Ik heb sinds gisteren 29-04-22, opeens een nieuw apparaat wlan0 op mijn draadloos netwerk. Alle apparaten op mijn netwerk zijn mij bekend, staan allemaal met naam vermeld in het software programma Cisco Network Magic Pro. Zou graag willen weten wat wlan0 is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb het al gevonden, was een ledstrip met wifi!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@2nd2nr1 kan het zijn dat het een wifi-kaart is in een laptop of een computer? 0 is vaak het nummer van je kaart. De telling begint bij 0 en gaat omhoog (0,1,2,3,etc..). Dus als je 2 wifi-kaarten had aangesloten, zouden ze worden weergegeven door WLA0 en WLAN1.
Je zou de laptop of computer tijdelijk kunnen uitschakelen en dan het scherm van de wifi-verbonden apparaten kunnen verversen en dan zou je moeten kunnen zien welke apparaten niet meer in het overzicht voorkomen.
@2nd2nr1 Het is in ieder geval een apparaat wat met wifi contact maakt (zonder bijdehand te willen zijn). Vaak worden onder linux gebaseerde systemen de netwerkkaarten aangegeven met Eth (voor bedraad met een cijfer erachter) of wlan (ook met een cijfer erachter voor een draadloos apparaat).
Is er misschien een apparaat wat draadloos met je netwerk verbinding maakt misschien een thermostaat, smartspeaker etc. Misschien dat een van dit soort apparaten wel met de juiste naam in de Cisco software verschijnt, maar de eigenlijke naam toch doorgeeft en dat je die dan ziet in de connectbox?
Dat ben ik nog nooit tegengekomen op dit forum.
Mogelijk kan Google je helpen, daar zie ik nogal wat meldingen: wlan0 - Google Zoeken
Ik heb gisteren al op wlan0 gegoogled, maar ik zou het zo niet weten. Ben alle apparaten al nagegaan, maar ik weet nog niet wat het is.
Ik heb het al gevonden, was een ledstrip met wifi!
Dit is een benaming vanuit tuya software er is een tuya app welke te gebruiken is voor smart lampen, stopcontacten. Deze producten worden verkocht door Hema en Action en misschien nog wel andere leveranciers.
Het was een Action Ledstrip lol.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.