Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds gisteren kon ik plotseling niet meer inloggen op mijn C7 WiFi-booster.
Ook knipperde alle ledjes weer vrolijk, terwijl ik die standaard heb uit staan.
Dus vandaag aan het herstellen geslagen. En na wat geklungel en een paar (harde) reset
pogingen en uiteindelijk na het omstreken van de UTP kabel van poort 1 naar poort 4 in de
hoofdmodem was het uiteindelijk gelukt om de C7 weer via de default fabriek instellingen
online te krijgen.
Maar bij deze acties en wat controle / instel werk bleek de WiFi booster nu uitgerust te zijn met:
Firmware versie: 2.1.4
hardware versie: Extra wifi-punt Ziggo C7 V2 00000000
Denk dat deze update dus de boosdoener is geweest.
Want naslag leerde mij ook dat volgens de ondersteunende website is 2.1.2 de laatste
recente versie zou zijn. Hebben hier nu dan meer C7 gebruikers de afgelopen dagen soms
last gehad van deze jongste firmware update ?
Ah, goed dat je dit meld, nog niet eerder gelezen op dit forum.
Maar wie weet komen er meer langs en kunnen de problemen gebundeld worden voor meer informatie over het waarom en hoe en wat en wanneer.
Hoi @MC-Roos,
Bedankt voor je melding en het delen van informatie die je al uitgezocht hebt. Ik laat je topic even openstaan zodat andere gebruikers ook hun ervaringen kunnen delen hier.
Hier ook de c7 in gebruik met genoemde fwversie (2.1.4). Mijne staat echter al '73 days 01:42:51' aan één stuk ingeschakeld. Geen problemen gehad ermee (gebruik 'm alleen voor bekabeld internet; wifi staat uit).
Inloggen gaat nog steeds prima via http://ziggo-ap/.
Dat zou heel goed kunnen. Echter mijn euvel zat hem in de draadloze verbinding. En dat je dus niet meer in kon loggen aan de C7, ook niet via de browser met de ziggo-ap
@MC-Roos Je kunt inloggen met het IP adres in de browserbalk.
Kijk in je modem/router wat het IP adres is van de C7 en probeer via de browser in te loggen.
Dergelijke apparaten geeft ik in de modem/router een gereserveerd vast IP adres, dan kun je altijd makkelijk met hetzelfde IP inloggen.
Bert, ja weet ik en klopt wat je zegt.
Maar via het IP adres vond hij echter de C7 niet meer en via de ziggo-ap stond de C7 als “mogelijk” offline. Dus toen deze via de ap verwijderd en na wat proberen uiteindelijk opnieuw ingesteld.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...