Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nielz135
Level 1

Wisselende snelheiden via bekabeld internet

Ik heb een probleem met bekabelde verbinding via mijn modem.

Ik heb een connect box met 500mbps down en 40mbps up.

 

De situatie is als volgt:

Ik speel graag een spelletje op de PlayStation 4. Echter daar merkte ik tijdens het downloaden van updates hele wisselende snelheden. Daardoor ben ik de netwerk test gaan doen op de PlayStation. Het resultaat: na meerdere testen gedaan te hebben, download snelheden van 40 tot 300, up van 7 tot 40. Vervolgens ben ik de snelheid bekabeld gaan testen van de connect box. Ook hier wisselende download snelheden. Van 200 tot de Max snelheid van 500. De 500 heb ik helaas maar een paar keer gehad. Het gekke hierbij is, dat meestal mijn snelheid begint tussen de 450/500, en vervolgens zakt en ergens eindigt tussen 200 en 350. Dit is echt heel frustrerend om te zien. De upload snelheid blijft wel zeer stabiel en zit constant op de Max snelheid van 39/40 mbps. Ik heb gisteravond en vandaag heel veel speedtesten gedaan, via de ziggo speedtest en via ookla. Ik heb ook met WiFi verbinding meerdere speedtesten gedaan. 5ghz, allemaal met maximale snelheden voltooid, dus 500 doen, 40 up. Ik heb hierbij zowel mijn telefoon als laptop binnen 2 meter van de connect box gehouden.

 

Wat heb ik zelf al gedaan en niet heeft geholpen helaas:

-contact met ziggo webcare via twitter

-4 verschillende UTP kabels gebruikt, lange kabels, korte kabels. Op één kabel na hebben de kabels wel een tijdje ongebruikt en opgerold in de kast gelegen. (Meerdere testen met elke kabel)

-op elke kan poort meerdere testen uitgevoerd

-overige apparatuur losgekoppeld(andere router, PS4)

-coax kabel aan beide kanten los gemaakt en vast gemaakt

-splitter verwijderd en de coax kabel direct op het aansluitpunt aangesloten


Ziggo gaf als laatste aan dat het misschien aan de verbinding van buitenaf kan liggen. Dit geloof ik niet helemaal, aangezien ik met de WiFi op 5ghz echt de maximale snelheid haal. Terwijl naar mijn mening bekabeld toch veel beter zou moeten zijn?

Ik krijg nu nog een nieuwe UTP kabel van ziggo, mogelijk ligt het toch daaraan. 
 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Want ik neem aan dat je toch gewoon constant een maximale snelheid moet halen? Of is dit niet correct?

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Tom.
Level 18

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter

Hier de foto alvast, ik heb dus ook getest zonder splitter.

 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 2 36 256qam 3
2 602000000 3 36 256qam 1
3 610000000 3 36 256qam 2
4 626000000 2 36 256qam 4
5 634000000 3 36 256qam 5
6 682000000 4 36 256qam 11
7 690000000 4 36 256qam 12
8 698000000 3 36 256qam 13
9 706000000 3 36 256qam 14
10 714000000 3 35 256qam 15
11 722000000 3 36 256qam 16
12 738000000 3 36 256qam 18
13 746000000 3 35 256qam 19
14 754000000 3 35 256qam 20
15 762000000 2 36 256qam 21
16 770000000 2 35 256qam 22
17 778000000 2 35 256qam 23
18 786000000 2 35 256qam 24
19 810000000 1 35 256qam 27
20 818000000 1 35 256qam 28
21 826000000 1 35 256qam 29
22 834000000 1 35 256qam 30
23 842000000 1 35 256qam 31
24 850000000 1 35 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 36.387 2870079928 919
2 Goed (Locked) 36.387 2843061838 811
3 Goed (Locked) 36.610 2843054119 934
4 Goed (Locked) 36.387 2843050916 911
5 Goed (Locked) 36.387 2843051495 578
6 Goed (Locked) 36.387 2843052094 806
7 Goed (Locked) 36.387 2843049767 633
8 Goed (Locked) 36.610 2843048130 556
9 Goed (Locked) 36.387 2843044943 805
10 Goed (Locked) 35.780 2843042915 1113
11 Goed (Locked) 36.387 2843039343 1306
12 Goed (Locked) 36.387 2843035978 1473
13 Goed (Locked) 35.595 2843034252 1620
14 Goed (Locked) 35.595 2843032720 2720
15 Goed (Locked) 36.387 2843031685 1474
16 Goed (Locked) 35.780 2843020243 1839
17 Goed (Locked) 35.780 2843022632 3034
18 Goed (Locked) 35.780 2843020767 1484
19 Goed (Locked) 35.595 2843011329 2155
20 Goed (Locked) 35.595 2843080366 2765
21 Goed (Locked) 35.595 2843074786 2977
22 Goed (Locked) 35.595 2843075052 1643
23 Goed (Locked) 35.780 2843078390 2392
24 Goed (Locked) 35.780 2843078080

5640

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 48 5.120 64qam 4
2 36000000 46 5.120 64qam 3
3 44500000 46 5.120 64qam 2
4 52000000 47 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
0 Kudos
Tom.
Level 18

Het modem zit niet op een signaalversterker toch?

