JanP2

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zeer slechte internet verbinding

Ik heb al maanden het probleem dat er geen zeer slechte internet verbinding is en daardoor ook geen WiFi. Nu valt meerdere keren per dag de verbinding helemaal weg. Om de WiFi te verbeteren al een WiFi versterker aangeschaft, maar ook dat helpt niets. 

Bij mijn zoon, die dezelfde problemen had, is het modem vervangen - is dit bij mij mogelijk ook een optie? Ik heb nog een Ubee modem.

ik hoor graag

37 Reacties 37
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11615Likes

Welk modem heb je precies?

Mogelijk zijn er ook nieuwe aansluitmaterialen nodig.

 

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Basic

Docsis

This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream StatusCompleted
Upstream Ranging StatusCompleted
Docsis DHCP StatusCompleted
Docsis TFTP StatusCompleted
Docsis TOD StatusCompleted
Security StatusEnabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNRMicroreflections
1LockedQAM256706000000 Hz-8.8 dBmV40.3 dB-31 dBc
2LockedQAM256714000000 Hz-8.8 dBmV40.3 dB-29 dBc
3LockedQAM256722000000 Hz-8.5 dBmV40.3 dB-27 dBc
4LockedQAM256730000000 Hz-8.6 dBmV40.3 dB-28 dBc
5LockedQAM256738000000 Hz-8.8 dBmV40.4 dB-29 dBc
6LockedQAM256746000000 Hz-9.2 dBmV40.3 dB-29 dBc
7LockedQAM256754000000 Hz-9.3 dBmV39.9 dB-32 dBc
8LockedQAM256762000000 Hz-9.3 dBmV39.8 dB-34 dBc

CorrectablesUncorrectables
00


Upstream Bonded Channels
ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequencyPower
1LockedATDMA5120 Ksym/sec58800000 Hz48.0 dBmV
2LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz47.8 dBmV
3LockedATDMA5120 Ksym/sec44500000 Hz47.3 dBmV
4LockedATDMA5120 Ksym/sec36000000 Hz47.0 dBmV

Counter
T3 Timeout2
T4 Timeout0
JanP2_0-1640958066651.jpegJanP2_1-1640958099680.jpeg

 

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6671Posts
  • 438Oplossingen
  • 1301Likes

de downstream signaal is zwak

 

kun je een foto van de aop en splitter versterker maken

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

JanP2_0-1641031415090.jpeg

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11615Likes

Ik zie 2 groene kabels op je foto's, zijn beide voor je eigen verbinding?

Op welke zijn jou apparaten aangesloten?

 

Bert_0-1641048824837.png

 

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Kabel 2 komt van buiten en kabel 1 gaat naar binnen

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11615Likes

Ik zie op de wandcontactdoos een verouderde splitter zitten.

Ziggo kan deze gratis vervangen voor een nieuwe splitter met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Welke Ubee heb je precies, er zijn verschillende modellen, dan kan Ziggo kijken of die ook vervangen moet worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wij hebben een Ubee EVW321B.

Kun je ook kijken of het tv kastje aan vervangen toe is, want de tv reageert ook zeer traag.

Het is een Humax IHDR-5200C

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11615Likes

Wat is je huidige TV abonnement precies?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6671Posts
  • 438Oplossingen
  • 1301Likes

de Humax IHDR-5200C zou je eigendom kunnen zijn als je in het oud ziggo gebied woont 

ook in het oud upc gebied zou dat kunnen maar dan met de free to air zenders 

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wij hebben het alles in 1 basis

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Voor zover ik mij kan herinneren heb ik het niet zelf gekocht

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6671Posts
  • 438Oplossingen
  • 1301Likes

in welk gebied zit je oud ziggo of oud upc?

 

als je een nieuwe mediabox wilt met opname mogelijkheden dan zal je het abonnement moeten (laten) aanpassen naar internet start + tv compleet next 

ook betaal je dan eenmalig aansluit/administratie kosten €19,95

 

 

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En het modem?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1226Posts
  • 127Oplossingen
  • 316Likes

Hallo @JanP2

Wat waardeloos dat jouw internet de laatste maanden voor geen meter werkt. Het is dan ook top dat je de hulp van de Ziggo Community hierbij inschakelt. Laten we alles stap voor stap doornemen. 

Uit het onderzoek van @Bert en @anoniemforum blijkt dat het signaal veel te zwak aankomt op zowel het modem als de mediabox. Eigenlijk is het dan ook simpel: Alles valt of staat bij een goed signaal. We moeten dan ook kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Ik ga je hiervoor een nieuwe splitter + coaxkabel voor het aansluiten van het modem sturen. Wil je deze bij binnenkomt aansluiten?

Mocht het signaal dan beter zijn, dan kunnen we dan altijd nog even gaan kijken naar het modem. Dit is namelijk niet het nieuwste meer. Nu zal je denken: Waarom dan niet gelijk een nieuw modem? Met dit signaal heeft een nieuw modem helemaal geen nut. Deze gaat hetzelfde functioneren.

Voor wat betreft jouw mediabox(en) zijn deze jouw eigendom. Deze kan ik dan ook niet voor je vervangen. Mocht je jouw pakket willen updaten, dan is dat uiteraard altijd mogelijk. Houdt er dan wel rekening mee dat jouw maandelijkse kosten ook omhoog gaan. 

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb de splitter ontvangen, maar ik weet niet hoe ik de kabels moet aansluiten.

de oude splitter en ook de kabels hebben een schroefverbinding en de nieuwe splitter niet.

zie foto

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1226Posts
  • 127Oplossingen
  • 316Likes

Dankjewel voor jouw bericht @JanP2
Top dat de splitter en kabel binnen zijn. 

Dit stuk ga je juist vervangen. Je moet dus nog eerder in de bekabeling zijn. 
De groene kabel komt bij je binnen en loopt naar een AOP (abonnee overname punt) Op dat AOP zit nu waarschijnlijk al een splitter. Deze mag je loshalen en jouw nieuwe splitter aansluiten.

JanP2
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Sorry, maar ik ben totaal niet technisch, maar ik zie op de AOP geen splitter (zie foto).

de enigen splitter die ik zie staat op de andere foto en is degene met schroefaansluitingen

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1226Posts
  • 127Oplossingen
  • 316Likes

Dat geeft helemaal niets. Wij zijn er tenslotte om je hiermee te helpen.
Volgens mij is het kapje wat ik rood omcirkeld heb, ook al een splitter. 
Kun je eens kijken of je deze los kunt halen?

Uitgelicht topic