leiden1812

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Connect (Aris); Wifi working; Switch working - but wired ethernet is not

Odd issue with a newly installed connection,

 

  1. The supplied ziggo connect (white, Arris), booted up fine. 
  2. Went throught two reset (and I suspect automatic firmware update) cycles.
  3. Stable; forced one to set the admin password (via Wifi); wifi password left as is.
  4. Wifi works as expected; DHCP, dns settings and default route all fine; /24 on the expected 192.168.178.0/24. with 192.168.178.1 as the default route for IPv4.

So far so good. The issues are with the wired part; plugging some devices (a laptop, a PC, a printer, etc):

 

  1. Plugging in a cable has the ethernet LED come on; and shows good 1Gbit/s full duplex negotiation.
  2. But no DHCP is issued / no default route, etc on the wired ethernet (Wifi continues to issue DHCP just fine)
  3. "tcpdump/wireshark" shows traffic of the other 3 cables connected to the machine - confirming that the switch inside the Ziggo Connect works. No one is getting DHCP. Ping possible between the machines. 
  4. No ping possible to the ziggo connect itself; even when setting the IP address manually to 192.168.178.2/24.
  5. The 'connected devices' list does not show any devices in the wired section; just wireless one.

During this - wifi continues to work fine - with good (full 300Mbit as ordered) connectivity and ping/web access to 192.168.178.1/24 just fine.

 

Reducing the wired connected devices to just a single (mac) laptop does not solve the issue either. No DHCP on wired; DHCP fine on wireless. All settings but the admin-password are factory default.

 

Likewise - the connected Ziggo Media Next box supplied simultaneously works over wifi; but not with the supplied cable when connected to the Connect box (lights come on fine on both sides though). Only once, for a short period of time, is a 'MediaBox' visible in the list of connected wired devices.

 

Does this ring a bell with anyone ? (Antwoord rustig in het Nederlands - het is/was me niet duidelijk wat de mores/voorkeurstaal voor dit soort vagen in deze gemeenschap is).

 

The modem logbook is largely empty (besides audit logs of login/admin-setting, etc).

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Intern zou er op de Connect Box een bridge aanwezig moeten zijn, waar alle interfaces aan LAN-zijde aan deelnemen. De DHCP-server luistert op deze bridge naar verzoeken. Het klinkt alsof de WiFi-interfaces wel gekoppeld zijn aan de bridge maar de switch met diens interfaces niet.

 

Ik moet zeggen dat het een vreemd probleem is en het is de eerste keer dat ik het tegenkom op de community.

 

Zou je de Connect Box kunnen terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw configureren, via ethernet?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @leiden1812, welkom op de Ziggo Community! Ik zie dat je al advies hebt ontvangen van @tobiastheebe, hoe is het gegaan na de factory reset? Wij zijn heel benieuwd! 

leiden1812
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lost het probleem niet op. Gebeld. Moest monteur komen. 

 

Monteur kwam. Constateerde dat het inderdaad niet werkte. En Monteur mopperde dat dit eigenlijk al te zien had moeten zijn tijdens het bellen met de service desk.

 

Constateerde dat of nieuwe "boot file" of geheel nieuw modem nodig zou zijn.

Monteur probeerde backoffice door de diagnose  heen te praten. Lukte niet. Tooling aan de kant van de backoffice werkte niet. 

Monteur probeerde nieuw modem te installeren - maar backoffice kreeg de zaak niet geconfigureerd door wederom tooling issues bij de backoffice (hoewel het soms meer klonk alsof de helpdesk voor de monteurs te weinig mag/kan). Situate in een staat geraakt waardoor ook het nieuwe modem niet meer gekoppeld kon worden door het geheel per vergissing aanmaken van een nieuwe te versturen modem.

 

Dus Backoffice laat dat nieuwe modem maar sturen om `het process niet te verstoren' - maar waarschuwde dat dit lang gaat duren omdat er een probleem zou zijn met het `deployen van de configuratie voor verzending'. 

Geen ETA van een oplossing; begin november bellen indien moden nog niet verstuurd is. Zal berichtje verstuurd worden zodra modem op de post. gaat.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@leiden1812 Dat is een behoorlijk gecompliceerd verhaal! Fijn dat de monteur heeft vastgesteld wat de oorzaak van het probleem is. Ik heb goed nieuws, het nieuwe modem is onderweg. Ik zie dat je per e-mail ook een Track and Trace hebt ontvangen. Het nieuwe modem kun je morgen of maandag verwachten. 

 

 

Geniet van je weekend! We blijven graag op de hoogte van hoe het gaat met je nieuwe modem. 

leiden1812
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Splendid. Zie het bericht nog niet - maar dat zal dan wel komen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @leiden1812, hoe bevalt het nieuwe modem? Zijn alle problemen inmiddels verholpen? We zijn super benieuwd! 

leiden1812
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog in afwachting van het modem.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Ik heb even gespiekt @leiden1812 maar het modem lijkt al bezorgd op 02-10. Het nieuwe modem staat ook al in het systeem. Je hebt nog niks ontvangen en er is niks bij de buren geleverd?

Uitgelicht topic