1
Vraag
2
Reacties
Raphael

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelf de AOP vervangen?

Vorige week ontving ik de nieuwe connectbox. Afgelopen week viel mijn verbinding plotseling weg. Waarschijnlijk was de overschakeling iets prematuur geactiveerd.
Geen probleem, zetten we de nieuwe er neer. 

Ik bleek echter nog zo' hele oude AOP aansluiting te hebben. Volgens de klantenservice kon de monteur pas een week later langskomen. Toen ik zei dat ik een week zonder internet onacceptabel vond werd mevrouw geïrriteerd. Vervelende klanten die geen ja en amen zeggen.
Technische afdeling gebeld. "Steek de coax (modem) kabel gewoon in de TV uitgang." Een kwartier later had ik internet.

Nou zijn die AOP boxjes gewoon te koop. Met alle benodigde keurmerken. En nog goedkoper dan een monteur laten langskomen ook. Super simpel om aan te sluiten, bijna idiot-proof.
Het werkt nu (gebruik geen TV of Radio via de AOP), dus geen haast bij, maar weet iemand wat Ziggos beleid hier is? Kunnen klanten het zelf doen of moet het beslist door een monteur die er voor gestudeerd heeft gedaan worden?

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24174Posts
  • 1657Oplossingen
  • 11844Likes

Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en behoort niet tot de binnenhuisinstallatie. Het is voor klanten niet toegestaan om het AOP te vervangen of wijzigingen aan te brengen aan de hoofdkabel.

Verouderde AOP's zijn onvoldoende afgeschermd tegen instraling, dit kan problemen veroorzaken op het modem. Vervangen is daarom wel aanbevolen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24174Posts
  • 1657Oplossingen
  • 11844Likes

Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en behoort niet tot de binnenhuisinstallatie. Het is voor klanten niet toegestaan om het AOP te vervangen of wijzigingen aan te brengen aan de hoofdkabel.

Verouderde AOP's zijn onvoldoende afgeschermd tegen instraling, dit kan problemen veroorzaken op het modem. Vervangen is daarom wel aanbevolen.

Raphael
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt. Die indruk kreeg ik al. Snap het aan de ene kant wel, maar ik zou het zelf gemakkelijk kunnen doen.
Nou ja, voorlopig werkt het. Zien we tzt wel weer.

wewanl

Level 16
  • 2013Posts
  • 21Oplossingen
  • 770Likes

Als je AOP verouderd is, rekent Ziggo geen kosten aan de klant bij vervanging ervan.

Dus laat die monteur maar gewoon komen om het te vervangen.

De ervaring hier leert als je een foto plaatst van je oude AOP dat Ziggo medewerkers op dit forum ervoor zorgen dat de vervanging in gang wordt gezet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9305Posts
  • 570Oplossingen
  • 2416Likes

mochten er wel kosten in rekening worden gebracht dan kan een moderator die voor je terug storten als blijkt dat het in terecht is.

die wandcontactdozen zijn te koop voor in andere ruimtes bijvoorbeeld de slaapkamer of zolder etc

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic