmogelijk te maken en ook als die applicatie uitstaat ervaren wij problemen. Bovendien hadden wij deze problemen al ver voordat wij van deze applicatie gebruik maakten….

Ik zal nog even kijken of wij de modem in bridge modus kunnen zetten. Dat laat ik jullie nog weten. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

We zijn net terug na een trip van 2 dagen buiten de stad en de modem is alweer 4 keer uitgevallen inmiddels. Dat was op de volgende momenten:

Dinsdag 20 juli: 21:13/21:16

Woensdag 21 juli: 08:43-08:48/ 09:13-09:18

Ik heb gekeken of ik de modem in bridge modus kon zetten, maar volgens de Ziggo site kan dat met onze modem alleen vanaf afstand gedaan worden. 

Ik betwijfel echter ten zeerste of dit iets te maken heeft met ons internet probleem. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Nog even ter informatie: wij gaan a.s. Dinsdag voor twee weken op vakantie. In die tijd kan ik dus geen dingen meer checken of aanwezig zijn voor monteurs bezoeken. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

een moderator kan je modem in bridge mode zetten

als je een eigen router gebruikt is het aanbevolen om het modem in bridge mode te zetten

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Woutervz we zouden inderdaad het modem in bridge kunnen zetten, maar wat je ook zou kunnen proberen is de Deco's als access point instellen. Zou je kunnen controleren of deze nu als draadloze router staat? Als dat zo is kan je het beter even omschakelen naar access point modus en dan controleren of je nog steeds dezelfde problemen ervaart. Ik hoor je bevindingen graag! 

0 Kudos