Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Zeer wisselvallige downloadsnelheden

Hallo,

 

Tot ongeveer een week geleden onderstaande gemiddelde snelheid, met Connectbox Giga in bridgemodus en eigen router:

Blauwvinger_0-1656158142511.png

Sinds ongeveer die week constateer ik zeer wisselvallig downloadsnelheden met de zelfde configuratie.

De momenteel behaalde downloads zijn behaald met de PC en Laptop rechtstreeks aan gesloten op de Connectbox Giga.

De downloadsnelheden variëren van 432 t/m 637Mbps.

(Upload en ping zijn wel goed.)

Graag uw oordeel over de waarden zoals vermeld in het modem:

Wellicht kan een moderator ook eens een blik werpen in de Connectbox

Al vast bedankt voor uw hulp.

Blauwvinger_1-1656158645529.png

Blauwvinger_3-1656158690447.png

Blauwvinger_4-1656158746807.png

Blauwvinger_5-1656158790925.png

 

Blauwvinger_6-1656158839354.png

Blauwvinger_7-1656158876873.png

Blauwvinger_8-1656158920483.png

Blauwvinger_10-1656158964693.png

Aansluiting in meterkast

Blauwvinger_12-1656159079291.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb het topic aangemeld bij het moderatie-team voor controle signaal en vervolgstappen.

Ik verwacht morgen een reactie van hen.

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Blauwvinger

Wat super naar dat de snelheid ineens gekelderd is 😞 Fijn dat @KBX458 je heeft geholpen. Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er in eerste instantie stabiel uit. Maar aangezien het toch niet helemaal in orde lijkt via de informatie die je stuurt, heb ik een monteur ingepland. Deze staat ingepland voor morgen 28 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Dit zijn de voorwaarden van de monteur. 

Mocht deze afspraak niet uitkomen, dan kun je deze verzetten via Mijn Ziggo! 

Bekijk in context

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Maud @KBX458 

Monteur inmiddels geweest:

Alles doorgemeten en getest.

2x een modem vervangen

(Internetverbinding was net een LAT relatie.)

Bleek te liggen aan een foutief profiel.

Nadat het profiel was aangepast door Ziggo weer stabiele verbinding met de oorspronkelijk snelheden!

Probleem opgelost

Bekijk in context

14 Reacties 14
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je ook nog een schermprint van de netwerkhistorie willen plaatsen?

Soms is deze niet zichtbaar en kan je door het modem opnieuw te laten starten, (even stekker uit stopcontact) de historie tevoorschijn halen.

Op het D 3.1 kanaal zijn uncorrectables aanwezig.  Deze teller moet op nul staan. De historie kan meer informatie opleveren.

De vermogens (dBmV) up- en downstream zijn goed.

Er is lichte ruis te zien (T3)

Je kan het witte kapje van de POA-01-B verwijderen. Dit verhindert soms een goed contact. (instructie) 

Na deze handeling is het wenselijk het modem even stroomloos te maken en opnieuw te laten starten.

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Dank voor je reactie.

Hierbij de netwerkhistorie:

Blauwvinger_0-1656161585333.png

Blauwvinger_1-1656161612701.pngBlauwvinger_2-1656161636622.pngBlauwvinger_3-1656161676443.pngBlauwvinger_4-1656161709109.pngBlauwvinger_5-1656161736156.png

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

In het log op 21-06-2022 o.a. een aantal MDD meldingen, er is tijdelijk geen dataverkeer mogelijk. Hierdoor o.a. wordt de snelheid nadelig beïnvloed.

Ook is sprake van  QAM/FEC recovery,  verband houdend met MDD.

Deze meldingen worden meestal veroorzaakt door ruis.

Helemaal onderaan  is het modem blijkbaar opnieuw opgestart. (01/-01/1970)  Had je dit zelf gedaan?

 

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

De afgelopen week heb ik het modem een aantal keren stroomloos gemaakt om daarmee het probleem op te lossen. Helaas...

Na het plaatsen van de foto zie ik nog een POA 01-UPC.

Die is echter op 22-1-2022 vervangen door een POA-01-B  (Ziggo monteur)

In de woonkamer ook een POA-01-B

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Verwijder in elk geval het witte kapje en druk dan de splitter stevig in het  AOP. Als dit geen verbetering geeft, dan zal een moderator het signaal op afstand moeten bekijken voor eventueel benodigde vervolgstappen.

Laat het hier morgen maar weten of het helpt.

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Doe ik.

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@KBX458 

Afdekkapje verwijderd van de POA-01-B en de spitter stevig aangedrukt op het AOP.

Gisteren en vandaag een aantal tests op dezelfde wijze uitgevoerd als voorheen.

Samenvatting van de tests:

Ookla speedtest app

25-6-2022 gemiddeld 496,69 in standaard modus

25-6-2022 gemiddeld 588,00 in veilige modus

26-6-2022 gemiddeld 548,45 in standaard modus

26-6-2022 gemiddeld 604,40 in veilige modus

Ziggo Speedtest

25-6-2022 gemiddeld 310,10 in standaard modus

26-6-2022 gemiddeld 290,60 in veilige modus

25-6-2022 gemiddeld 301,70 in standaard modus

26-6-2022 gemiddeld 366,10 in standaard modus

 

Er zijn geen verbeteringen opgetreden en de downloadsnelheden blijven ver van die tot en met 20-6-2022 in de veilige modus.

Blauwvinger_0-1656244056134.png

Zelf kan ik m.i. niet meer doen dan wachten op een moderator.  

KBX458 in ieder geval bedankt voor de hulp.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb het topic aangemeld bij het moderatie-team voor controle signaal en vervolgstappen.

Ik verwacht morgen een reactie van hen.

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@KBX458 Hartelijk dank.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Blauwvinger

Wat super naar dat de snelheid ineens gekelderd is 😞 Fijn dat @KBX458 je heeft geholpen. Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er in eerste instantie stabiel uit. Maar aangezien het toch niet helemaal in orde lijkt via de informatie die je stuurt, heb ik een monteur ingepland. Deze staat ingepland voor morgen 28 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Dit zijn de voorwaarden van de monteur. 

Mocht deze afspraak niet uitkomen, dan kun je deze verzetten via Mijn Ziggo! 

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Maud Bedankt, wacht de monteur af.

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Maud @KBX458 

Monteur inmiddels geweest:

Alles doorgemeten en getest.

2x een modem vervangen

(Internetverbinding was net een LAT relatie.)

Bleek te liggen aan een foutief profiel.

Nadat het profiel was aangepast door Ziggo weer stabiele verbinding met de oorspronkelijk snelheden!

Probleem opgelost

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mooi dat de oorspronkelijke snelheid weer terug is. 

Mochten er zich onverwacht toch weer problemen voordoen, trek dan hier opnieuw aan de bel.

Blauwvinger
Topicstarter
Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@KBX458 Ik weet je te vinden.....

Uitgelicht topic