1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Wil2151

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Your isp's dhcp does not function properly

your isp's dhcp does not function properly deze melding krijg ik vanaf gisteren. Tot voorheen ongeveer 3 jaar draait deze router ( asus RT N66U meer dan prima. Er is niets veranderd modem ziggo ( sisco 3925) staat in bridge. Na div resets enz. enz. geen idee waar het probleem zit. Heeft iemand een idee? of zit dit probleem nu bij ziggo? modem heeft gisteren op een andere lokatie op ander netwerk en provider prima gedraaid.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wil2151
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Eerst router getest in een ander netwerk. Deze werkte normaal , modem uit bridge laten halen en router aangesloten op alle 4 de poorten cisco 3925 , conclusie poort 1 en twee defect. Nieuw modem gevraagd en gekregen( connectbox) deze direct in bridge laten zetten en router zijn werk laten doen. Alles draait weer als een speer !

Bekijk in context

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Jan F.

Level 20
  • 17070Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2622Likes
Uw Cisco modem staat in bridge. Dat betekent dat de DHCP functie is uitgeschakeld en wordt overgenomen door de router die er op aangesloten is.
Overigens hoe heeft u uw modem kunnen aansluiten op het netwerk van een andere provider (welke?)? Dat zou niet kunnen werken.
Wil2151
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jan, de router ( RT N66U ) is in een ander net werk getest! Mijn modem staat in bridge en geeft ook een WAN ip .
Mijn router krijgt echter geen ip. Nu heb ik statisch ip ingevuld en merlin software op de router gezet. Krijg nu we verbinding maar die valt steeds weg. Nog een idee of tip?
Jan F.

Level 20
  • 17070Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2622Likes
Dat u uw router in een ander netwerk kan testen begrijp ik. Om terug te gaan naar een werkende configuratie zou ik alle apparatuur uitzetten en ontkoppelen. Daarna uw modem opnieuw op laten starten. Als dat helemaal gedaan is uw router aansluiten en laten starten. Als die helemaal gereed is de rest van de apparaten aansluiten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hallo Wil2151
Er lijken wat problemen te zijn met het ophalen van het externe IPV4 addres
via DHCP van Ziggo bij ASUS Routers.
Zie bv:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-en-asus-rt-ac68u-waarom-werkt-het-niet-31324

Kan niks zeggen over details.
Heb noch ConnectBox, noch ASUS Router.
Misschien heb je er iets aan. Er is meer info over "ASUS & Ziggo Modem/Router in Bridge problemen' op deze Community. Check this out.

Gr Han
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Wil2151,
Wil je eens wat foto’s plaatsen van je WAN instellingen? Ik heb ook een ASUS met Merlin en heb geen problemen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Ga zo door King! Jij weet van wanten.
Ik weet van niks en kom daarom niet terug hier, maar heb wel gezien dat die Merlin Firmware een oplossing kan geven voor een vreemd ASUS Router Stock Firmware probleem.
Moet je wel trek in hebben. Wil2151 moet beslissen.
Etc.
Han
efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Wil2151 wrote:
Hoi Jan, de router ( RT N66U ) is in een ander net werk getest! Mijn modem staat in bridge en geeft ook een WAN ip .
Mijn router krijgt echter geen ip. Nu heb ik statisch ip ingevuld en merlin software op de router gezet. Krijg nu we verbinding maar die valt steeds weg. Nog een idee of tip?

Je WAN ip op statisch is niet verstandig. Je kan daarmee het IP in theorie het IP van een ander “kapen”:. Ziggo werkt nu eenmaal met dynamische IPs, ook al veranderen die zelden. Zoals hierboven al opgemerkt komt deze melding vaker voor op de Asus, en niet alleen bij Ziggo. De oorzaak ken ik echter niet. Dit wordt een gevalletje zoeken op het web, denk ik.
Wil2151
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb merlin draaien. Via statisch ip instellingen krijg ik wel verbinding die dan steeds weg valt. Via automatisch dhcp krijg ik geen verbinding alleen dat de netwerk kabel niet is verbonden.
Llaptop rechtstreeks op WAN geeft wel internet
Wil2151
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
probleem komt idd vaker voor! Kom echter nergens op internet de oplossing tegen. Geeft toch een lichte frustratie zeker omdat de router gewoon meer dan twee jaar probleemloos heeft gewerkt.
De router is getest en werkt. Misschien een nieuw modem van ziggo ipv cisco 3925? Deze is redelijk gedateerd
Wil2151
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Router doet zijn werk weer ! Poort van cisco modem is defect. !
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Wil2151,

Goed te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden! Kun je de WAN settings toch eens posten? Wel even je IP Adres wegstrepen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Wil2151. Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat het weer werkt. Heb je een nieuw modem aangevraagd? Of een andere poort gebruikt? Zodat wij een compleet antwoord hebben 🙂
Wil2151
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Eerst router getest in een ander netwerk. Deze werkte normaal , modem uit bridge laten halen en router aangesloten op alle 4 de poorten cisco 3925 , conclusie poort 1 en twee defect. Nieuw modem gevraagd en gekregen( connectbox) deze direct in bridge laten zetten en router zijn werk laten doen. Alles draait weer als een speer !
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Wil2151 wrote:

Super! Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat alles weer werkt als een zonnetje. Dan sluit ik nu het topic af. Mocht er nog iets zijn in de toekomst, open dan gerust weer een nieuw topic.