Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb al maanden het probleem dat er geen zeer slechte internet verbinding is en daardoor ook geen WiFi. Nu valt meerdere keren per dag de verbinding helemaal weg. Om de WiFi te verbeteren al een WiFi versterker aangeschaft, maar ook dat helpt niets.
Bij mijn zoon, die dezelfde problemen had, is het modem vervangen - is dit bij mij mogelijk ook een optie? Ik heb nog een Ubee modem.
ik hoor graag
Welk modem heb je precies?
Mogelijk zijn er ook nieuwe aansluitmaterialen nodig.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Acquired Downstream Status | Completed |
Upstream Ranging Status | Completed |
Docsis DHCP Status | Completed |
Docsis TFTP Status | Completed |
Docsis TOD Status | Completed |
Security Status | Enabled / BPI+ |
Channel | Lock Status | Modulation | Frequency | Power | SNR | Microreflections |
1 | Locked | QAM256 | 706000000 Hz | -8.8 dBmV | 40.3 dB | -31 dBc |
2 | Locked | QAM256 | 714000000 Hz | -8.8 dBmV | 40.3 dB | -29 dBc |
3 | Locked | QAM256 | 722000000 Hz | -8.5 dBmV | 40.3 dB | -27 dBc |
4 | Locked | QAM256 | 730000000 Hz | -8.6 dBmV | 40.3 dB | -28 dBc |
5 | Locked | QAM256 | 738000000 Hz | -8.8 dBmV | 40.4 dB | -29 dBc |
6 | Locked | QAM256 | 746000000 Hz | -9.2 dBmV | 40.3 dB | -29 dBc |
7 | Locked | QAM256 | 754000000 Hz | -9.3 dBmV | 39.9 dB | -32 dBc |
8 | Locked | QAM256 | 762000000 Hz | -9.3 dBmV | 39.8 dB | -34 dBc |
Correctables | Uncorrectables |
0 | 0 |
Channel | Lock Status | US Channel Type | Symbol Rate | Frequency | Power |
1 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 48.0 dBmV |
2 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 47.8 dBmV |
3 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 44500000 Hz | 47.3 dBmV |
4 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 36000000 Hz | 47.0 dBmV |
T3 Timeout | 2 |
T4 Timeout | 0 |
de downstream signaal is zwak
kun je een foto van de aop en splitter versterker maken
Ik zie 2 groene kabels op je foto's, zijn beide voor je eigen verbinding?
Op welke zijn jou apparaten aangesloten?
Kabel 2 komt van buiten en kabel 1 gaat naar binnen
Ik zie op de wandcontactdoos een verouderde splitter zitten.
Ziggo kan deze gratis vervangen voor een nieuwe splitter met een nieuwe passende kabel naar je modem.
Welke Ubee heb je precies, er zijn verschillende modellen, dan kan Ziggo kijken of die ook vervangen moet worden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Wij hebben een Ubee EVW321B.
Kun je ook kijken of het tv kastje aan vervangen toe is, want de tv reageert ook zeer traag.
Het is een Humax IHDR-5200C
Wat is je huidige TV abonnement precies?
de Humax IHDR-5200C zou je eigendom kunnen zijn als je in het oud ziggo gebied woont
ook in het oud upc gebied zou dat kunnen maar dan met de free to air zenders
Wij hebben het alles in 1 basis
Voor zover ik mij kan herinneren heb ik het niet zelf gekocht
in welk gebied zit je oud ziggo of oud upc?
als je een nieuwe mediabox wilt met opname mogelijkheden dan zal je het abonnement moeten (laten) aanpassen naar internet start + tv compleet next
ook betaal je dan eenmalig aansluit/administratie kosten €19,95
En het modem?
Hallo @JanP2
Wat waardeloos dat jouw internet de laatste maanden voor geen meter werkt. Het is dan ook top dat je de hulp van de Ziggo Community hierbij inschakelt. Laten we alles stap voor stap doornemen.
Uit het onderzoek van @Bert en @anoniemforum blijkt dat het signaal veel te zwak aankomt op zowel het modem als de mediabox. Eigenlijk is het dan ook simpel: Alles valt of staat bij een goed signaal. We moeten dan ook kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Ik ga je hiervoor een nieuwe splitter + coaxkabel voor het aansluiten van het modem sturen. Wil je deze bij binnenkomt aansluiten?
Mocht het signaal dan beter zijn, dan kunnen we dan altijd nog even gaan kijken naar het modem. Dit is namelijk niet het nieuwste meer. Nu zal je denken: Waarom dan niet gelijk een nieuw modem? Met dit signaal heeft een nieuw modem helemaal geen nut. Deze gaat hetzelfde functioneren.
Voor wat betreft jouw mediabox(en) zijn deze jouw eigendom. Deze kan ik dan ook niet voor je vervangen. Mocht je jouw pakket willen updaten, dan is dat uiteraard altijd mogelijk. Houdt er dan wel rekening mee dat jouw maandelijkse kosten ook omhoog gaan.
Dankjewel voor jouw bericht @JanP2
Top dat de splitter en kabel binnen zijn.
Dit stuk ga je juist vervangen. Je moet dus nog eerder in de bekabeling zijn.
De groene kabel komt bij je binnen en loopt naar een AOP (abonnee overname punt) Op dat AOP zit nu waarschijnlijk al een splitter. Deze mag je loshalen en jouw nieuwe splitter aansluiten.
Dat geeft helemaal niets. Wij zijn er tenslotte om je hiermee te helpen.
Volgens mij is het kapje wat ik rood omcirkeld heb, ook al een splitter.
Kun je eens kijken of je deze los kunt halen?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...