Vraag
Reacties
Aankondigingen
Woutervz
Level 4

Ziggo Connect box valt herhaaldelijk uit

Wij hebben al meer dan een jaar problemen met onze modem: af en toe trage verbinding of uitval.  Deze problemen zijn zo ongeveer 6 maanden geleden ernstiger geworden in de zin dat de modem regelmatig uitvalt. Dit wil zeggen dat de internet verbinding uitvalt (tv signaal overigens niet). Meestal duurt dit 1-2 minuten en dan is de modem weer opgestart. Dit doet zich soms één keer per dag voor, maar meestal meer en soms regelmatig (7-8 keer op een dag). Uiteraard zijn we door de Corona nu meer thuis en maken we meer gebruik van het internet. Omdat we ook thuis werken is het echt superirritant wanneer internet uitvalt en je helemaal opnieuw het systeem in moet...

Er zijn inmiddels 3 monteurs van Ziggo komen kijken. Onze bekabeling is goed en het signaal van buiten is ook goed. Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt. Ze konden ons helaas niet zeggen op welke termijn dit opgelost zal worden en inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. 

Wij zijn het nu eigenlijk wel zat en actief op zoek naar een andere aanbieder. Uiteraard ben ik nog wel benieuwd of er iets aan dit probleem gedaan wordt??

 

Mvg,

 

Wouter

108 Reacties 108
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Woutervz ,

Wat zijn je bevindingen m.b.t. de verbinding sinds het monteusbezoek van 16 juni 2021? Werkt alles op dit moment goed?

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Beste Paul,

 

monteur heeft uiteindelijk besloten om de modem te vervangen. Dit is al reeds in februari gebeurd, maar wie weet… Ik heb tot nu toe nog geen onregelmatigheden gezien, maar ik houd jullie op de hoogte. 

Wij hadden trouwens een Compal modem en deze is nu weer vervangen door een andere Compal modem. Zou het probleem misschien hier aan gerelateerd kunnen zijn? De monteur had helaas geen Arris modems meer bij zich, maar zei dat hij ons een Arris modem zou kunnen geven, mochten wij nu toch nog problemen ervaren. 

mvg,

 

Wouter

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Dankjewel voor de terugkoppeling! Laten we in dit geval even aankijken hoe het gaat met het nieuwe modem wat door de monteur geplaatst is. Mocht je nog problemen blijven houden, dan kan ik het modem alsnog voor je omruilen naar een Arris Modem of een Ubee 1318ZG (non Wifi ) modem.
Laat anders over 2 a 3 dagen weten hoe het gaat. Afhankelijk van de bevindingen kunnen wij dan het verdere vervolg bepalen. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ok, hierbij doe ik weer even verslag uit van de situatie. Volgens mijn vrouw is de modem op vrijdag een keer uitgevallen, maar daarna hebben wij niets meer geconstateerd in de tijd dat we thuis waren. Nu zijn we niet veel thuis geweest, dus ik wil het nog even aankijken deze week. Misschien kunnen jullie zelf ook het signaal van onze modem bekijken?

 

Hoedanook, wij kijken het nog even aan. Laat einde van de week weer wat weten. 

mvg,

 

Wouter

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Hartelijk dank voor het delen van je bevindingen! Ik zie dat er vrijdag 19 juni 2021 sprake is geweest van een algemene storing bij jou in de wijjk. Zo te zien was dit probleem op 20 juni 2021 opgelost. Het signaal ziet er sinds 20 juni 2021 prima uit, dus het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Maar laten we nog even de vinger aan de pols houden en aankijken hoe het deze week gaat. Laat je aanstaande vrijdag weten wat je bevindingen zijn? 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Beste Paul,

 

Normaal gesproken had ik tot vrijdag gewacht, maar helaas is de modem vandaag 3 keer uitgevallen, dus ik heb contact opgenomen met de Ziggo monteur van afgelopen week. Hij zal morgenochtend een modem van het merk Arris installeren om te kijken of dit misschien een verschil gaat uitmaken. 

We houden jullie op de hoogte. 

Mvg,

 

Wouter

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Balen dat je weer zo vaak uitval hebt geconstateerd. Laten we in dit geval dan even kijken of het met het nieuwe Arris modem beter gaat. We wachten je berichtgeving dan even af. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ok, Arris modem is nu geïnstalleerd. We gaan het weer aankijken. Volgens de monteur is het enige wat nu nog gedaan kan worden de hele kabel van buiten naar binnen vervangen. Laten we hopen dat het niet zover komt. We wachten weer af. Houden jullie op de hoogte!

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz We hopen dat het nu naar wens blijft werken. Mocht dit toch veranderen laat het dan onder dit topic weten. Dan pakken we de draad hier weer verder op.

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Helaas. Gisteren is de modem maar liefst VIJF keer uitgevallen....

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Ontzettend balen dat je gisteren ook weer last had van uitval! Heb je de tijdstippen waarop dit gebeurde ook genoteerd? Dan kan ik controleren of ik ook iets terugzie rond de tijdstippen dat je last had van uitval op de verbinding.

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Afgelopen zondag vanaf 14.00 zo’n beetje de hele dag door eigenlijk. Gisteravond ook meerder malen. Één keer duurde het gisteren trouwens bijna 15 minuten voordat de modem weer online was….

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Ik ben benieuwd wat er nu nog gedaan kan worden? Volgens de monteur zou alleen de hele buitenkabel nu nog vervangen kunnen worden, maar dat zou een behoorlijke klus zijn… Ik hoor graag welke opties er nu nog zijn…

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Woutervz,

 

Er loopt op dit moment een nauwkeurige meting om je signalen beter in kaart te brengen. Deze liep zondag helaas nog niet om daar een goed beeld van te krijgen. De meting is afgelopen dinsdagochtend gestart en loopt nog t/m dinsdag. Houd dus ook de komende dagen goed in de gaten wat je ervaart.

 

Op dit moment zie ik al één ruispiek terug op dinsdagavond. Het lijkt in je hele wijk te zijn gebeurd.

 

Ik ben benieuwd wat er nu nog gedaan kan worden? Volgens de monteur zou alleen de hele buitenkabel nu nog vervangen kunnen worden, maar dat zou een behoorlijke klus zijn… Ik hoor graag welke opties er nu nog zijn…

Op basis van deze meting hopen we wat meer informatie en munitie te hebben om de oorzaak op te sporen en de problemen aan te pakken!

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

We zijn weer een week verder en onze ervaringen zijn als volgt:

 

modem blijft uitvallen, maar wel veel minder dan hiervoor. We hebben een dag gehad dat hij meerder malen uitviel, maar ook dagen met helemaal geen uitval. Het probleem lijkt dus iets minder erg geworden te zijn, maar het is er dus nog wel steeds. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Heb je de afgelopen dagen ook bijgehouden op welke data en tijdstippen de verbinding niet goed werkte of wegviel? Dan kan ik deze momenten naast de nog lopende meting leggen en zodoende makkelijker een oorzaak boven water krijgen. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

We hebben niet alles bijgehouden, maar de modem is gisteravond in ieder geval 3 keer uitgevallen tussen 23.00 en 0.00 uur. 

Daarvoor was het erg wisselvallig. Soms één of twee dagen niets, soms meerdere keren op een dag. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Gek genoeg zie ik rond dit tijdstip niets vreemds terug als ik een blik werp op het signaal. Ik stel voor dat ik de meting nog even laat doorlopen. Daarnaast loopt er nu ook een meting op het IP adres van jouw modem. Zie jij kans de komdende 2 a 3 dagen storings en uitvalmomenten bij te gaan houden? Het wordt dan makkelijker om de vinger op de zere plek te kunnen leggen. 

0 Kudos
Woutervz
Level 4
Topicstarter

Hoor nu van m’n vrouw dat het ook tussen 12 en 1 uur had kunnen zijn. Hoedanook, we gaan vanaf nu de exacte tijden noteren. Zal na het weekend verslag uitbrengen. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Woutervz Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de verbinding? Heb je eventuele storingsmomenten bijgehouden ?

0 Kudos