Kamphuis-038

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo Connect Box ontvangen

Hallo,

 

Ik heb mijn Ziggo abonnement aangepast (downgrade van Complete naar Start XXL). Het verrassende is dat ik daarbij ongevraagd een nieuw modem kreeg toegestuurd ter vervanging van mijn huidige Technicolor 7210. Dat is een oud beestje, maar werkt nog prima. Het vervelende is dat het vervangende modem de (op dit forum) beruchte ConnectBox is met de eveneens beruchte Puma chipset waarvan inmiddels officieel bevestigd is (door Intel) dat die chipset fouten bevat die willekeurige latency en jitter veroorzaken.

 

Mijn huidige modem werkt zoals gezegd feilloos. Ik zit gemiddeld  4 uur per dag  zonder problemen in Teams videomeetings met schermdeling. Ik erger me daarbij soms groen en geel aan collega’s waarvan de verbinding constant hapert en ben zeker niet van plan tot die categorie te gaan behoren. Van enkele collega's weet ik dat ze de beruchte ConnectBox gebruiken en al meerdere keren monteurs over de vloer gehad hebben (zonder dat dat daarbij de ConnectBox is vervangen).

 

Conclusie: ik voel er helemaal niets voor om mijn modem te vervangen door de ConnectBox en proefondervindelijk te moeten gaan vaststellen of ik ook getroffen zal worden door de latency/jitter perikelen.

 

Waar ik nog minder voor voel is om in geval van problemen, via dit forum door een langdurig troubleshooting traject te moeten gaan. Ik kan me dat qua (verstoring van) mijn werkzaamheden simpelweg niet veroorloven. Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op controles van mijn AOP, metingen van de signaalkwaliteit en/of tips over het verplaatsen van het modem i.v.m. interferentie, hoe goed bedoeld die ook zijn. Eigenlijk blijkt in de meeste gevallen in dit forum het vervangen van de ConnectBox de enige oplossing te zijn.

 

ik zit nu in dubio wat te doen. Het liefst blijf ik mijn huidige modem gebruiken, maar op de doos met het nieuwe modem zit een sticker met de mededeling dat mijn oude modem binnen 14 dagen wordt uitgeschakeld. Dit suggereert dat ik het point of no return al ben gepasseerd en ik het modem wel zal moeten omruilen, daarbij hopend dat ik tot de gelukkigen ga behoren die geen issues ondervinden met de ConnectBox (want die zijn er natuurlijk ook plenty).

 

Mijn vragen aan de specialisten in dit forum zijn:

 

1) Wordt mijn oude modem daadwerkelijk gedeactiveerd en kan ik dat op verzoek dan tegenhouden?

2) Ik gebruik mijn huidige modem in bridge mode, dus zou ook prima uit de voeten kunnen met het Ubee modem zonder Wifi. Kan ik die -bij deze- dan aanvragen via dit forum of moet ik dan eerst door de niet gewenste troubleshooting exercitie? 
3) Wordt het uitschakelen van mijn oude modem geannuleerd als ik de downgrade van mijn abonnement annuleer?
4) Ben ik voor niets bezorgd en zijn de problemen met de nieuwste lichting ConnectBoxen structureel opgelost door een hardware revisie? Ik ben niet geïnteresseerd in software fixes, want je leest overal dat die de problemen weliswaar verminderen, maar niet volledig oplossen.

 

Alvast bedankt voor de tips en reacties.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo,  ik ben nu een week verder met het  nieuwe modem. Deze is/lijkt inderdaad beter te werken dan de oude. We hebben sinds het omruilen geen haperingen meer gehad in Netflix streams en ook geen laadproblemen meer met video”s in nieuws apps.

 

Ik heb het oude modem zojuist teruggetuurd. Ik ga het topic sluiten. Iederren bedankt voor de hulp 👍🏼.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kamphuis-038 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het nieuwe modem goed bevalt en de verbiniding nu optimaal functioneert. We zien het oude modem wel retour komen. Laat je het weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen?

Bekijk in context

38 Reacties 38
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Kamphuis-038 

Ik zal je verder niet vermoeien met allerlei vragen, maar voordat iemand überhaupt iets kan doen dat wellicht lijkt op een oplossing: zorg dan in elk geval dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, dan weten ze bij Ziggo in elk geval wie je bent.

Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Kamphuis-038  schreef:

 

 

1) Wordt mijn oude modem daadwerkelijk gedeactiveerd en kan ik dat op verzoek dan tegenhouden?

2) Ik gebruik mijn huidige modem in bridge mode, dus zou ook prima uit de voeten kunnen met het Ubee modem zonder Wifi. Kan ik die -bij deze- dan aanvragen via dit forum of moet ik dan eerst door de niet gewenste troubleshooting exercitie? 
3) Wordt het uitschakelen van mijn oude modem geannuleerd als ik de downgrade van mijn abonnement annuleer?
4) Ben ik voor niets bezorgd en zijn de problemen met de nieuwste lichting ConnectBoxen structureel opgelost door een hardware revisie?


Hoi @Kamphuis-038 ,

 

1: Ja, helaas.Maar ik kan je geruststellen, je TC7210 modem kan de start XXL snelheid aan.Je zal het modem wel eerst aan moeten sluiten.Daarna kan de Helpdesk of een moderator het TC7210 modem heractiveren.

2: Het is aan de moderator, en het word ook niet direct gedaan.Eerst moet er het e.e.a uitgesloten worden.

3: waarschijnlijk niet.

4: volgens mij is daar niet echt verschil tussen.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Nadeel is je oude modem zal uit eindelijk niet meer ondersteund worden. Heb hier al jaren connect box. Nooit problemen mee gehad. Als je signaal en binnenhuis installatie goed is dan zou er geen probleem moeten zijn. Meeste internet problemen en zeker wifi worden verroozaak door andere aparatuur in huis of net ergens een verkeerde connector. Als hij in bridge komt te staan zul je zeker minder problemen onder vinden. Uit ervaring is via utp het modem redelijk stabiel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@tjhslangen  schreef:

Nadeel is je oude modem zal uit eindelijk niet meer ondersteund worden. \


Wat ik heb begrepen is dat de TC7210 nog wel een tijd ondersteund blijft.De oude 8x4 modems krijgen meestal geen updates meer.

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Wim,

 Dank voor de tip. Ik heb het even gecheckt. Postcode en huisnummer zijn al ingevuld, dus dat zou goed moeten gaan (tenzij ik ook nog iets aan privacy settings zou moeten aanpassen).

 

Groeten,

 

Erik

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi,

 

 Dankmvoor je snelle reactie. Goed om te weten dat ik eventueel het oude modem kan laten heractiveren. Dat biedt in ieder geval een snelle rollback in geval van problemen. Ik  ga het toch maar gewoon proberen dan.

 

Groeten,

 

Erik

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi,

 

Dat klinkt enigszins bemoedigend. Met jouw positieve ervaring in bridge mode /UTP en het feit dat ik (tijdelijk) terug kan naar de oude situatie, durf ik de switch wel aan. Ik laat mijn vraag nog even open staan en zal hier het resultaat posten van de omruilactie. Gaat denk ik een kleine week duren om hier iets zinnings over te zeggen.

 

Groeten,

 

Erik

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor je reactie. Goed om te horen. Dit kan van voor mij een uitkomst bieden als de ConnectBox toch voor haperingen zorgt en ik tijdelijk terug wil/ga naar de Technicolor.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Kamphuis-038  er staat nog geen vinkje bij je titel.  Blijkbaar nog vergeten postcode en huisnummer in te vullen. Dit kan je controleren en eventueel nog hier toevoegen.

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi,

 

Postcode en huisnummer waren al ingevuld. Ik heb de privacy instellingen iets verruimd (stonden op zichtbaar voor niemand en nu omgezet naar zichtbaar voor vrienden). Ook heb ik een spatie tussen de vier cijfers en de twee letters van de postcode gezet. Deze stonden aan elkaar vast en worden daardoor misschien als ongeldige postcode gezien en daardoor niet weergegeven/geaccepteerd.

 

Anyway, ik heb zojuist het modem omgewisseld. Dat ging soepel, het nieuwe modem werd automatisch weer in bridge mode gezet, dus dat is netjes geregeld door Ziggo 👍.

 

Groeten,

 

Erik

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Na 1 dag met het nieuwe modem zien we nu toch de eerste problemen.  Op twee televisies zien we sinds gisteren zo nu en dan pixelruis terwijl we Netflix kijken.  Dat was voor gisteren absoluut niet het geval. 

