MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo C7 - firmware update ?

Sinds gisteren kon ik plotseling niet meer inloggen op mijn C7 WiFi-booster.

Ook knipperde alle ledjes weer vrolijk, terwijl ik die standaard heb uit staan.

Dus vandaag aan het herstellen geslagen. En na wat geklungel en een paar (harde) reset

pogingen en uiteindelijk na het omstreken van de UTP kabel van poort 1 naar poort 4 in de

hoofdmodem was het uiteindelijk gelukt om de C7 weer via de default fabriek instellingen

online te krijgen.

 

Maar bij deze acties en wat controle / instel werk bleek de WiFi booster nu uitgerust te zijn met:

 

Firmware versie: 2.1.4

hardware versie: Extra wifi-punt Ziggo C7 V2 00000000

 

 

Denk dat deze update dus de boosdoener is geweest.

Want naslag leerde mij ook dat volgens de ondersteunende website is 2.1.2 de laatste

recente versie zou zijn. Hebben hier nu dan meer C7 gebruikers de afgelopen dagen soms

last gehad van deze jongste firmware update ?

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ah, goed dat je dit meld, nog niet eerder gelezen op dit forum.

Maar wie weet komen er meer langs en kunnen de problemen gebundeld worden voor meer informatie over het waarom en hoe en wat en wanneer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @MC-Roos

Bedankt voor je melding en het delen van informatie die je al uitgezocht hebt. Ik laat je topic even openstaan zodat andere gebruikers ook hun ervaringen kunnen delen hier. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hier ook de c7 in gebruik met genoemde fwversie (2.1.4). Mijne staat echter al '73 days 01:42:51' aan één stuk ingeschakeld. Geen problemen gehad ermee (gebruik 'm alleen voor bekabeld internet; wifi staat uit).

Inloggen gaat nog steeds prima via http://ziggo-ap/.

MC-Roos
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dat zou heel goed kunnen. Echter mijn euvel zat hem in de draadloze verbinding. En dat je dus niet meer in kon loggen aan de C7, ook niet via de browser met de ziggo-ap

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MC-Roos Je kunt inloggen met het IP adres in de browserbalk.

Kijk in je modem/router wat het IP adres is van de C7 en probeer via de browser in te loggen.

Dergelijke apparaten geeft ik in de modem/router een gereserveerd vast IP adres, dan kun je altijd makkelijk met hetzelfde IP inloggen.

MC-Roos
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bert, ja weet ik en klopt wat je zegt.

Maar via het IP adres vond hij echter de C7 niet meer en via de ziggo-ap stond de C7 als “mogelijk” offline. Dus toen deze via de ap verwijderd en na wat proberen uiteindelijk opnieuw ingesteld. 

Thijsvu

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hey, ik weet toevallig dat Firmware 2.1.4 de laatste is.

De laatste beschikbare is inderdaad 2.1.2.

Maar zoals vermeld worden de nieuwste updates na 2.1.2 automatisch gedaan;

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifibooster/software-updaten-zwart#:~:text=firmwar...

 

 

"Verbeteringen:
Versie 2.1.2 zorgt ervoor dat het Wifibooster automatisch verbinding maakt met Ziggo. Hierdoor wordt je Wifibooster automatisch bijgewerkt met de laatste firmware. Dat hoef je dus niet meer zelf te doen."

WOs

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe zet ik de wifi uit in de Ziggo-AP

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WOs Welke wifi precies van welk wifipunt precies?

Er zijn tig varianten.

Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Na hier uitgebreid info  te hebben  ingewonnen heb ik de wifi booster C7 afgesloten, en verwijderd uit  mijn systeem. Apparaat mogekijk al 10 jaar oud dus geen goed gebruik meer mogelijk.

Zo heb ik dus de wifi uitgezet 😉.

Thijsvu

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat is een prima oplossing.

We leveren ook Boosters (Plume/Pod of DECO's) welke voor een Mesh netwerk zorgen wat een betere ervaring bied dan Acces Points.

Uitgelicht topic