Esther Zwaagstr
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Windows 10 mail en zonnet acoount

Beste lezers, 

Graag hulp bij instellen uitgaande mail zonnet. 

pop3.versatel.nl

smtp.ziggo.nl

V bij “op de server voor uitgaande mail is authenticatie vereist

geen V bij zelf accountgegevens gebruiken voor zenden van email 

      Invullen naam server: 

             mailadres van Ziggo.nl + wachtwoord mail adres ziggo

Geen V bij SSl vereisen voor inkomende mail

Geen V bij SS; vereisen voor uitgaande mail 

 

Wat doe ik fout?

Alle combinaties heb ik al geprobeerd…. Het is een mail adres van mijn bedrijf (hondenschool) dus vandaar dat ik dit graag hersteld wil hebben. 

Hartelijke groetjes van Esther 

 

 

 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Esther Zwaagstr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt!! Alleen met een omweg. Versatel naar versatel en een ander mailprogramma windows live mail.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marco1861
Expert
Expert
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Hoi Esther, 

 

Je wilt in Windows 10 mail ontvangen en versturen vanaf je @versatel.nl-account? 

 

Dan de volgende gegevens gebruiken:

 

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

 

Gebruikersnaam/wachtwoord van je versatel-account gebruiken, niet van Ziggo. 

Esther Zwaagstr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor antwoord. Ik wil in window 10 mail mijn zonnet mail kunnen versturen. Ontvangen is goed. Ik heb een ziggo wifi en zie in mijn mail programma nergens de poorten vermeld. 

 

Ik zie alleen wat hier boven staat. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo Esther, gewoon een dubbele punt erachter zetten, pop3.versatel.nl:25

 

Marco1861
Expert
Expert
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
mguzz wrote:

Hallo Esther, gewoon een dubbele punt erachter zetten, pop3.versatel.nl:25

 

 

pop3.versatel.nl:110

smtp.versatel.nl:25 😉

 

Bij 'Geavanceerde Postvakinstellingen'. 

Esther Zwaagstr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik moest van de degene aan de telefoon een nieuw Ziggo mail adres aanmaken dat heb ik gedaan. 

 

Nu staat er: pop3.versatel.nl:110

                    smtp.ziggo.nl:25

Een vinkje bij: op de server voor uitgaande mail is authenticatie vereist

Geen vinkje bij zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van email

        daar vul ik in mijn nieuwe mail adres + nieuw wachtwoord voor dit nieuwe mail adres. 

 

Geen vinkje bij SSL vereisen voor inkomende mail 

Geen vinkje bij SSL vereisen voor uitgaande mail. 

 

Alleen lukt het zo helaas niet. Iemand nog ideeën? Ook de versatel versie geeft geen oplossing. 

Marco1861
Expert
Expert
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Ben je overgestapt van Versatel (Tele2) naar Ziggo? Dan moet je inderdaad het mailaccount van Ziggo gaan gebruiken.

 

Dit heeft uiteraard wel consequenties voor de bereikbaarheid, je zult het nieuwe mailadres bekend moeten maken bij klanten én op jouw website. 

Esther Zwaagstr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

We zijn over gestapt van online.nl naar Ziggo en voorheen lukte het wel om mijn zonnet account nog te gebruiken alleen lukt het nu blijkbaar niet meer…. 

Morgen naar een specialist want ik wil idd heel graag mijn zonnet mail adres bewaren voor al mijn contacten.. en niet te vergeten mijn vele bestel accounten en verzekeringen etc.etc. 

Degene bij wie ik het abonnement had afgesloten melde dat het ook kan dus ja het moet lukken hoop ik… Wordt vervolgd. 

 

Marco1861
Expert
Expert
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Ik vermoed dat het oude mailaccount is opgeheven. Graag hoor ik wat ze bij de 'oude' partij zeggen. Zakelijk gezien is het misschien een optie om een eigen domeinnaam te nemen (kosten zijn relatief laag) en daar vandaan de mail te regelen (adres naar wens). Hiermee voorkom je dit soort problemen op voorhand.

 

Laat het maar weten, wellicht kunnen we je helpen. 

Esther Zwaagstr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is nog een werkend account want ik ontvang mijn mails nog gewoon. Het is alleen dat de uitgaande mail niet werkt. 

 

Mocht het idd niet lukken dan ga ik ook voor een eigen domeinnaam te regelen. Mocht ik er morgen niet uit komen dan neem ik contact met je op. 

 

Dank tot zover voor de adviezen! 

Esther Zwaagstr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt!! Alleen met een omweg. Versatel naar versatel en een ander mailprogramma windows live mail.

Bekijk in context

Marco1861
Expert
Expert
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Esther Zwaagstra wrote:

Het is gelukt!! Alleen met een omweg. Versatel naar versatel en een ander mailprogramma windows live mail.

 

Fijn dat het is geregeld! Mocht je nog tips nodig hebben voor een eigen domeinnaam en bijpassend mailadres dan kun je hier om hulp vragen.

 

Groet, Marco 

Uitgelicht topic