Kamphuis-038

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo Connect Box ontvangen

Hallo,

 

Ik heb mijn Ziggo abonnement aangepast (downgrade van Complete naar Start XXL). Het verrassende is dat ik daarbij ongevraagd een nieuw modem kreeg toegestuurd ter vervanging van mijn huidige Technicolor 7210. Dat is een oud beestje, maar werkt nog prima. Het vervelende is dat het vervangende modem de (op dit forum) beruchte ConnectBox is met de eveneens beruchte Puma chipset waarvan inmiddels officieel bevestigd is (door Intel) dat die chipset fouten bevat die willekeurige latency en jitter veroorzaken.

 

Mijn huidige modem werkt zoals gezegd feilloos. Ik zit gemiddeld  4 uur per dag  zonder problemen in Teams videomeetings met schermdeling. Ik erger me daarbij soms groen en geel aan collega’s waarvan de verbinding constant hapert en ben zeker niet van plan tot die categorie te gaan behoren. Van enkele collega's weet ik dat ze de beruchte ConnectBox gebruiken en al meerdere keren monteurs over de vloer gehad hebben (zonder dat dat daarbij de ConnectBox is vervangen).

 

Conclusie: ik voel er helemaal niets voor om mijn modem te vervangen door de ConnectBox en proefondervindelijk te moeten gaan vaststellen of ik ook getroffen zal worden door de latency/jitter perikelen.

 

Waar ik nog minder voor voel is om in geval van problemen, via dit forum door een langdurig troubleshooting traject te moeten gaan. Ik kan me dat qua (verstoring van) mijn werkzaamheden simpelweg niet veroorloven. Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op controles van mijn AOP, metingen van de signaalkwaliteit en/of tips over het verplaatsen van het modem i.v.m. interferentie, hoe goed bedoeld die ook zijn. Eigenlijk blijkt in de meeste gevallen in dit forum het vervangen van de ConnectBox de enige oplossing te zijn.

 

ik zit nu in dubio wat te doen. Het liefst blijf ik mijn huidige modem gebruiken, maar op de doos met het nieuwe modem zit een sticker met de mededeling dat mijn oude modem binnen 14 dagen wordt uitgeschakeld. Dit suggereert dat ik het point of no return al ben gepasseerd en ik het modem wel zal moeten omruilen, daarbij hopend dat ik tot de gelukkigen ga behoren die geen issues ondervinden met de ConnectBox (want die zijn er natuurlijk ook plenty).

 

Mijn vragen aan de specialisten in dit forum zijn:

 

1) Wordt mijn oude modem daadwerkelijk gedeactiveerd en kan ik dat op verzoek dan tegenhouden?

2) Ik gebruik mijn huidige modem in bridge mode, dus zou ook prima uit de voeten kunnen met het Ubee modem zonder Wifi. Kan ik die -bij deze- dan aanvragen via dit forum of moet ik dan eerst door de niet gewenste troubleshooting exercitie? 
3) Wordt het uitschakelen van mijn oude modem geannuleerd als ik de downgrade van mijn abonnement annuleer?
4) Ben ik voor niets bezorgd en zijn de problemen met de nieuwste lichting ConnectBoxen structureel opgelost door een hardware revisie? Ik ben niet geïnteresseerd in software fixes, want je leest overal dat die de problemen weliswaar verminderen, maar niet volledig oplossen.

 

Alvast bedankt voor de tips en reacties.

38 Reacties 38
Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de tips. Moet goedkomen, want er komt een monteur langs 👍.

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de tips. de monteur is ingepland.👍

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de snelle actie. 18 augustus komt helaas niet uit, maar ik zal de afspraak herplannen. 👍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Kamphuis-038 Top, en goed dat je de afspraak gaan herplannen naar een datum die beter schikt. We zijn benieuwd naar je bevindingen na het monteursbezoek.

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik laat weten hoe het gaat. Afspraak is verzet naar vrijdag a.s.

 

Op zich gaat het nu (sinds zondag) overigens heel goed. Gisteren en vandaag geen stotteringen en onderbrekingen gehad in Teams video conferences van meerdere uren. Ook Netflix gaat nu goed op beide TV’s.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Kapmhuis-038 Fijn dat het gelukt is met het verplaatsen v.d. afspraak. We wachten dan even af hoe alles werkt na het monteursbezoek. 

zifamdejong

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

je kan dit nieuwe modem ook gewoon in bridgemodus blijven gebruiken , zodra je de installatie hebt doorgenomen brand er een groene controle lampje aan de voorkant ( groen = bridgemodus en wit is standaard met WiFi modus )  je bent nu met de Connect box volledig en veilig voorbereid op de toekomst, succes !

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Afgelopen vrijdag is een nieuw AOP aangelegd. Oude modem liep via de versterker en de nieuwe zit rechtstreeks op het AOP. Ook heeft de monteur nieuwe aansluitingen gemaakt op de coax kabels  van de TV’s en de niet gebruikte ingangen “afgedopt”. Na deze werkzaamheden zat er nog steeds ruis op de lijn, maar die komt niet van de huisinstallatie, maar van buiten. Ze gaan nu op zoek naar de boosdoener in de buurt. Ondertussen werkt alles nog steeds naar behoren, dus het nieuwe modem lijkt bij mij geen issues te geven. Als het de komende week stabiel blijft, zal ik dit topic sluiten. Iedereen bedankt voor de ondersteuning en tips.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Kamphuis-038 Ontzettend fijn dat je eerste bevindingen positief zijn! We houden het topic nog even open zodat we later deze week kunnen bepalen of het probleem als zijnde opgelost kan worden beschouwd. 

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo, hierbij mijn ervaringen na twee weken: helaas moet ik toch concluderen dat ik behoorlijke problemen heb met streaming sinds het nieuwe modem. Vooral als we als gezin gelijktijdig streamen op verschillende devices treden er regelmatig hickups op of willen streams niet starten. Pas na een paar keer refreshen start de stream dan soms alsnog (bijvoorbeeld video kijken in de Stentor App, De Telegraaf app en Youtube), maar soms moeten we de apps compleet herstarten. Ook Netflix op onze LG oled hapert nu regelmatig en geeft dan het laadscherm (de “spinning donut”) weer. Tot slot merk ik ook in Teams dat de verbinding hapert. Audio en video raken dan een beetje out of sync of schermdelen gaat heel moeizaam.

 

Dit zijn problemen die ik voorheen niet had. Mijn gezin loopt nu regelmatig te mopperen en dat is terecht, want de haperingen zijn echt irritant.

 

Het vernieuwen van de huisaansluiting door de Ziggo monteur heeft bovengenoemde issues niet verholpen. Ik wil graag mijn oude modem laten heractiveren of laten vervangen door een ander modem dat deze issues niet heeft. Het heractiveren van het oude modem zie ik dan als permanente oplossing en niet als test, want ik heb geen test nodig om te weten dat de problemen met het oude modem niet optreden. Ik heb voor de modemwissel immers nooit problemen gehad.

 

Kan iemand op dit forum mij verder helpen met een vervolgstap of moet ik nu de klantenservice inschakelen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb je vraag voor her activatie of vervanging van je oude modem neergelegd bij het moderatie-team.

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt👍🏼

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Kamphuis-038,

Ontzettend balen dat je nog steeds problemen ervaart met de internetverbinding! Het is voor mij geen probleem om het oude Technciolor (TC7210) modem te activeren. Alleen ben je hier uiteindelijk niet mee geholpen. Los van het feit dat de ondersteuning op de oudere modems op termijn ophoudt betwijfel ik of het wisselen naar het oude modem hier de oplossing is. De verbinding tussen het modem en ons netwerk ziet er prima uit en daar zie ik op dit moment geen ongeregeldheden terug. Is het een idee dat ik een Ubee 1318ZG (non-wifi) modem voor je regel? 

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Paul, dat is prima. Ik heb toch geen WiFi nodig, omdat ik het modem in bridge mode gebruik.

Bedankt alvast.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Kamphuis-038 Dank voor je reactie! Er is een ander modem naar je onderweg. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi Paul, het nieuwe modem is ontvangen en aangesloten. Ik ga het oude modem terugsturen. Nogmaals bedankt voor de ondersteuning.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Kamphuis-038 Top! Fijn dat je het nieuwe modem ontvangen en aangesloten hebt. We zien het oude modem wel weer retour komen. Laat met een paar dagen maar weten hoe het nieuwe modem bevalt. 

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo,  ik ben nu een week verder met het  nieuwe modem. Deze is/lijkt inderdaad beter te werken dan de oude. We hebben sinds het omruilen geen haperingen meer gehad in Netflix streams en ook geen laadproblemen meer met video”s in nieuws apps.

 

Ik heb het oude modem zojuist teruggetuurd. Ik ga het topic sluiten. Iederren bedankt voor de hulp 👍🏼.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Kamphuis-038 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het nieuwe modem goed bevalt en de verbiniding nu optimaal functioneert. We zien het oude modem wel retour komen. Laat je het weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic