Update: door Nick999
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Sparco©1963 wrote:
Ook hier problemen na de Creators update, netwerk problemen, plaatjes en video's op websites niet meer te zien. Alle registers en trukendozen open getrokken maar geen soelaas. Met behulp van image oude versie terug gezet en problemen waren weg. Oude versie nog 2 dagen laten draaien en werkte 100% perfect. Via Windows update wederom de Creators update erop gezet en alle problemen waren weer terug. Uiteindelijk een schone installatie gedaan van de Creators update en alles werkte normaal. De eerdere problemen waren verdwenen dus ik ben bang dat de update via Windows update niet voor 100% goed gaat.
The Master Browser election setting is in the registry:
HKLM/System/CurrentControlSet/Services/Browser/Parameters/MaintainServerList
It should be set to Auto. Then you can add the value IsMasterBrowser and set it to 1 to make that machine a master browser.
Sparco©1963 wrote:
@Theo_R,
met schone installatie bedoel ik het formateren van de c-schijf en Windows er geheel schoon opzetten. Vervolgens de benodigde programma's er opnieuw opzetten. Uiteraard dit alles na het maken van goede back-ups. Uitgebreide uitleg hierover op: http://www.computeridee.nl/nieuws/zo-installeer-je-een-schone-versie-van-windows-10-creators-update-met-dvd-of-usb-stick/
Nick999 wrote:
@Robbo, het probleem is dat de Win 10 update niet (alleen) problemen veroorzaakt bij de pc, maar doordat hij master browser is ook bij de andere pc's op het netwerk. Ik kon nl na de Creators update ook op mijn game PC met windows 8.1 ineens de NAS niet meer zien.
Ik ben overigens benieuwd hoe lang het gaat duren eer MS er een patch voor heeft. Tot die tijd inderdaad andere oplossingen proberen. Je kunt overigens een andere windows PC forceren als master browser door een setting in de registry :
The Master Browser election setting is in the registry:
HKLM/System/CurrentControlSet/Services/Browser/Parameters/MaintainServerList
It should be set to Auto. Then you can add the value IsMasterBrowser and set it to 1 to make that machine a master browser.
Wellicht dat als je de IsMasterBrowser key op 0 zet, je voorkomt dat de windows 10 pc voorlopig de boel blokkeert, maar dat zou ik nog moeten testen.
Ik heb gelukkig een NAS waarbij ik master browser kan forceren dus ben ook van het probleem af.
EDIT : Net even verder gekeken en om te voorkomen dat de machine master browser wordt hoef je alleen maar de MaintainServerList key op NO te zetten.
Theo_R wrote:
Ik heb ook een NAS (QNAP) maar weet echt niet wat ik zou moeten doen om daarop een master browser te forceren.
Be rt wrote:
Exstreamer
Mogelijke oplossing:
Heb je het laatste stuurprogramma van je netwerkadapter al geïnstalleerd?
Er waren meer issues met adapters na deze grote update, inmiddels zijn de meeste opgelost met een update van de stuurprogramma's.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.