1
Vraag
2
Reacties
CL82

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Connect Box i.c.m. Aritech Advisor Advanced (Poort? IP-adres?)

Goedemorgen,

 

Sinds gisteren de connect box geinstalleerd. Eigenlijk probleemloos op 1 item na.

 

Ik kan zowel binnenshuis als op een andere locatie mijn alarmsysteem niet meer benaderen. Op het oude modem ging dit wel met IP 82.73.125.20 en TCP poortnummer 32000 (beide ingesteld in de aritech app in combinatie met wachtwoord en encriptiesleutel). 

 

Het alarmsysteem is bedraad aangesloten op de connect box overigens.

 

Iemand suggesties hoe dit op te lossen? Dank vast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CL82
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, inmiddels erachter dat het (statische) IP-adres van het alarm niet in het lijstje staat (lekker handig).

Hier heb ik zojuist port forwarding voor ingesteld en alles werkt nu naar behoren.

 

Dank!

Bekijk in context

8 Reacties 8
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

staat poort 32000 wel open in je nieuwe modem.

CL82
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat vroeg ik me ook af, maar daar heb ik wat hulp bij nodig denk ik (met name om te identificeren welk van de aangesloten systemen mijn alarmsysteem is).

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Er is geen connectie te krijgen met die poort. Die zal dus wel dichtstaan.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Laat deze scanner jouw netwerk eens scannen dan kun je zien wat er allemaal in jouw thuis situatie is aangesloten.

zo jie je alle interne ip adressen die je gebruikt.
Dit is een gratis scanner.

https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en hier kun je kijken of de poort openstaat.

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

CL82
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels gisteren wat verder gekomen. Alle bekabelde aansluitingen losgekoppeld, behalve het alarm.

0 bekabelde aansluitingen gevonden op de connectbox. Andere kabel (nieuw) geprobeerd: resultaat gelijk.

 

Het probleem zit dus al voor de poort. De connectbox 'ziet' de alarmmodule helemaal niet.

 

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Kun je de module intern wel bereiken? Dat lijstje in de connectbox wil wel eens wat missen,

CL82
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, inmiddels erachter dat het (statische) IP-adres van het alarm niet in het lijstje staat (lekker handig).

Hier heb ik zojuist port forwarding voor ingesteld en alles werkt nu naar behoren.

 

Dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic