Vraag
Reacties
Oplossing
Willem-A
Level 1

Zeer onhandige nieuwe optie (web)mail.

Is het iemand al opgevallen dat de wijziging in (web)mail heel snel kan leiden tot een vergissing? Het valt me op dat sinds een paar dagen de optie ‘afbeelding weergeven’ en ‘ Afmelden van verzendlijst’ nu vrij dicht onder elkaar staan waardoor ik me al een aantal keren per abuis heb afgemeld. Zeker als je al een keer op ‘afbeelding weergeven’ hebt geklikt, en dat weg is, gaat het snel mis. De knoppen links en rechts plaatsen is handiger denk ik.  

 

Ervaren jullie dit ook als lastig of juist niet? 

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Dirk_V, ik heb het uitgezet vanmorgen en reactie teruggekregen. Dit hebben we al onderzocht en uit dit onderzoek met testklanten is gekomen dat dit niet verwarrend is en dat de meerdere opties onder elkaar als prettig wordt ervaren. Voor nu heb ik helaas dan ook geen ander antwoord 😞 Sorry! Het wordt in ieder geval als feedback meegenomen! 

Bekijk in context

0 Kudos
17 Reacties 17
DennyW
Level 17

Is lastig (en ondoordachte lay-out).

P.S.: Dit is al veel langer dan een paar dagen zo.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

YEP vervelende layout.

Willem-A
Level 1
Topicstarter
DennyW wrote:

Is lastig (en ondoordachte lay-out).

P.S.: Dit is al veel langer dan een paar dagen zo.

Dus toch wat medestanders zie ik. Maar vreemd, want hier is het echt nog maar recent. Maar erg vervelend. Klikte net ook weer ‘afbeelding weergeven’ aan, dacht ik… en hop, weer afgemeld van de verzendlijst… Hoe kunnen ze dit nou bedenken. En er word dan ook geen bevestiging gevraagd, dus je bent ook meteen van de verzendlijst af. 

0 Kudos
Willem-A
Level 1
Topicstarter

Er is nog niet zoveel gereageerd @Lycke Ziggo maar zou je dit eens willen bekijken? En is dit alleen bij Ziggo webmail zo?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A
Level 1
Topicstarter

Dank @mguzz !

maar wat vreemd dat het hier echt nog niet zo lang speelt… Ik kan daar geen reden voor bedenken, maar vind het wel erg waardeloos werken zo… 

0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi allemaal,

Ik zal het nog eens doorzetten. Dat is geen belofte dat het wordt aangepast, die beslissing nemen wij niet. Maar het nogmaals onder de aandacht brengen is het minste wat ik kan doen. 

Dirk_V
Level 1

Willem-A: Je hebt dit probleem in november 2019 aangekaart. Het is nu januari 2022 en er is nog steeds niets gebeurd! Hoe klantonvriendelijk kan Ziggo zijn? 

Ikzelf heb me meerdere malen vergist en de verkeerde optie aangeklikt - helaas gisteren nog. Met als gevolg dat ik berichten moest versturen naar de afzenders van die verzendlijsten om mij weer aan te melden. Inderdaad, zeer onhandig!

Nogmaals het probleem: Ziggo plaatst helemaal bovenin de verzendlijst-email een optie "Afmelden van verzendlijst" net even boven de optie "Afbeeldingen tonen". Zie bijlage. Dat is inderdaad niet alleen zeer onhandig, maar gewoon dom. Want normaal gesproken is de optie om je af te melden van een verzendlijst helemaal onderin het bericht (en dan nog - vanuit het perspectief van de verzender - in kleine lettertjes ... 😉

Ik ga dit ook aankaarten bij de klantenservice van Ziggo. Ben benieuwd of dit nou eens gaat helpen ...

 

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Dirk_V! Welkom op de Ziggo Community! 

 

Ah, wat balen dat je je nu per ongeluk hebt afgemeld voor de verzendlijst 😞 Zoals Michael al aangaf is deze beslissing niet aan ons en hebben we het toen doorgegeven. Ik heb het nu nogmaals doorgezet, dus hopelijk wordt er nu gehoor aan gegeven! 

0 Kudos
Dirk_V
Level 1

Nog even 2 aanvullingen:

1. Ik begrijp niet waarom Ziggo de optie 'Afmelden van verzendlijst' zélf heeft ingevoerd. Immers, een afzender van een verzendlijst is verplicht om de mogelijkheid tot afmelden in zijn bericht op te nemen. Meestal doet men dat (natuurlijk) helemaal onderaan het bericht. Zie bijlage.

2. Helemaal boven staat in deze chat een groen vinkje "Oplossing". Er is helemaal niks opgelost, dus wég met dat vinkje

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Dirk_V, ik heb het uitgezet vanmorgen en reactie teruggekregen. Dit hebben we al onderzocht en uit dit onderzoek met testklanten is gekomen dat dit niet verwarrend is en dat de meerdere opties onder elkaar als prettig wordt ervaren. Voor nu heb ik helaas dan ook geen ander antwoord 😞 Sorry! Het wordt in ieder geval als feedback meegenomen! 

0 Kudos
Dirk_V
Level 1

Maud, je hebt je best gedaan en verder kun je er ook niets aan doen. Maar dat er een "onderzoek met testklanten" is geweest waaruit zou zijn gebleken dat "meerdere opties onder elkaar als prettig wordt ervaren", daar geloof geen ene moer van (en ik vermoed jij ook niet ;-)). Volgens mij hebben die jongens / meisjes van de IT-afdeling van Ziggo er geen zin om dit te veranderen.

Tussen twee haakjes, dit is niet de enige chat over dit onderwerp in de ziggo-community.

0 Kudos
Dirk_V
Level 1

PS   Andere chats over per ongeluk afmelden van verzendlijst: zoek op "afmelden van verzendlijst" ... Dus hoezo dat meerdere opties onder elkaar "als prettig wordt ervaren"?

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Dirk_V we nemen de feedback mee. ik zie inderdaad een aantal topics hierover maar niet enorme aantallen reacties. Daarmee zou het een hele andere prioriteit krijgen, dat snap je vast 🙂 
Voor nu moeten we het er mee doen, of de toekomst verandering brengt? We zullen het zien.  
 

0 Kudos
WB1
Level 1

Het is een bijzonder knullige optie. Ik heb me al zeker 10 keer per ongeluk van verzendlijsten afgemeld. Het zegt een hoop over de ontwikkelaar/vormgever.

0 Kudos
Dirk_V
Level 1

Het is nu maart 2023. Ziggo heeft nog steeds niet goed gereageerd op alle klachten over dit onderwerp (dus: waarom de optie 'Afmelden van verzendlijst' bovenaan een verzendlijst, één klik boven 'Toon afbeelding', terwijl elke afzender van een verzendlijst verplicht is om onderaan het bericht die mogelijkheid tot afmelden te vermelden). Tsjonge, jonge, wie bij Ziggo heeft dit bedacht?

0 Kudos
MIA.MOLENAAR
Level 2

Dit is NIET PRETTIG!! Dit is heel irritant en is mij ook al verschillende keren overkomen. Kan Ziggo hier alsjeblieft heel snel wat aan doen!!

0 Kudos