Is het iemand al opgevallen dat de wijziging in (web)mail heel snel kan leiden tot een vergissing? Het valt me op dat sinds een paar dagen de optie ‘afbeelding weergeven’ en ‘ Afmelden van verzendlijst’ nu vrij dicht onder elkaar staan waardoor ik me al een aantal keren per abuis heb afgemeld. Zeker als je al een keer op ‘afbeelding weergeven’ hebt geklikt, en dat weg is, gaat het snel mis. De knoppen links en rechts plaatsen is handiger denk ik.
Ervaren jullie dit ook als lastig of juist niet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Dirk_V, ik heb het uitgezet vanmorgen en reactie teruggekregen. Dit hebben we al onderzocht en uit dit onderzoek met testklanten is gekomen dat dit niet verwarrend is en dat de meerdere opties onder elkaar als prettig wordt ervaren. Voor nu heb ik helaas dan ook geen ander antwoord 😞 Sorry! Het wordt in ieder geval als feedback meegenomen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is lastig (en ondoordachte lay-out).
P.S.: Dit is al veel langer dan een paar dagen zo.
YEP vervelende layout.
DennyW wrote:
Is lastig (en ondoordachte lay-out).
P.S.: Dit is al veel langer dan een paar dagen zo.
Dus toch wat medestanders zie ik. Maar vreemd, want hier is het echt nog maar recent. Maar erg vervelend. Klikte net ook weer ‘afbeelding weergeven’ aan, dacht ik… en hop, weer afgemeld van de verzendlijst… Hoe kunnen ze dit nou bedenken. En er word dan ook geen bevestiging gevraagd, dus je bent ook meteen van de verzendlijst af.
Er is nog niet zoveel gereageerd @Lycke Ziggo maar zou je dit eens willen bekijken? En is dit alleen bij Ziggo webmail zo?
Lycke zou dit maanden geleden al hebben doorgegeven, zie:
Dank @mguzz !
maar wat vreemd dat het hier echt nog niet zo lang speelt… Ik kan daar geen reden voor bedenken, maar vind het wel erg waardeloos werken zo…
Hoi allemaal,
Ik zal het nog eens doorzetten. Dat is geen belofte dat het wordt aangepast, die beslissing nemen wij niet. Maar het nogmaals onder de aandacht brengen is het minste wat ik kan doen.
Willem-A: Je hebt dit probleem in november 2019 aangekaart. Het is nu januari 2022 en er is nog steeds niets gebeurd! Hoe klantonvriendelijk kan Ziggo zijn?
Ikzelf heb me meerdere malen vergist en de verkeerde optie aangeklikt - helaas gisteren nog. Met als gevolg dat ik berichten moest versturen naar de afzenders van die verzendlijsten om mij weer aan te melden. Inderdaad, zeer onhandig!
Nogmaals het probleem: Ziggo plaatst helemaal bovenin de verzendlijst-email een optie "Afmelden van verzendlijst" net even boven de optie "Afbeeldingen tonen". Zie bijlage. Dat is inderdaad niet alleen zeer onhandig, maar gewoon dom. Want normaal gesproken is de optie om je af te melden van een verzendlijst helemaal onderin het bericht (en dan nog - vanuit het perspectief van de verzender - in kleine lettertjes ... 😉
Ik ga dit ook aankaarten bij de klantenservice van Ziggo. Ben benieuwd of dit nou eens gaat helpen ...
Hi @Dirk_V! Welkom op de Ziggo Community!
Ah, wat balen dat je je nu per ongeluk hebt afgemeld voor de verzendlijst 😞 Zoals Michael al aangaf is deze beslissing niet aan ons en hebben we het toen doorgegeven. Ik heb het nu nogmaals doorgezet, dus hopelijk wordt er nu gehoor aan gegeven!
Nog even 2 aanvullingen:
1. Ik begrijp niet waarom Ziggo de optie 'Afmelden van verzendlijst' zélf heeft ingevoerd. Immers, een afzender van een verzendlijst is verplicht om de mogelijkheid tot afmelden in zijn bericht op te nemen. Meestal doet men dat (natuurlijk) helemaal onderaan het bericht. Zie bijlage.
2. Helemaal boven staat in deze chat een groen vinkje "Oplossing". Er is helemaal niks opgelost, dus wég met dat vinkje
@Dirk_V, ik heb het uitgezet vanmorgen en reactie teruggekregen. Dit hebben we al onderzocht en uit dit onderzoek met testklanten is gekomen dat dit niet verwarrend is en dat de meerdere opties onder elkaar als prettig wordt ervaren. Voor nu heb ik helaas dan ook geen ander antwoord 😞 Sorry! Het wordt in ieder geval als feedback meegenomen!
Maud, je hebt je best gedaan en verder kun je er ook niets aan doen. Maar dat er een "onderzoek met testklanten" is geweest waaruit zou zijn gebleken dat "meerdere opties onder elkaar als prettig wordt ervaren", daar geloof geen ene moer van (en ik vermoed jij ook niet ;-)). Volgens mij hebben die jongens / meisjes van de IT-afdeling van Ziggo er geen zin om dit te veranderen.
Tussen twee haakjes, dit is niet de enige chat over dit onderwerp in de ziggo-community.
PS Andere chats over per ongeluk afmelden van verzendlijst: zoek op "afmelden van verzendlijst" ... Dus hoezo dat meerdere opties onder elkaar "als prettig wordt ervaren"?
@Dirk_V we nemen de feedback mee. ik zie inderdaad een aantal topics hierover maar niet enorme aantallen reacties. Daarmee zou het een hele andere prioriteit krijgen, dat snap je vast 🙂
Voor nu moeten we het er mee doen, of de toekomst verandering brengt? We zullen het zien.
Het is een bijzonder knullige optie. Ik heb me al zeker 10 keer per ongeluk van verzendlijsten afgemeld. Het zegt een hoop over de ontwikkelaar/vormgever.
Het is nu maart 2023. Ziggo heeft nog steeds niet goed gereageerd op alle klachten over dit onderwerp (dus: waarom de optie 'Afmelden van verzendlijst' bovenaan een verzendlijst, één klik boven 'Toon afbeelding', terwijl elke afzender van een verzendlijst verplicht is om onderaan het bericht die mogelijkheid tot afmelden te vermelden). Tsjonge, jonge, wie bij Ziggo heeft dit bedacht?
Dit is NIET PRETTIG!! Dit is heel irritant en is mij ook al verschillende keren overkomen. Kan Ziggo hier alsjeblieft heel snel wat aan doen!!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.