Ik ben het oneens met je stelling dat Ziggo je in de kou laat staan.
En het zou wat zijn als jij nu in een keer de set voor niks zou krijgen omdat je al zo lang klant bent en Ziggo aan iedereen die dezelfde vraag stelt nee verkoopt......kunnen ze niet maken en zullen ze dus ook niet doen.
Wat handiger is de oorzaak zoeken waarom je probleem ontstaat......een nieuw modem heb je al gekregen en er is al uren een monteur bezig geweest die de oorzaak ook niet kan/kon vinden ?
Ik denk niet dat het plaatsen van TP Link apparatuur bij de buren de oorzaak zal zijn.......lijkt me sterk of ze moeten illegale wifi zenders hebben gekocht bij Ali Express .....die zo hoog in vermogen uitzenden dat ze alles plat leggen bij jou.
Als ik thuis in mijn wifi app kijk hoeveel buren ik zie dan zijn het er meer dan 30.... en het werk prima bij mij.
Het genoemde voorbeeld dat bij het gebruik van 2 telefoons en een openstaande browser je wifi in elkaar laat klappen is uiteraard geen normaal gedrag.
Stel jezelf de vraag of er bij je in huis iets is veranderd tijdens de tijd dat het verslechterde.
Ik ken een voorbeeld van iemand die prima wifi had totdat ze zonnepanelen lieten plaatsen en daar een controler bij kregen die ook via wifi werkte maar na het plaatsen van de controller de wifi ook in elkaar stortte.
Test eens op de volgende manier je wifi.
Haal alle bekabelde apparaten los van je modem en zet ze ook uit.
Als je wifi versterkers gebruikt ( stopcontact versterkers ) haal die ook los en of zet ze uit.
Reboot het modem.
Ga naast het modem staan en doe een test met een smartfoon via de wifi op de 5 ghz moet je de snelste resultaten kunnen behalen.
Gebruikt de NPERF of de OKLA speedtest app , je kan kiezen voor een server kies dan b,v voor KPN Amsterdam.