1
Vraag
2
Reacties
AH1

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wit modem in bridge ?

Vandaag geprobeerd om de Deco M4 boosters te installeren , Wifi netwerk naam gegeven met het bestaande wachtwoord van het modem.

 

Een internetverbinding ksn niet tot stand komen.

 

Nu zitten we dus met een modem dat groen blijft knipperen.

 

50 minuten met Ziggo gebeld , maar kunnen dus niet in het modem komen !!!

 

Deco alweer losgekoppeld , modem gereset maar dat wil niets helpen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het modem heeft altijd gewerkt , het ging fout tijdens het installeren van de Deco M4.

 

Na een nachtje slapen is het modem gelukkig weer terug online gekomen.

 

zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4.

 

Bedankt voor alle reacties.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@AH1  schreef:

...zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4...



Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Bekijk in context

19 Reacties 19
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Groen-knipperend statuslampje wil vaker zeggen dat het modem geen coaxsignaal meer doorkrijgt. Is het modem zelf wel goed aangesloten?

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Alles zit goed aangesloten , inmiddels ook een nieuwe coaxkabel.

 

Helpdesk gaf aan dat het wel een uur kan duren voordat het modem weer online komt.

 

alles knippert nu groen , horizontaal streepje , 2 pijltjes en het wifi signaal teken

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

als u zelf geen goede reden hebt, om de Ziggo Modem/Router in bridge mode te zetten, dan dat vooral niet doen. Dan zet u gewoon de Deco set in AccessPoint mode.

 

Leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens (indien inloggen op het modem lukt) de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik dacht aan de Bridge mode omdat de onderste horizontale groen brande , maar heb zelf niets veranderd naar bridge mode

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het modem gereset , wss is het modem nu weer aan het updaten en kan dat wel even duren ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Wanneer de status-LED groen knippert, dan is er een ofwel een signaalprobleem (modem ontvangt geen (bruikbaar) signaal of kan geen verbinding naar Ziggo opbouwen) of er wordt een nieuwe firmware opgehaald/geïnstalleerd. Dit laatste zou echter niet meer dan zo'n 20 minuten moeten duren. Ik vermoed dus toch een signaalprobleem.

 

Alleen wanneer de status-LED constant groen brandt en de andere LED's niet branden, dan staat het modem in bridge mode.

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

FEB186E4-FF85-43DB-AB61-55844D675864.jpeg

3EF78610-5E2E-4D7F-B303-D453AB26C567.jpeg

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Televisie singnaal komt wrl binnen , we zullen de Ziggo monteur maar afwachten helaas is dat pas volgende week Donderdag

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je het modem eens direct op het AOP (dus zonder de splitter POA 01-UPC) willen aansluiten om te kijken of dat verschil maakt?

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat hebben we al geprobeerd terwijl we de klantenservice aan de telefoon hadden

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ook indien TV naar behoren werkt, kan er een signaalprobleem spelen dat ervoor zorgt dat het modem niet online komt.

 

Zou je (indien inloggen lukt) de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat is het probleem , kan niet in het modem komen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Als laatste kun je nog fabrieksinstellingen proberen.

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ook dit hebben we al gedaan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

 

Ik maak uit je eerste bericht op, dat het SmartWifi modem eerder nog online was c.q. een Wifi-netwerk uitzond en naar behoren werkte, klopt dat?

 

Zou erg vreemd zijn als het modem niet meer online komt sinds de installatie van de Deco M4 AP's, er kan eigenlijk geen verband zijn.

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het modem heeft altijd gewerkt , het ging fout tijdens het installeren van de Deco M4.

 

Na een nachtje slapen is het modem gelukkig weer terug online gekomen.

 

zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4.

 

Bedankt voor alle reacties.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@AH1  schreef:

...zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4...



Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

AH1
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ga me er vanmiddag in verdiepen , bedankt voor deze info

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic