Vraag
Reacties
Oplossing
AH1
Level 3

Wit modem in bridge ?

Vandaag geprobeerd om de Deco M4 boosters te installeren , Wifi netwerk naam gegeven met het bestaande wachtwoord van het modem.

 

Een internetverbinding ksn niet tot stand komen.

 

Nu zitten we dus met een modem dat groen blijft knipperen.

 

50 minuten met Ziggo gebeld , maar kunnen dus niet in het modem komen !!!

 

Deco alweer losgekoppeld , modem gereset maar dat wil niets helpen.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AH1
Level 3
Topicstarter

Het modem heeft altijd gewerkt , het ging fout tijdens het installeren van de Deco M4.

 

Na een nachtje slapen is het modem gelukkig weer terug online gekomen.

 

zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4.

 

Bedankt voor alle reacties.

Bekijk in context

Ga naar reactie
Pasi
Level 19

@AH1  schreef:

...zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4...



Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
AlexHelpt
Level 16

Groen-knipperend statuslampje wil vaker zeggen dat het modem geen coaxsignaal meer doorkrijgt. Is het modem zelf wel goed aangesloten?

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Alles zit goed aangesloten , inmiddels ook een nieuwe coaxkabel.

 

Helpdesk gaf aan dat het wel een uur kan duren voordat het modem weer online komt.

 

alles knippert nu groen , horizontaal streepje , 2 pijltjes en het wifi signaal teken

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

als u zelf geen goede reden hebt, om de Ziggo Modem/Router in bridge mode te zetten, dan dat vooral niet doen. Dan zet u gewoon de Deco set in AccessPoint mode.

 

Leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens (indien inloggen op het modem lukt) de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Ik dacht aan de Bridge mode omdat de onderste horizontale groen brande , maar heb zelf niets veranderd naar bridge mode

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Ik heb het modem gereset , wss is het modem nu weer aan het updaten en kan dat wel even duren ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wanneer de status-LED groen knippert, dan is er een ofwel een signaalprobleem (modem ontvangt geen (bruikbaar) signaal of kan geen verbinding naar Ziggo opbouwen) of er wordt een nieuwe firmware opgehaald/geïnstalleerd. Dit laatste zou echter niet meer dan zo'n 20 minuten moeten duren. Ik vermoed dus toch een signaalprobleem.

 

Alleen wanneer de status-LED constant groen brandt en de andere LED's niet branden, dan staat het modem in bridge mode.

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

FEB186E4-FF85-43DB-AB61-55844D675864.jpeg

3EF78610-5E2E-4D7F-B303-D453AB26C567.jpeg

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Televisie singnaal komt wrl binnen , we zullen de Ziggo monteur maar afwachten helaas is dat pas volgende week Donderdag

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je het modem eens direct op het AOP (dus zonder de splitter POA 01-UPC) willen aansluiten om te kijken of dat verschil maakt?

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Dat hebben we al geprobeerd terwijl we de klantenservice aan de telefoon hadden

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ook indien TV naar behoren werkt, kan er een signaalprobleem spelen dat ervoor zorgt dat het modem niet online komt.

 

Zou je (indien inloggen lukt) de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Dat is het probleem , kan niet in het modem komen

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als laatste kun je nog fabrieksinstellingen proberen.

0 Kudos
AH1
Level 3
Topicstarter

Ook dit hebben we al gedaan

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

 

Ik maak uit je eerste bericht op, dat het SmartWifi modem eerder nog online was c.q. een Wifi-netwerk uitzond en naar behoren werkte, klopt dat?

 

Zou erg vreemd zijn als het modem niet meer online komt sinds de installatie van de Deco M4 AP's, er kan eigenlijk geen verband zijn.

AH1
Level 3
Topicstarter

Het modem heeft altijd gewerkt , het ging fout tijdens het installeren van de Deco M4.

 

Na een nachtje slapen is het modem gelukkig weer terug online gekomen.

 

zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4.

 

Bedankt voor alle reacties.

Ga naar reactie
Pasi
Level 19

@AH1  schreef:

...zal vanmiddag opnieuw aan de slag gaan met de Deco M4...



Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

0 Kudos
Ga naar reactie
AH1
Level 3
Topicstarter

Ga me er vanmiddag in verdiepen , bedankt voor deze info

0 Kudos