Wij hebben al meer dan een jaar problemen met onze modem: af en toe trage verbinding of uitval. Deze problemen zijn zo ongeveer 6 maanden geleden ernstiger geworden in de zin dat de modem regelmatig uitvalt. Dit wil zeggen dat de internet verbinding uitvalt (tv signaal overigens niet). Meestal duurt dit 1-2 minuten en dan is de modem weer opgestart. Dit doet zich soms één keer per dag voor, maar meestal meer en soms regelmatig (7-8 keer op een dag). Uiteraard zijn we door de Corona nu meer thuis en maken we meer gebruik van het internet. Omdat we ook thuis werken is het echt superirritant wanneer internet uitvalt en je helemaal opnieuw het systeem in moet...
Er zijn inmiddels 3 monteurs van Ziggo komen kijken. Onze bekabeling is goed en het signaal van buiten is ook goed. Uiteindelijk heeft iemand van de klantenservice ons uitgelegd dat dit helaas een bekend (!) probleem is bij voormalige klanten van UPC die nu bij Ziggo zijn (heeft iets te maken met het soort modem??) en dat hier aan gewerkt wordt. Ze konden ons helaas niet zeggen op welke termijn dit opgelost zal worden en inmiddels zijn we weer 2 maanden verder.
Wij zijn het nu eigenlijk wel zat en actief op zoek naar een andere aanbieder. Uiteraard ben ik nog wel benieuwd of er iets aan dit probleem gedaan wordt??
Mvg,
Wouter
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ok, dat lukt nu.
als antwoord op jouw vraag: wij merken niet specifiek iets aan onze upload snelheid, maar afgelopen weekend is de modem wel weer meerdere keren uitgevallen.
Verder wil ik nog even vermelden dat wij uitvoerig contact met Ziggo hebben gehad over dit probleem (er is 3 keer een monteur gekomen!) en tijdens telefonisch contact hebben ze ook gekeken naar het signaal van onze buren, omdat ze dachten dat het mogelijk te maken kon hebben met het signaal van buiten. Ze konden bij de buren van 1 hoog ook onregelmatigheden zien, maar bij de buurman van 3 hoog niet. Als reden gaven ze aan dat onze buurman van 3 hoog nog een oude modem zou hebben die stabieler zou zijn dan de nieuwere modems als die van ons. Uiteraard heb ik ook met de buren van 1 hoog gesproken en die gaven aan eigenlijk geen problemen te hebben, omdat ze zeiden hun modem altijd in de 5G modus te hebben staan. Nu heb ik dit jaren geleden ook eens gedaan maar is me dit afgeraden door een Ziggo monteur. Dus nu staat hij op automatisch; de modem bepaalt dus wanneer hij overschakelt op 5G.
Hoop dat je wat meer kan met deze info.
@Woutervz Er gaat iets mis met het upstream signaal op ons netwerk. Ik heb op basis van de bevindingen uit de meting die collega @Alex heeft laten lopen een melding gedaan bij de monteursafdeling. Er is nu een storingsticket aangemaakt voor de signaalproblemen in jouw wijk. De verwachting is dat de problemen uiterlijk op 19 mei 2021 verholpen zijn. Indien je daarna nog problemen ervaart met de verbinding hoor ik het graag. Mogelijk dat er dan ook nog sprake is van een ander probleem.
Thanks! Ik houd jullie op de hoogte.
@Woutervz Top, we wachten jouw bevindingen dan even af.
@Woutersvz Inmiddels zie ik dat de netwerkstoring bij jou in de buurt is opgelost. Kun je ons onder dit topic laten weten of je verbinding op het moment weer naar behoren functioneert? Als dit niet het geval is, kijken we graag met je naar een oplossing.
Hoi Paul,
we hebben het even aangekeken, maar het probleem doet zich helaas nog steeds voor.
kun je het modem eens 30 seconde van de stroom halen
Ok, gedaan. We wachten het weer even af.
En inmiddels zien we dat de modem nu net weer uit is gevallen en opnieuw aan het opstarten is. Probleem is er dus nog steeds.
hoe is de down en upstream nu?
@Woutervz Ontzettend vervelend dat je nog steeds lat hebt van uitval! Ik zie op dit moment nog steeds ruis terug op de down en upstream. Gelukkig zijn er ook nog monteurs bezig om de signaalproblemen in de wijk op te lossen. In de loop van morgen verwacht men het probleem verholpen te hebben. Via www.ziggo.nl/storing blijf je op de hoogte v.d. status v.d. storing.
Durf ik niet te zeggen. Kunnen jullie dat niet al direct van onze modem aflezen? Ik heb eerder gegevens gepost.
@Woutervz De down- en upstream zijn verstoord, zo blijkt uit mijn meting. De oorzaak van het probleem zit in de wijkkast, en hiervoor staat een algemeen storingsticket open die naar verwachten op 26 mei 2021 in de loop van de dag opgelost wordt. In dit geval moeten we de werkzaamheden dus even afwachten.
Ok, ik ben benieuwd. Zoals ik al zei zijn er meerdere monteurs bij ons geweest die zowel binnen als buiten hebben gekeken, maar helaas tevergeefs tot nu toe.
Iemand van de helpdesk zei dat dit een bekend probleem was met oude klanten van UPC. Zou iets met het soort modem te maken hebben? Volgens die persoon waren er twee soorten modems en wij hadden net degene waar problemen mee worden ervaren? Had de types ergens opgeschreven maar kan het nu helaas niet meer vinden...
@Woutervz In dit geval is er sprake van een probleem met zowel het upstream als downstream signaal bij jou in de wijk. Hierdoor werkt jouw internetverbinding en die van andere bewoners in de wijk op dit moment niet goed. Er zijn nu monteurs bezig om de storing te verhelpen. Ik verwacht in dit geval dat het dus niet ligt aan het modem en dat je echt last hebt van de algemene storing die nu in jouw buurt speelt.
Het zou me verbazen als het hieraan ligt. We hebben al meerdere storingen meegemaakt het afgelopen jaar en dit probleem is nooit verholpen.
@Woutervz De ruis op de down- en upstream zorgt op dit moment voor problemen. Ik verwacht ook dat jij last hebt van de storing in de wijk. Mocht je nou na vandaag nog problemen ervaren dan zou er ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn. In dat geval zullen wij dit dan verder moeten onderzoeken. Laat maar weten wat je bevindingen zijn nadat de netwerkstoring bij jou in buurt is opgelost. Via www.ziggo.nl/storing blijf je op de hoogte v.d. status m.b.t. de storing.
@Woutervz We zijn erg benieuwd wat op dit moment jouw bevindingen zijn ten aanzien van de verbinding. Laat je het ons weten onder dit topic?
Modem is net weer uitgevallen. Duurde ruim 5 minuten voordat we weer online waren.
En nu net weer twee keer binnen 20 minuten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.