1
Vraag
2
Reageer en help mee
JDC

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zeer trage wifi

Alweer een aantal jaren heb ik een abonnement van 250 mb zowel bedraad als draadloos was dit extreem goed draadloos haalde ik makkelijk 200 mb+ nu is het zo dat mijn buren bij de concurrent zitten en problemen met internet hadden kpn heeft een aantal weken geleden daar een aantal tp-link versterkers neergezet dat wat bij mij de grootste problemen geeft ondanks dat de gebruikte kanalen bij de buren en bij mij duidelijk uit elkaar zijn ingesteld haal ik momenteel minder als 40 mb en soms nog geen 10 mb uit mijn wifi. half januari heb ik mijn abonnement aangepast en een nieuw contract afgesloten waarbij een monteur van ziggo de boel heeft geinstalleerd en is daarnaast nog een uurtje of 3 bezig  geweest met dit probleem uiteindelijk wist hij het ook niet meer en heeft een nieuwe modem opgehangen nu 3 weken verder en deze modem gemonitord is er geen verbetering eigenlijk alleen maar slechter door geworden Ziggo heeft mogelijk de oplossing door ook bij mij een setje mesch techniek dus tp-links te plaatsen maar gezien het abonnement AL 3 WEKEN oud is moet ik ze of kopen of huren mijn abonnement op 2 jaar zetten kan ook niet.

ZIGGO geeft wifi garantie maar dan moet je wel betalen als ik een nieuwe klant was geweest of even gewacht had met het upgraden van mijn abonnement had ik ze gratis gekregen. 

Vreemde regeling en ondanks de wifigarantie blijf ik met de problemen zitten!!!!!

Mijn problemen staan in de ziggo systemen vermeld dan zou je toch verwachten dat er om de problemen bij mij als klant te verhelpen een setje tp- link gratis toegestuurd gaan worden ik deze aansluit de concurrent bij mijn buren doet het wel bij hun is het opgelost maar ik blijf nu met de problemen zitten.

Bijna 70 euro per maand betalen om tv te kijken en een beetje te internetten is naar mijn mening geld zat.

 

J.D.C.

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke Connect box modem heb je precies? Er zijn 3 verschillende.

Met wat voor apparaat, merk, model, maak je een wifi verbinding?

 

Is de snelheid bedraad wel goed?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

 
 
JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb een ziggo connect box (arris).

Mijn bedrade snelheid is gelijk en vaak hoger als het abonnement nl. 250 mb deze blijft ook constant maar wifi stort helemaal in op 1 telefoon type of merk maakt hierbij niets uit tijdens bv speedtest op 2.4 of 5 g  max 55 mb 2 telefoons tegelijk een speedtest en tweede bv google open staan max 20 mb nog een wifi vraag bv de toon thermostaat dan is het mis dan stort de verbinding geheel in 2.4 of 5 g maakt vrijwel geen verschil.

dat alles binnen 4 meter van de modem zonder muren of ruiten er tussen.

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jammer maar Ziggo reageert nog op dit of andere berichten en laat hun clienten gewoon in de kou staan. Wel sturen zij diversen mail`s voor een klanttevreden onderzoek daar waar kennelijk ook weinig tot niets mee wordt gedaan.

 

J.D.C.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik ben het oneens met je stelling dat Ziggo je in de kou laat staan.

En het zou wat zijn als jij nu in een keer de set voor niks zou krijgen omdat je al zo lang klant bent en Ziggo aan iedereen die dezelfde vraag stelt nee verkoopt......kunnen ze niet maken en zullen ze dus ook niet doen.

Wat handiger is de oorzaak zoeken waarom je probleem ontstaat......een nieuw modem heb je al gekregen en er is al uren een monteur bezig geweest die de oorzaak ook niet kan/kon vinden ? 

 

Ik denk niet dat het plaatsen van TP Link apparatuur bij de buren de oorzaak zal zijn.......lijkt me sterk of ze moeten illegale wifi zenders hebben gekocht bij Ali Express .....die zo hoog in vermogen uitzenden dat ze alles plat leggen bij jou.

Als ik thuis in mijn wifi app kijk hoeveel buren ik zie dan zijn het er meer dan 30.... en het werk prima bij mij.

 

Het genoemde voorbeeld dat bij het gebruik van 2 telefoons en een openstaande browser je wifi in elkaar laat klappen is uiteraard geen normaal gedrag.

 

Stel jezelf de vraag of er bij je in huis iets is veranderd tijdens de tijd dat het verslechterde.

 

Ik ken een voorbeeld van iemand die prima wifi had totdat ze zonnepanelen lieten plaatsen en daar een controler bij kregen die ook via wifi werkte maar na het plaatsen van de controller de wifi ook in elkaar stortte. 

 

Test eens op de volgende manier je wifi.

 

Haal alle bekabelde apparaten los van je modem en zet ze ook uit.

Als je wifi versterkers gebruikt ( stopcontact versterkers ) haal die ook los en of zet ze uit.

Reboot het modem.