Het enige dat is veranderd is het modem. Alle ander factoren zijn gelijk gebleven. We kijken op de ene TV via WiFi (full HD) en op de andere via een bedade aansluiting (4k), beiden via mijn eigen ASUS RT AX82U router. De  ConnectBox is in bridged mode aangesloten op mijn router. 

Iemand enige suggesties hoe ik de kwaliteit van het signaal kan testen? Ik heb met Speedtest wel wat testen gedaan en zie (veel) meer jitter dan voorheen, maar kan dat de pixelizing verklaren op Netflix? Verder ben ik nu   terug gegaan van 350 naar 200 Mbps, maar dat zou nog steeds meer dan genoeg moeten zijn voor een enkele videostream.

 

 
Kan ik mijn oude modem nog weer aansluiten (om te kijken of de problemen dan weer verdwijnen) of is die nu automatisch gedeactiveerd?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je oude modem kan de klantenservice dmv het serienummer heractiveren.

Dat gaat niet vanzelf.

Kan je een foto maken van het AOP?

 

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

Ziggo stuurt natuurlijk niet zomaar een nieuw modem. Het is niet de bedoeling dat oude modems opnieuw geactiveerd worden. De TC7210 is inmiddels een verouderd model en wordt langzaam uitgefaseerd. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jeff  schreef:

Ziggo stuurt natuurlijk niet zomaar een nieuw modem. Het is niet de bedoeling dat oude modems opnieuw geactiveerd worden. De TC7210 is inmiddels een verouderd model en wordt langzaam uitgefaseerd. 


 Ziggo doet het waarschijnlijk omdat de updates vanuit de fabrikant stoppen.En omdat het modem minder kanalen heeft.

Maar ter test is tijdelijk heractiveren geen enkel probleem.De tc7210 word op dit moment ook nog ondersteund.

Overigens ben ik zelf deze week van een connectbox naar een TC7200 gegaan, en dat is echt een wereld van verschil.Veel stabieler, veel soepelere webinterface.Ook de puma 6 test geeft een enorme verbetering aan.Via wifi eerst meer rode blokjes dan groen en nu via de TC7200 wifi vrijwel geen rode blokjes.Overigens is dat modem ook een stuk zuiniger.

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hierbij de foto van het AOP en de vderdeler.251385C5-4271-480A-9D2B-81033452BEA2.jpegD396C8B1-88B2-4947-B360-E26AF0CEE408.jpeg

Kamphuis-038
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Gisteravond een paar uur Netflix gekeken zonder beeldstoringen, totdat de stream abrupt werd afgebroken en herladen niet mogelijk was (scherm bllef hangen in:  Laden 0%) . Kan allemaal toeval zijn natuurlijk….

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Kamphuis-038  schreef:

Hierbij de foto van het AOP en de vderdeler.251385C5-4271-480A-9D2B-81033452BEA2.jpegD396C8B1-88B2-4947-B360-E26AF0CEE408.jpeg


Ok,

Plaats i.i.g een POA-01-B met nieuwe modemkabel.Daarnaast zijn deze materialen nog nodig:

Nieuwe modemkabel voor naar de versterker(gratis via ziggo)

2 afsluitweerstanden voor op de versterker(gratis via ziggo)

Nieuwe connector voor de kabel met het witte kapje.

 

 

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Zou een monteur laten komen aop is oud. Aan de zwarte kabel te zien zit er een koppeling van c6 na c12. Hier kunnen ook wat problemen in zitten. Als aop vervangen word dan zal de monteur waarschijnlijk ook je connectoren vervangen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Kamphuis-038 en een warm welkom op de Community,

 Ontzettend balen dat de verbinding niet helemaal werkt zoal het hoort! Zo te lezen hebben de hier aanwezige expert al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Het lijkt mij gezien de zaken die inmiddels gecontroleerd zijn verstandig dat er een monteur langskomt om kosteloos het aansluitpunt te vervangen. Daarnaast zie ik enige ruis terug op het signaal wat door deze monteur ook direct opgelost kan worden. Indien het modem vervangen moet worden dan kan de monteur dit ook direct doen. 

Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op donderdag 18 augustus 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Uitgelicht topic