Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste lezers,
Graag hulp bij instellen uitgaande mail zonnet.
pop3.versatel.nl
smtp.ziggo.nl
V bij “op de server voor uitgaande mail is authenticatie vereist
geen V bij zelf accountgegevens gebruiken voor zenden van email
Invullen naam server:
mailadres van Ziggo.nl + wachtwoord mail adres ziggo
Geen V bij SSl vereisen voor inkomende mail
Geen V bij SS; vereisen voor uitgaande mail
Wat doe ik fout?
Alle combinaties heb ik al geprobeerd…. Het is een mail adres van mijn bedrijf (hondenschool) dus vandaar dat ik dit graag hersteld wil hebben.
Hartelijke groetjes van Esther
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is gelukt!! Alleen met een omweg. Versatel naar versatel en een ander mailprogramma windows live mail.
Hoi Esther,
Je wilt in Windows 10 mail ontvangen en versturen vanaf je @versatel.nl-account?
Dan de volgende gegevens gebruiken:
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Gebruikersnaam/wachtwoord van je versatel-account gebruiken, niet van Ziggo.
Dank je voor antwoord. Ik wil in window 10 mail mijn zonnet mail kunnen versturen. Ontvangen is goed. Ik heb een ziggo wifi en zie in mijn mail programma nergens de poorten vermeld.
Ik zie alleen wat hier boven staat.
Hallo Esther, gewoon een dubbele punt erachter zetten, pop3.versatel.nl:25
mguzz wrote:
Hallo Esther, gewoon een dubbele punt erachter zetten, pop3.versatel.nl:25
pop3.versatel.nl:110
smtp.versatel.nl:25 😉
Bij 'Geavanceerde Postvakinstellingen'.
Ik moest van de degene aan de telefoon een nieuw Ziggo mail adres aanmaken dat heb ik gedaan.
Nu staat er: pop3.versatel.nl:110
smtp.ziggo.nl:25
Een vinkje bij: op de server voor uitgaande mail is authenticatie vereist
Geen vinkje bij zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van email
daar vul ik in mijn nieuwe mail adres + nieuw wachtwoord voor dit nieuwe mail adres.
Geen vinkje bij SSL vereisen voor inkomende mail
Geen vinkje bij SSL vereisen voor uitgaande mail.
Alleen lukt het zo helaas niet. Iemand nog ideeën? Ook de versatel versie geeft geen oplossing.
Ben je overgestapt van Versatel (Tele2) naar Ziggo? Dan moet je inderdaad het mailaccount van Ziggo gaan gebruiken.
Dit heeft uiteraard wel consequenties voor de bereikbaarheid, je zult het nieuwe mailadres bekend moeten maken bij klanten én op jouw website.
We zijn over gestapt van online.nl naar Ziggo en voorheen lukte het wel om mijn zonnet account nog te gebruiken alleen lukt het nu blijkbaar niet meer….
Morgen naar een specialist want ik wil idd heel graag mijn zonnet mail adres bewaren voor al mijn contacten.. en niet te vergeten mijn vele bestel accounten en verzekeringen etc.etc.
Degene bij wie ik het abonnement had afgesloten melde dat het ook kan dus ja het moet lukken hoop ik… Wordt vervolgd.
Ik vermoed dat het oude mailaccount is opgeheven. Graag hoor ik wat ze bij de 'oude' partij zeggen. Zakelijk gezien is het misschien een optie om een eigen domeinnaam te nemen (kosten zijn relatief laag) en daar vandaan de mail te regelen (adres naar wens). Hiermee voorkom je dit soort problemen op voorhand.
Laat het maar weten, wellicht kunnen we je helpen.
Het is nog een werkend account want ik ontvang mijn mails nog gewoon. Het is alleen dat de uitgaande mail niet werkt.
Mocht het idd niet lukken dan ga ik ook voor een eigen domeinnaam te regelen. Mocht ik er morgen niet uit komen dan neem ik contact met je op.
Dank tot zover voor de adviezen!
Het is gelukt!! Alleen met een omweg. Versatel naar versatel en een ander mailprogramma windows live mail.
Esther Zwaagstra wrote:
Het is gelukt!! Alleen met een omweg. Versatel naar versatel en een ander mailprogramma windows live mail.
Fijn dat het is geregeld! Mocht je nog tips nodig hebben voor een eigen domeinnaam en bijpassend mailadres dan kun je hier om hulp vragen.
Groet, Marco
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...