Ga naast het modem staan en doe een test met een smartfoon via de wifi op de 5 ghz moet je de snelste resultaten kunnen behalen.

 

Gebruikt de NPERF of de OKLA speedtest app , je kan kiezen voor een server kies dan b,v voor KPN Amsterdam.

  

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Ronihd,

 

Ik twijfel niet niet aan je kennis maar ziggo laat mij wel degelijk in de kou staan ik vraag niet om een een setje versterkers maar om een oplossing.

In mijn woning was de wifi tot het moment dat kpn bij de buren een setje experia mesh versterkers heeft neer gezet uitstekend sterker nog na de buurman gevraagd te hebben zijn versterkers even uit zetten waren de problemen weer weg na opstarten van zijn netwerk was het weer naadje.

De monteur welke mijn installatie heeft gecontroleerd en bezig is geweest met de instellingen van de kanalen er niet meer uit kon komen heeft om uit te sluiten of de modem niet de boosdoener was deze vervangen maar kwam hier ook niet verder mee en is vertrokken.

Na een weekje afwachten hebben wij weer gebeld met ziggo hierbij het probleem weer voorgelegd het antwoord was dat het niet hun probleem was dat de buren door kpn wel geholpen zijn maar het nu bij mij niet goed meer gaat.

Mijn stelling is dan ook Ziggo je geeft installatie garantie en bied een oplossing! ik betaal 70 euro in de maand voor een product wat maar voor een gedeelte namelijk bedraad goed werkt maar het wifi deel niet of nauwelijks bruikbaar is.

Al het mogelijke is inmiddels geprobeerd en uitgesloten wijzigingen in mijn woning zijn er niet geweest de oorzaak is duidelijk een overtrokken signaal van de buren dat wat mijn signaal stoort.

 

Nogmaals Ziggo geef op zijn minst een reactie en houdt je niet dood !

 

J.D.C.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Je schrijft nu wel duidelijk waar de oorzaak ligt , bij de buren die apparatuur van KPN gebruiken.

Staat het aan dan heb jij een probleem , staat het uit bij de buren dan heb je geen probleem.

Oorzaak apparatuur van KPN/Buren......en mogelijk staan de wifi instellingen van de buren niet goed ingesteld je kan namelijk de frequentiebreedte in een wifi modem instellen en als je die heel breed zet dan kan het jou wifi signaal overstemmen.

Wat ik me wel afvraag is of de apparatuur die de buren gebruikt wel legaal is in zendvermogen.

 

Dus al met al  kan je Ziggo er niet op aanspreken........is mijn stelling immers het gaat pas mis als er bij de buren wat veranderd.

 

Lees vooral dit verhaal eens goed door en probeer de tips te volgen .

https://www.windows-helpdesk.nl/wifi-ontvangst-verbeteren/

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Valt-je-wifi-weg-Lees-dit-topic/ba-p/661590

 

Ronihd_0-1613293489912.png

 

Plaatje hierboven staat mijn router op 20 mhz dat is een smaller kanaal en hebben je buren er minder last van, 20/40mhz is een stand waardoor de buren er meer last van kunnen hebben.

 

https://www.wirelessinfo.be/wifi-wetgeving/

 

 

 

 

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Ronihd,

 

Ik denk niet dat concurrent kpn bij de buren gebruik heeft gemaakt van illegale apparatuur. ook de frequentiebreedte staat bij de buren op 20 mhz dat wat ik zelf heb mogen zien dus ook daar zal het niet aan liggen wel denk ik dat het zendvermogen van de huidige ziggo modems te zwak is getuige hiervoor de vele klachten welke ook hier worden omschreven.

De nieuwe mesh technieken welke de verschillende providers gebruiken overstemmen de zwakke signalen van de standaard modems waarbij de verschillende providers naar hun jacht naar klanten niet de koppen bij elkaar hebben gestoken om elkaar niet dwars te zitten blijft de klant met de problemen zitten.

Dan nog even mijn probleem oppakken Ziggo reageert niet met een oplossing sterker nog zij reageren helemaal niet.

Zo ga je niet met klanten om!

En eigenlijk gezien je uitspraken denk ik dat jij een medewerker van of in opdracht van ziggo schrijft.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

En eigenlijk gezien je uitspraken denk ik dat jij een medewerker van of in opdracht van ziggo schrijft.

 

Dat ik een soort van binding heb met Ziggo dat is zeker zo maar ik werk er niet en spreek ook niet namens hun.

Het feit dat je dit schrijft en blijft volhouden dat Ziggo een probleem moet oplossen dat indirect door de buren/KPN wordt veroorzaakt en geen oog hebt voor de door mij gebruikte uitleg/argumentatie is een zwaktebod.....en wil je schijnbaar niet horen.

 

Ik wens je veel succes met de oplossing van je probleem.

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @JDC,

Allereerst welkom op de vernieuwde Community!
De aanleiding waarom je een topic hebt geschreven is natuurlijk wel minder.
Erg vervelend dat de snelheid van de wifi is gekelderd na komst van de extra routers bij de buren.
Ik snap dat hier van baalt en hier niet vrolijk van wordt. Helemaal omdat je te horen hebt gekregen dat een mogelijke oplossing geld kost.

