Gebruiker456325
Stamgast
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Wordt de knop "Chatgesprek Starten" uitgezet?

De knop "Chatgesprek starten" wil niet uitvoeren. Staat die soms uitgezet? Gewoon op de website Mijn Ziggo en dan Klantenservice en dan naar beneden scrollen en dan de Knop Chatgesprek starten. Die doet dood zijn. 

 

Het treedt op in de webbrowser op alle apparaten, Android Smartphone, Laptop en Desktop.

 

Alle AddBlock, Ghostery, Uborg Origin en ingebouwde adblocker staan op uit.

Andere webbrowsers Chrome, Opera, Firefox allemaal hetzelfde.

 

Op de Smartwifi App tabblad Home stonden tot vorige week nog twee wolkjes rechtsboven. Dat was de messenger. Die wolkes zijn nu weg. 

 

Ik heb gebeld met 1200 maar bij hun werkt het wel en ze weten er geen oplossing voor.
Staat hij soms regionaal uitgezet? Er zijn in mijn regio geen werkzaamheden van Ziggo.

 

De bruine knop staat op dood.De bruine knop staat op dood.

 De bruine knop, als je daarop klikt gebeurt er niets. Dit is op alle apparaten en drie browsers per stuk.

 

14 Reacties 14
Pasi
Expert
Expert
  • 4035Posts
  • 228Oplossingen
  • 1509Likes

Helaas, ook bij mij heeft de chat knop "Chatgesprek starten" nooit gewerkt en heb dat al meerdere keren aangegeven. Zelfs @Bert heeft al een keer vermeld, dat e.e.a. beter kan. Maar sindsdien is er niets veranderd, want e.e.a. is nu exact gelijk zoals het toen was.

Blijkbaar kan men de 'nieuwe' chat via deze link starten. Maar ook nu is de tekst weer onduidelijk, want ten eerste, staat er rechtsonder geheel niets v.w.b. de chat. Ten tweede, weet men ( nog steeds ) niet of de chat werkelijk actief is. Dus wanneer men volgens het Ziggo systeem in de chat-wachtrij staat ( en er kans is dat men een Ziggo medewerker in de chat krijgt ) of dat men, door welke fout dan ook, gewoon wacht op deze webpagina totdat men een ons weegt. Het kan toch niet zo moeilijk zijn, om het systeem zo te maken, dat zodra men in de chat wachtrij komt, dit op het scherm te tonen.

Tevens staat e.e.a. ook nu weer slecht omschreven. Want als men de onderstaande pagina opent, dan is de kans zeer groot dat er direct niets gebeurt ( dus dat de chat niet direct tevoorschijn komt ). Daarom zou de tekst veel beter kunnen zijn "Rechtsonderin komt een popup-scherm, zodra een medewerker beschikbaar is". Maar ook dat al lang geleden aangegeven.

Blijkbaar heeft Ziggo weer niets geleerd van alle opmerkingen, die sindsdien door menigeen zijn gemaakt. Het lijkt de belastingdienst wel : ...makkelijker kunnen we het niet maken, duurder wel...

Chat-1.png

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1565Posts
  • 173Oplossingen
  • 302Likes

Goedemiddag @Pasi en @Gebruiker456325

 

Ik kan me voorstellen dat er nogal wat onduidelijkheid is wat betreft onze Live Chat.

Momenteel zijn we bezig het 1 en ander om te bouwen, omdat we merken dat steeds meer klanten ons vinden via de MyZiggo app.

Hierdoor merk je in de praktijk dat op de website niet altijd een chat wordt aangeboden, maar heb je via de MyZiggo app 24/7 de mogelijkheid met ons te chatten. 

Daarin geldt wel dat wanneer je een Messenger bericht stuurt, je reactie krijgt zodra er iemand beschikbaar is. Het zou zo moeten zijn dat deze melding wel wordt getoond wanneer je een bericht verstuurd.

Pasi
Expert
Expert
  • 4035Posts
  • 228Oplossingen
  • 1509Likes


@Jamyla  schreef:

...Hierdoor merk je in de praktijk dat op de website niet altijd een chat wordt aangeboden,

maar heb je via de MyZiggo app 24/7 de mogelijkheid met ons te chatten...


Kijk dat is een antwoord waar men wat aan heeft.


Wat schreef ik in een logje hieronder :


@Pasi  schreef:

... Ten tweede, weet men ( nog steeds ) niet of de chat werkelijk actief is. Dus wanneer men volgens het Ziggo systeem in de chat-wachtrij staat ( en er kans is dat men een Ziggo medewerker in de chat krijgt ) of dat men, door welke fout dan ook, gewoon wacht op deze webpagina totdat men een ons weegt...


Het kan dus blijkbaar inderdaad gebeuren, dat men op de betreffende webpagina nooit een chat gestart/aangeboden krijgt 😧😵😡😡 en men kan wachten tot men werkelijk een ons weegt.


Ik snap dat Ziggo ons graag de app in wil praten, want dat is voor Ziggo ook op andere vlakken zeer interessant, maar ik wil geen app van Ziggo! Overigens zullen de werkelijk aantallen klanten, via de Ziggo app, veel kleiner zijn dan via de website(s), maar dat is weer een heel andere discussie.

Als via de website een chat mogelijkheid wordt aangeboden, dan dient deze ook actief te zijn !!!!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1565Posts
  • 173Oplossingen
  • 302Likes

@Pasi

 

De chat via de website is vooralsnog nog steeds actief. Het ligt ook niet op de planning om deze chat optie helemaal te verwijderen. De chats via zowel de website als de app komen bij dezelfde collega's binnen in de chat groep.

Daarbij blijft wel dat je reactie krijgt zodra er een medewerker beschikbaar is.


Zoals je kan zien in de bijlage, is de chat nog actief en wordt dit ook vermeld.

chat knipsel.PNG

Pasi
Expert
Expert
  • 4035Posts
  • 228Oplossingen
  • 1509Likes


@Jamyla  schreef:

 

...Zoals je kan zien in de bijlage, is de chat nog actief en wordt dit ook vermeld.

chat knipsel.PNG


Maar waarom verschijnt deze melding/popup dan niet bij mij ( en waarschijnlijk ook niet bij TS ) op het beeldscherm? Zoals al geschreven, gebeurt er geheel niets nadat ik op de knop heb geduwd !

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1565Posts
  • 173Oplossingen
  • 302Likes

@Pasi

 

Voorheen werd de chat pro actief op iedere pagina aangeboden. Hieruit blijkt dat er teveel 'onnodige' vragen via de chat worden gesteld waarvan het antwoord direct op de pagina blijkt te vinden.

Het vragen aan ons is voor velen makkelijker dan iets zelf opzoeken. Om onnodige wachtrijen te creëren in onze chat functionaliteit, krijg je de chat aangeboden via onze klantenservice pagina op deze pagina
Je kan daar kiezen tussen Tobi de chat functie, Ziggo Community of telefonisch contact, maar ook het contactformulier.

Pasi
Expert
Expert
  • 4035Posts
  • 228Oplossingen
  • 1509Likes


@Jamyla  schreef:

@Pasi

 

Voorheen werd de chat pro actief op iedere pagina aangeboden. Hieruit blijkt dat er teveel 'onnodige' vragen via de chat worden gesteld waarvan het antwoord direct op de pagina blijkt te vinden.

Het vragen aan ons is voor velen makkelijker dan iets zelf opzoeken. Om onnodige wachtrijen te creëren in onze chat functionaliteit, krijg je de chat aangeboden via onze klantenservice pagina op deze pagina
Je kan daar kiezen tussen Tobi de chat functie, Ziggo Community of telefonisch contact, maar ook het contactformulier.


Blijkbaar mist u mijn punt. Ik kan zonder problemen op de knop "Chatgesprek starten" klikken, maar daarna gebeurt er geheel niets. Net zoals de TS als schrijft, lijkt het alsof deze knop/functie uitstaat.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1565Posts
  • 173Oplossingen
  • 302Likes

Ik heb het meerdere keren via Chrome zelf getest op de website en krijg wel degelijk een gesprek naar voren inclusief een medewerker aan de andere kant van de chat. Waarom jij deze optie niet krijgt is mij ook een raadsel. Wil je het net als ik eens proberen via Chrome? Hou er rekening mee dat je eerst een aantal vragen van Tobi krijgt.

chat knipsel2.PNG

knipsel3.PNG

Pasi
Expert
Expert
  • 4035Posts
  • 228Oplossingen
  • 1509Likes


@Jamyla  schreef:

Ik heb het meerdere keren via Chrome zelf getest op de website en krijg wel degelijk een gesprek naar voren inclusief een medewerker aan de andere kant van de chat. Waarom jij deze optie niet krijgt is mij ook een raadsel. Wil je het net als ik eens proberen via Chrome? Hou er rekening mee dat je eerst een aantal vragen van Tobi krijgt.

.......



Met Chrome krijg ik wel reactie van Tobi en lijkt uiteindelijk de wachtrij van de chat te starten, maar met FireFox en Edge niet. Bij de laatste 2 gebeurt er geheel niets.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1565Posts
  • 173Oplossingen
  • 302Likes

Kijk aan! Nu komen we samen ergens @Pasi

Helder dat het enkel niet werkt via Edge en Firefox. Ik ga dit neerleggen bij onze technische specialisten om het te fixen.

Bedankt voor het samen uitzoeken en ondersteunen.

Gebruiker456325
topicstarter
Stamgast
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

@Jamyla en @Pasi 

Dank jullie wel voor jullie uitgebreide verhaal. Jullie zijn snel, ik word op mijn wenken bediend!  Ik zie dat het probleem al langer bestaat en er al heel wat over is geschreven. Ik ga ervan uit dat de MyZiggo app hetzelfde is als de MijnZiggo app.

 

Op die laatste kon ik vanmorgen geen verbinding krijgen met de Ziggo website. Dan kwam er het scherm Oeps, geen verbinding, check je verbinding, probeer opnieuw. Dit terwijl ik gewoon op internet kon naar andere websites.

 

Hetzelfde had ik met de Smartwifi app tabblad Home, dan staat er Ga naar Mijn Ziggo, maar ook daar kwam dat scherm Oeps enz.

 

Deze beide verbindingen zijn vanavond nu wel mogelijk zonder dat ik iets veranderd heb behalve dat ik moest werken en de aardbol een stuk is gedraaid.

 

Er wordt dus gewoon ergens een knop uitgezet en 's avonds weer aangezet. Ik zal daar mee moeten leven en er niet over mopperen want daarvan gaat de knop toch niet aan.

 

Ik merk nu wel dat ik met de MijnZiggo app op een aanmeldscherm kom met rechtsboven die twee wolkjes van Messenger. Dan zou ik via daar weer kunnen chatten. Er staat overal 24/7 service en contact, dus dan snap je niet waarom het contact het niet doet. Bij mij in Chrome deed ie het vanmorgen ook niet op drie verschillende apparaten. Moet dat nog kijken. Hartelijke groet!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47602Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes

@Jamyla Hier werkt het wel via Edge, heeft ook altijd gewerkt.

 

@Pasi "Helaas, ook bij mij heeft de chat knop "Chatgesprek starten" nooit gewerkt en heb dat al meerdere keren aangegeven."

Staat Edge in de standaard instellingen of worden er pop ups geblokt?

Quadral
Gedreven Liefhebber
  • 67Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb zojuist met Edge (versie 93.0.961.52) geprobeerd en daar startde chat gewoon.

Quadral_0-1632424524056.png

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1565Posts
  • 173Oplossingen
  • 302Likes

@Pasi

 

Vanuit ons is het ook op meerdere apparaten getest maar valt het niet te reproduceren via Edge en Firefox. Heb je de tip van @Bert al eens getest wat betreft de Pop-Ups?

Uitgelicht topic