Sinds een paar maanden heb ik last van verbindingsproblemen met mijn alarmsysteem. Het alarm werkt gewoon maar geeft meerdere malen per dag aan dat de verbinding verbroken is. Hier krijg ik dan via Woonveilig SMSjes van. Dit zijn er tussen de 6 en 10 per dag.
Het alarm systeem is 10 jaar oud en het zou dus mogelijk kunnen zijn dat deze aan vervanging toe is. Ik wil echter uitsluiten dat het aan de internet verbinding ligt want dan is een nieuw systeem zonde van het geld.
Ik heb al contact gezocht met Ziggo en inmiddels een nieuwe netwerkkabel mogen ontvangen. Het systeem is namelijk bedraad aangesloten. Ik heb ook Woonveilig gebeld. Zij zagen alle meldingen en zeiden dat ik de nieuwe kabel aan moest sluiten op poort 3. Ook dit heb ik gedaan.
Het probleem blijft echter terug keren. Er is ook geen peil te trekken op een tijd maar als de verbinding verbroken wordt, is dit voor een korte tijd en vindt dit vaak meerdere malen plaats.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?