PjOt85

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wps op nieuwe connectbox modem/router linkt niet meer.

Na storing binnenkomst internet nieuw modem ontvangen. Zelfde type als vorige. Aantal apparaten die zich het makkelijkst laten linken met wps. Voorheen geen issue. Nu wil dat niet meer. Onderandere met twee fritz-repeaters 1750 en met remeha twist thermostaat. Procedure; 

fritz 1750 terug naar fabrieksinstellingen- nadat deze beschikbaar is voor wps link op wps-knop fritz1750 en 3 sec op wps connectbox. Fritz zoekt. Connectbox knippert wifi lampje ongeveer 10 sec groen daarna ongeveer 3 minuten rood knipperend. Verbinding komt niet tot stand. Zelfde geldt voor remeha twist. 
in connectbox onder geavanceerd-draadloos -wps instellingen gecontroleerd en zowel wps als wps pincode staan ingeschakeld. 
vervolgens conform filmpje via community procedure gewijzigd.

wps knop connectbox 3 sec ingedrukt wifi lampje knippert groen in de connectbox geavanceerd-draadloos-wps knop apparaat toevoegen aangeklikt en onderwijl fritz 1750 wps knop gedrukt. Resultaat geen connecties. Afstand tussen connectbox en fritz minder dan 3 meter met vrij zicht. 
wat doe ik fout en waarom werkte dit bij mijn vorige connectbox probleemloos en inmiddels bij de nieuwe niet meer. Heb inmiddels een tweede connectbox vervanger ontvangen maar ook daarbij zelfde probleem.

 

wie heeft de oplossing voor dit @WPS-probleem

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag wederom fabrieksinstellingen toegepast. Daarbij volgde ook update. Systeem werkt weer goed. Dank voor jullie suggesties. Groet Peter

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @PjOt85 en een warm welkom op de Community,

Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat het niet lukt om met het nieuwe SmarWifi modem (Connectbox) de WPS optie te gebruiken. Wil je anders eens kijken of het lukt WPS in te schakelen en te gebruiken door de volgende stappen te volgen?

- Log in op het SmartWifi modem. Dat kan door 192.168.178.1 (en 192.168.178.1 op het moment dat modem in bridged modus staat) in te vullen in browser of met behulp van de SmartWifi app.

- Navigeer dan naar Geavanceerde instellingen. 
- Klik dan op WPS om de instellingen te controleren en de WPS Pin op te vragen.

Laat maar weten of het met behulp van deze stappen lukt. 

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Ziggo Heb zoals door je gevraagd via geavanceerd de wps code vernieuwd.

Het is bijzonder. WPS koppelen lukt alleen op vr internetradio alle andere apparaten blijven geweigerd.

Heb daarna de fritz repeater 1750 via wifi een nieuwe setup gegeven via de wizzard. Resultaat is dat deze inderdaad een repeaterfunctie krijgt maar op windows wifi slechts één netwerk zichtbaar terwijl op android 10 twee netwerken met dezelfde naam onder wifi verschijnen waarvan 1 zonder wachtwoord!!!

als ik deze repeater verplaats binnen goede ontvangst bereik maar buiten de woonkamer en alle tussen deuren sluit werkt hij inderdaad als repeater met een enorme boost aan de speedtest snelheid op 5ghz. Maar ook dan zie ik één netwerk met dezelfde naam echter zonder wachtwoord.

Ik vul hier ook niets in want als ik dat doe wordt dit wachtwoord niet vastgehouden. Bizar!!!

wellicht moet ik nog andere stappen maken, maar weet even niet welke. Mesh??? hoe deze dan te bevestigen op de Arras Connectbox van Ziggo?

Overigens reuze bedankt dat je zo snel reageerde.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@PjOt85 Kun je eens testen of de WPS wel werkt op het moment dat je even tijdelijk alleen het modem (en het draadloze signaal daarvan) gebruikt?

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Paul dank voor je suggestie. Zoals gevraagd toegepast. Kon met mijn mobiel vervolgens inloggen via wps procedure. Wat ik opmerkte is dat mijn netwerk aam itt omringende Ziggo netwerken van buren etc de melding WPS beschikbaar achter de netwerk aam bij mij niet werd getoond. Vanmiddag was dat wel het geval.  Had gisteravond twee bridge modems uit netwerk verwijderd. Verder  1 Repeater actief gelaten en tv en mediabox draadloos verbonden met ziggo modem. Heb thermostaat nog niet getest met wpd(dit is erg bewerkelijk). Probeer komende dagen nog twee Repeater's te linken via wps. Laat het resultaat weten. Vr gr @PjOt85

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@PjOt85 Top dat je naar de suggestie gekeken hebt. We zijn benieuwd naar je verdere bevindingen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@PjOt85 Is het nog gelukt om alles werkend te krijgen met behulp van de tips die gegeven zijn?

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Paul,

 

Met excuses 3mnd na dato een reactie lijkt erg onbeleefd. Opname ziekenhuis en revalidatie ten grondslag. 

De geboden tips hebben mij geholpen. 

 

Constateer dat ik via email van update aankondigingen niet meer wordt toegelaten. 

Heeft dat te maken met mijn vertraagde, ogenschijnlijk uitblijven reactie?

 

Heb nog wel een nieuwe bevinding mediabox.

Ookal staat mijn mediabox in ecostand blijft na het uitzetten de snelle startfuncties behouden. Dwz mediabox uit. Daarna aanzetten en binnen 2 seconden de laatste zender in beeld.

Heb nog geprobeerd de automatische standby tijd te verkorten ipv 24 uur naar 2 uur maar ook dit mag niet baten.

Heb je op beide vragen antwoorden?

 

Vriendelijk dank en mijn reactie zal weer snel zijn.

Groet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@PjOt85 "Ookal staat mijn mediabox in ecostand blijft na het uitzetten de snelle startfuncties behouden. Dwz mediabox uit."

 

Hoelang na uitzetten heb je dat getest?

Want het duurt een tijd voordat de mediabox werkelijk in ECO stand staat.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @PjOt85,

Excuses zijn absoluut niet nodig. Je eigen gezondheid is het allerbelangrijkste en een kostbaar bezit. Het is dan begrijpelijk dat de Community dan even geen prio heeft. Onzettend fijn dat het probleem met de internetverbinding is opgelost met de tips die hier gegeven zijn. Wat betreft het trage opstarten van de Mediabox, ben ik net als @Bert benieuwd hoelang na het uitzetten v.d. Mediabox je getest hebt. Het duurt inderdaad een behoorlijk tijd voordat de Mediabox in Eco stand staat. Laat het maar weten.

 

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert ruim 16 uur. 

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vreemd dat niemand regeert, of is dit probleem volop bekend en zwijgen wij daar liever over

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

WPS lees ik zelden problemen over en ik gebruik het nooit, omdat ik alles zoveel mogelijk handmatig instel, stabieler en makkelijker bij troubleshooting.

 

"Beste Bert ruim 16 uur. "

En binnen welke tijd is de Next dan opgestart?

 

"blijft na het uitzetten de snelle startfuncties behouden."

Welke snelle startfuncties?

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert, dit handelt niet over wps maar over het standby zetten in ecomodus terwijl mediabox binnen twee tellen actief is. Zelfs na 16 uur.

Met vriendelijke groet Peter

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ah, WPS was al opgelost.

Het is een vreemde actie van de Next.

Mogelijke oplossingen bij vreemde acties van een next is 30 seconden de stroom eraf.

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen, alles wordt weer opgepakt, alleen eigen instellingen in Beeld en geluid nalopen en opnieuw inloggen in apps.

 

Geen resultaat, dan is Ziggo aan zet.

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ga er mee aan de slag. Laat het resultaat weten. Groet. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@PjOt85 We zijn heel erg benieuwd wat je bevindingen zijn. Werkt alles inmiddels naar wens?

PjOt85
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag wederom fabrieksinstellingen toegepast. Daarbij volgde ook update. Systeem werkt weer goed. Dank voor jullie suggesties. Groet Peter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@PjOt85 Super dat het probleem is opgelost en alles weer naar tevredenheid werkt. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

Uitgelicht topic