 

Zou je het volgende willen doen:

Als je alle instellingen hebt toegepast moet je even je modem opnieuw opstarten.

(1 minuut van stroom halen)

 

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter

Bij deze nog de netwerk historie

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
21-09-2020 21:55:34 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.249.57.169 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 21:47:02 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 21:46:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=104.123.111.225 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 17:05:55 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 17:04:35 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=107.178.254.9 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 15:58:35 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 15:58:22 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 15:56:27 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.252.84.252 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 15:39:21 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 15:39:17 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 15:03:44 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=108.128.221.250 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:48:37 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.115];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:46:57 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.115];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:45:42 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.131 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:45:30 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.115];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:44:41 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.131 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:44:34 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.115];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:43:47 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=3.224.118.253 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:43:36 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.115];CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2020 01:42:41 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=3.224.118.253 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:37:df:68;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:59;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
0 Kudos
Tom.
Level 18

De snelheid op de Playstation is niet constant in de buurt van je maximale snelheid en afhankelijk van de Sony servers.

Maar 40mbps is dan wel heel erg laag bekabeld.

En je gaf ook aan dat de bekabelde snelheden met andere apparaten erg wisselend zijn.

Klopt dat?

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

De snelheid op de Playstation is niet constant in de buurt van je maximale snelheid en afhankelijk van de Sony servers.

Maar 40mbps is dan wel heel erg laag bekabeld.

En je gaf ook aan dat de bekabelde snelheden met andere apparaten erg wisselend zijn.

Klopt dat?

Ik weet dat de snelheden van de PS4 wisselend zijn. Dit is volgens mij bekend. 
De bekabelde snelheden zijn idd heel erg wisselend. Dat vind ik juist het gekke. Ik heb de instellingen gewijzigd en de modem 1 minuut van het stroom gehad.

ik heb trouwens ook een filmpje van de speedtesten, waarop te zien is dat de snelheid achteruit gaat

0 Kudos
Tom.
Level 18

Ik zie wel veel ruis op je downstream kanalen (rs errors)

Wellicht dat dit de wisselende snelheid verklaard.

Al kan ik dan niet verklaren waarom het draadloos wel stabiel is.

 

Ik raad je aan om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.

Een moderator zal dan binnen 1-3 dagen langskomen en kan vervolgens een blik werpen op je signaal.

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

Ik zie wel veel ruis op je downstream kanalen.

Wellicht dat dit de wisselende snelheid verklaart.

Al kan ik dan niet verklaren waarom het draadloos wel stabiel is.

 

Ik raad je aan om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.

Een moderator zal dan binnen 1-3 dagen langskomen en kan vervolgens een blik werpen op je signaal.

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

Dit ga ik direct doen.

Je zou toch verwachten dat het met een kabel heel stabiel is?

0 Kudos
Tom.
Level 18

Dat is inderdaad wel wat je zou verwachten en uiteraard de bedoeling!

 

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter

De moderator gaat dan kijken naar het signaal van buitenaf? of het signaal in de modem?

0 Kudos
Tom.
Level 18

Een moderator kan je signaal/het wijk signaal op afstand bekijken.

Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

Een moderator kan je signaal/het wijk signaal op afstand bekijken.

Thx voor de hulp in ieder geval. Ik ga rustig  afwachten 

Tom.
Level 18

Graag gedaan?

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

Ik zie wel veel ruis op je downstream kanalen (rs errors)

Wellicht dat dit de wisselende snelheid verklaard.

Al kan ik dan niet verklaren waarom het draadloos wel stabiel is.

 

Ik raad je aan om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.

Een moderator zal dan binnen 1-3 dagen langskomen en kan vervolgens een blik werpen op je signaal.

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

Je zegt veel ruis op de downstream kanalen. Wat bedoel je hiermee?

0 Kudos
Tom.
Level 18

@Be rt 

Hoe leg je op een eenvoudige manier uit wat rs errors zijn ??

0 Kudos
Nielz135
Level 1
Topicstarter
Tom. wrote:

@Be rt

Hoe leg je op een eenvoudige manier uit wat rs errors zijn ??

Haha, als het heel ingewikkeld is hoeft dat niet. Maar, het hoort dus niet? En dit kan verklaren waarom ik zulke wisselende snelheden heb?

0 Kudos