1
Vraag
2
Reacties
Abc2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zeer hoge packet loss

Ik heb sinds kort een nieuw modem ontvangen en sindsdien heb ik enorme packet loss tijdens het spelen van games.

Gamen is in principe niet meer mogelijk door de ontzettend hoge packet loss.

Ik merk het zelfs bij gewoon internet gebruik op de mobiel, waarbij pagina's zeer traag of soms seconden lang niet laden. Gifjes en korte filmpjes op apps als imgur zijn al helemaal dramatisch, dat soms een minuut nodig heeft om 5mb af te spelen.

 

Packet loss tijdens gamen zit gemiddeld over de 20%, en na een 5 tal minuten zit ik al over 15k packet loss.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Abc2,

TIjd voor een monteur! Die heb ik ingepland en komt bij je langs op donderdag 8 december a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet passen in je agenda, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. Geef je ons na afloop nog even een update?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Abc2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het oude modem zat op precies dezelfde manier aangesloten, hier de foto's van de aansluitingen.

 

Internet komt binnen in de meterkast, daar hangt ook het ziggo modem.

De kabel voor de computer gaat direct vanuit het modem naar de zolder, waar hij zit aangesloten op een netwerk switch (TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch) en dan direct naar de pc gaat. 
Dit zat ook zo bij het oude modem, dus in principe zou hier niets kapot aan kunnen zijn.

(edit: De netwerk switch die onder het modem hangt is voor de deurbel en de woonkamer. De kabel voor de computer gaat naar de zolder, op een netwerk switch en dan direct naar de pc).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je modem heeft heel veel last van instraling van 4G/5G zenders en het modem kan Ziggo amper bereiken en dan krijg je haperingen, doordat de opdracht niet aankomt bij de websites.

 

De splitter is niet nodig, stop de kabel eens direct in de wandcontactdoos en haal daarna het modem 30 seconden van de stroom.

Plaats SVP na meer dan een uur nog eens je ervaringen hier met een schermafbeelding van de downstream en upstream.

Abc2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert, bedankt voor de reactie.

 

Ik heb nu de pc in de woonkamer gebruikt die ik direct in het modem heb geplugged.

 

(De pc boven lukt mij momenteel niet aangezien de kabel niet lang genoeg is, vandaar de splitter)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is nog steeds dramatisch slecht.

Hier zal waarschijnlijk een monteur aan te pas moeten komen.

Een Ziggo moderator kan mogelijk nog meer zien in de achtergrond.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Abc2

Wat super irritant dat het gamen je met het nieuwe modem onmogelijk gemaakt wordt zeg. Het is dan ook mooi dat je ons gevonden hebt. 

Even voor de zekerheid: @Bert doelt op de splitter die op jouw eerste aansluitpunt zit. Dus de POA-01-B. Heb je deze er tussenuit gehaald? 
Zo ja, dan moeten we inderdaad over op het inplannen van een monteur. 

Abc2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, dat klopt. Die heb ik eruit gehaald, zie bijgevoegde foto.

Abc2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet trouwens niet waarom, maar dit heeft het internet vrijwel onbruikbaar gemaakt. Ik heb nu 0.28Mbps download en 1.61Mbps upload.

 

Een simpele website laden duurt eeuwen, laat staan een youtube filmpje proberen te kijken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Abc2,

TIjd voor een monteur! Die heb ik ingepland en komt bij je langs op donderdag 8 december a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet passen in je agenda, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. Geef je ons na afloop nog even een update?

Abc2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank u wel.

 

Mag ik wel even vragen, in de mail stond dat dit mij een minimum van 50 euro zou kosten, wat ik wel een beetje raar zou vinden aangezien Ziggo mij nieuwe apparatuur stuurt die niet dan niet werkt, maar wel mijn oude apparaat afsluit. Ik heb dus geen enkele keuze buiten het defecte nieuwe apparaat te gebruiken.

Ik krijg een defect apparaat, ik heb de beschrijving gevolgd bij de installatie en alle tips van hier overgenomen,.. Waarom worden die kosten van het naar mij gestuurde, defecte, apparaat dan naar mij geschoven?


Ik zou dan liever gewoon het oude modem er weer in zetten en die gebruiken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Als het aan ons apparatuur of signaal ligt, dan kost het je helemaal niks @Abc2! :-). Deze voorwaarden horen altijd bij een storingsafspraak: Kies de juiste monteur (ziggo.nl) 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het goed is staat in de mail:

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.

Abc2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

"Onze kabel naar uw huis is beschadigd. Daardoor kunt u misschien niet, of nog maar gedeeltelijk tv-kijken, bellen of internetten."


Met het oude modem was dit geen probleem, maar met het nieuwe modem blijkbaar wel. Hopelijk zullen ze binnenkort de kabel vervangen, en er zaten inderdaad geen kosten aan verbonden.

Bedankt voor uw hulp.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de update @Abc2 Het is dan duidelijk waar de oorzaak ligt. Dat zien we vaker, dat zoiets bij nieuwe apparatuur boven water komt. Dat vraagt vaak wat meer kwaliteit qua signaal. Ik hoop ook voor je dat er snel een oplossing komt. Houd je ons hier op de hoogte? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic