Nadat ik melding maakte van een trage modemsnelheid, werd er ongevraagd een modem optimalisatie uitgevoerd. Daarna was mijn 2.4ghz niet meer zichtbaar en werkte veel apparaten niet meer aangezien ze alleen werken op 2.4 ghz.
Na 87 minuten bellen met ziggo en 4 verschillende medewerkers waarvan er 2 minder wisten dan ik, ben ik zelf uren bezig om alles weer ok te krijgen.
Vraag: zend mijn gasten netwerk uit op 2.4 GHz en waar kan ik dat zien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je gastnetwerk zendt een andere naam uit als de 2,4 GHz en de 5GHz. De wachtwoorden zijn mogen niet gelijk zijn aan die van de 2,4 GHz en de 5 Ghz.
Beste is gewoon 1 netwerkband te maken met de zelfde password als op de 5GHz en het Gastennetwerk andere naam en wachtwoord. Het gastennetwerk zendt alleen uit op 2.4Ghz.
Je kunt dit eenvoudig instellen via de Ziggo SmartWifi-app
Of Via http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
Dat kun je zien met een Wifi Analyzer en het gastnetwerk is alleen 2,4 GHz.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je gastnetwerk zendt een andere naam uit als de 2,4 GHz en de 5GHz. De wachtwoorden zijn mogen niet gelijk zijn aan die van de 2,4 GHz en de 5 Ghz.
Beste is gewoon 1 netwerkband te maken met de zelfde password als op de 5GHz en het Gastennetwerk andere naam en wachtwoord. Het gastennetwerk zendt alleen uit op 2.4Ghz.
Je kunt dit eenvoudig instellen via de Ziggo SmartWifi-app
Of Via http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
Dank maar is gasten netwerk 2.4 of 5 GHz, waar zie ik dat?
Dat kun je zien met een Wifi Analyzer en het gastnetwerk is alleen 2,4 GHz.
Ik heb hier ook problemen mee. Via de Ziggo-app heb ik een gastennetwerk aangemaakt waarop ik enkele smarthome-apparaten wil laten verbinden, maar bij veel daarvan krijg ik de melding dat ze geen verbinding kunnen maken omdat het netwerk niet op 2,4 GHz zou uitzenden.
Dit wilde ik checken via http://192.168.178.1 , maar daar kan/mag ik niet op inloggen omdat ik gebruik zou maken van SmartWifi (het standaard wachtwoord pakt hij niet, ook niet na reset van de modem).
Hey @Migi en goed dat je dit op de Community deelt. Daar is dit kanaal onder andere voor 😄
Ik zie dat je onder een ouder topic hebt gereageerd. Zou je een eigen topic kunnen starten rondom dit onderwerp? Dan duiken we zo snel mogelijk in de materie 😄 Al voor vast bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.