Zo te lezen is er ook al heel wat gereageerd in dit topic.
Normaal gesproken is dat fijn, maar gezien de laatste reacties lijkt het mij verstandig om uit te leggen dat de Community volgens het klant helpt klant principe werkt.
Hoewel je het misschien niet zo ervaart, zijn de gestelde vragen en gegeven tips goedbedoeld.
Dat ik als moderator nu reageer komt ook niet omdat we je negeren, maar simpelweg omdat ik dit topic nu pas onder ogen krijg.

Dat gezegd hebbende: laat ik verder ingaan op de traag geworden wifi.
Ik lees terug dat een monteur op 19 januari is langs geweest om je helpen.
Mede omdat we overal in huis minimaal 20 Mbits downloadsnelheid garanderen, is onder andere het modem vervangen.
Dit met als insteek om een oplossing te bieden; heel spijtig dat je ondanks dat geen verschil merkt.

Via dit topic kunnen we hier dieper op ingaan en opzoek gaan naar oorzaken en oplossingen.
Helaas krijg ik tot zover niet de indruk dat je hier heel open voor staat en vooral een oplossing in de vorm van gratis wifiboosters zoekt.
Over die gratis wifiboosters heb ik slecht nieuws: de informatie die je hierover hebt ontvangen klopt.
Je kunt deze alleen huren of kopen.

Wel zijn er andere oplossingen mogelijk. Op de langsgekomen monteur zit immers 30 dagen garantie.
Als je wil kan je via deze weg of de klantenservice een afspraak met een garantiemonteur maken.
Want laten we eerlijk zijn: 10 Mibts binnen 4 meter van het modem is niet goed.

Ik hoop daarom dat je daar open voor staat zodat het probleem alsnog opgelost kan worden.

 

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik,

 

Even een correctie ik sta wel degelijk open voor een oplossing en dat hoeft voor mij niet het verstrekken van wifiboosters te zijn sterker nog ik heb ze liever niet nog meer apparatuur in huis kan alleen maar storend zijn en immers had ik met alleen de ziggo modem in het verleden een geweldige goede wifi verbinding van 200 mb+ waarbij ik best begrijp dat het door omstandigheden van buiten daar waar vrijwel niemand invloed op heeft niet altijd haalbaar is maar hetgeen nu haalbaar is haalt in sommige dagen of tijdstippen nog geen 5% van deze snelheid.

 

Ik wil dan ook graag gebruik maken van je aanbod om nogmaals een Ziggo monteur hier naar te laten kijken.

Deze week zit mijn planning geheel vol dus een afspraak af volgende week zou mij heel erg passen.

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

J.D.C.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@JDC Inmiddels zie ik dat je met mijn collega @Erik P een afspraak met een monteur geregeld hebt op 23 februari 2021.
Laat je onder dit topic weten hoe het afgelopen is? We kunnen indien nodig de draad dan weer met je oppakken via dit topic. 

Alvast een fijn weekend!
Groeten,

Paul

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vanmorgen stond rond 8.30 uur de 2e monteur op de stoep na de installatie optisch te hebben bekeken heeft deze het aansluitpunt welke de woning binnenkomt vervangen door een nieuwere uitvoering nu maar hopen dat dit geholpen heeft.

De verdere verloop van deze afspraak of werking zal ik per prive mail aan moderator Erik P Z uit de doeken doen.

 

met vriendelijke groet,

J.D.C.

IMG_20210223_091356.jpgIMG_20210223_091406.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@JDC Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Goed dat de monteur het aansluitpunt vervangen heeft. We zijn nu erg benieuwd naar je verder bevindingen na zijn bezoek.
Ik begrijp dat je al via PB contact hebt hierover met mijn collega @Erik P

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

 

Ik heb een kopie van het bericht naar Erik naar jou PB gestuurd.

 

JDC

JDC
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas zijn op dit moment de problemen niet over maar door de inzet van Ziggo is inmiddels wel duidelijk waar het probleem zit waarbij Ziggo momenteel alles uit de kast aan het halen is om dit te kunnen verhelpen wij vertrouwen er dan ook op dat het helemaal goed zal komen.

 

Vooral de inzet van Ziggo medewerker Erik wordt door ons enorm gewaardeerd waarbij deze ons de negatieve klanken heeft doen verdwijnen daarbij de keus op Ziggo toch weer zijn gaan waarderen.

Wij gaan er dan ook vanuit als de laatste aanpassing is gedaan de signalen van de buurman blijven waar ze horen aan zijn kant van de muur dus en wij weer zorgeloos gebruik kunnen maken van wifi.

 

J.D.C.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @JDC

Wat fijn dat je zo goed geholpen wordt door Erik! Deze complimenten geef ik zeker aan hem door 🙂 Mocht er toch opnieuw wat zijn dan weet je ons te vinden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic