Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
GeJa
Level 3

Zeer slechte wifi

Sinds een hele tijd heb ik slechte wifi. Bij enkele telefoons valt het signaal spontaan weg als je de telefoon beweegt. Geïnstalleerde powerline adapters stoppen er spontaan mee. Idem voor wifi pods. Vanavond helemaal een drama, mijn ziggo connectbox startte continu spontaan op. Help!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @GeJa en een warm welkom op de Community, 

Wat ontzettend vervelend dat je loopt tobben met de internetconnectie! Ik kan mij voorstellen dat dit alles behalve handig is.Het is daarom goed dat je via dit forum even aan de bel trekt en zo te zienzijn onze experts @Bert @Steefb & @Gio2903 al met je aan het analyseren geslagen om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en het lijkt erop dat de down- en upstream met grote regelmaat beneden de drempelwaarden dipt. Dit zul jij mogelijk merken in de stabiliteit en snelheid van de verbinding. Aangezien de binnenhuistinstallatie al nagelopen is en er verder prima uitziet lijkt het mij verstandig dat hier een monteur langskomt om de signaalproblemen te verhelpen.Indien nodig, zal dan ook het  modem vervangen worden. Ik heb een afspraak ingepland met een netwerkmonteur op vrijdag 24 juni 2022 tussen 12 en 18 uur om dit op te lossen. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten hoe het bezoek verlopen is?

Bekijk in context

Ga naar reactie
13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
GeJa
Level 3
Topicstarter

De ziggogo app op mijn tv is ook erg slecht, continu een haperend beeld en geluid.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

plaats even een foto van waar ziggo het huis binnenkomt (woonkamer/meterkast), ik vermoed dat daar het probleem ligt. als deze verouderd is valt het modem namelijk uit in het slechtste geval

0 Kudos
GeJa
Level 3
Topicstarter

20220620_233856.jpg

0 Kudos
GeJa
Level 3
Topicstarter

20220620_233845.jpg

0 Kudos
Steefb
Level 20

Begin hier eens mee.

 

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

 

Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.

0 Kudos
GeJa
Level 3
Topicstarter

Wederom geen internet. Kapje is verwijderd, zoals verwacht zonder resultaat. Volgend voorstel? 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

als er geen signaal problemen zijn (wat een moderator op afstand kan zien) gok ik dat het modem defect is

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@GeJa Het kan een verstoort signaal zijn wat je binnenkrijgt.

Een defect modem is maar zeer zelden de oorzaak van internet uitval.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

GeJa
Level 3
Topicstarter

received_538808101109283.jpeg

received_546095980317888.jpeg

received_707505987145022.jpeg

   

GeJa
Level 3
Topicstarter

Dit zijn gegevens van 22.30 gisteren, maar toen had ik weer internet.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie geen afwijkingen, mogelijk is er een storing geweest die in de achtergrond is opgelost.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @GeJa en een warm welkom op de Community, 

Wat ontzettend vervelend dat je loopt tobben met de internetconnectie! Ik kan mij voorstellen dat dit alles behalve handig is.Het is daarom goed dat je via dit forum even aan de bel trekt en zo te zienzijn onze experts @Bert @Steefb & @Gio2903 al met je aan het analyseren geslagen om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en het lijkt erop dat de down- en upstream met grote regelmaat beneden de drempelwaarden dipt. Dit zul jij mogelijk merken in de stabiliteit en snelheid van de verbinding. Aangezien de binnenhuistinstallatie al nagelopen is en er verder prima uitziet lijkt het mij verstandig dat hier een monteur langskomt om de signaalproblemen te verhelpen.Indien nodig, zal dan ook het  modem vervangen worden. Ik heb een afspraak ingepland met een netwerkmonteur op vrijdag 24 juni 2022 tussen 12 en 18 uur om dit op te lossen. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten hoe het bezoek verlopen is?

Ga naar reactie
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@GeJa We zijn heel erg benieuwd wat jowu bevindingen zijn m.b.t. de verbinding nu de monteur bij jou is langs geweest. Werkt alles volledig naar wens?

0 Kudos