Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Nick999
Level 17

Windows 10 creators update veroorzaakt netwerkproblemen

Update: door

Ik had er al het nodige over gelezen maar ben er nu ook achter gekomen dat de creators update van Windows 10, problemen geeft op het interne netwerk. Zodra deze als Master Browser is ingesteld. Bepaalde shares, NAS of PC's zijn niet meer zichtbaar (soms ook niet op andere pc's) en het intikken van :
NET VIEW
geeft de melding "De service is niet gestart" met code 2184.

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/1add7d03-2bc0-4d1e-9248-fef090d9ba0e/anyone-else-notice-the-network-issues-with-windows-10-creators-edition?forum=win10itpronetworking

ben hier even aan het testen geweest en kan bevestigen dat het inderdaad door de Creators Update komt.

Helaas staat de issue bij MS, een maand na melden, nog steeds open.

Mochten mensen dus soortgelijke problemen hebben met niet zichtbaar zijn van shares of andere zaken binnen het netwerk, dan ligt hier dus mogelijk de oorzaak...
0 Kudos
Ik had er al het nodige over gelezen maar ben er nu ook achter gekomen dat de creators update van Windows 10, problemen geeft op het interne netwerk. Zodra deze als Master Browser is ingesteld. Bepaalde shares, NAS of PC's zijn niet meer zichtbaar (soms ook niet op andere pc's) en het intikken van :
NET VIEW
geeft de melding "De service is niet gestart" met code 2184.

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/1add7d03-2bc0-4d1e-9248-fef090d9ba0e/anyone-else-notice-the-network-issues-with-windows-10-creators-edition?forum=win10itpronetworking

ben hier even aan het testen geweest en kan bevestigen dat het inderdaad door de Creators Update komt.

Helaas staat de issue bij MS, een maand na melden, nog steeds open.

Mochten mensen dus soortgelijke problemen hebben met niet zichtbaar zijn van shares of andere zaken binnen het netwerk, dan ligt hier dus mogelijk de oorzaak...
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
23 Reacties 23
GERBNOT
Level 1
Sinds enkele weken is mijn NAS ook niet meer zichtbaar in het Netwerk onder de verkenner.
Op de adresbalk is deze wel zichtbaar te maken en te benaderen; maar dat is dit de standaard mappen structuur , waarin niet alle mappen zichtbaar zijn!
Lastig dus. Een andere PC voorzien van Creaters Update(1709) en hier is diskstation gewoon zichtbaar en benaderbaar via de verkenner.
Probleem is dus een update na deze Creaters update. Na installatie van deze update heb ik op meerder PC's spontaan een blauw scherm gezien!
Het opvallende verschil is tussen een PC welke het probleem dus niet heeft dat de "functie zoeken" en "Telefoon" in Windows instellingen niet aanwezig is!
Enkel recente windows updates verwijderd; waarbij deze direct weer binnen kwamen!Geen resultaat dus!
Twee (KB4090914 en KB4087256) zijn niet te verwijderen.De KB890830(verwijderen schadelijke software) is niet eens zichtbaar in Update verwijderen!
Slechte zaak dat windows dit niet snel oplost. Bovendien wordt de Creaters update e.d. (alleen tijdelijk uitstel mogelijk) gepust en heb je geen keuze. Ik vind het dan bijzonder service onvriendelijk dat men de gebruiker laat zitten met het probleem!
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
GERBNOT

Ik heb meerdere PC's met verschillende hardware configuraties met de laatste updates en daar zie ik wel zoeken en telefoon en heb geen blauwe schermen gezien.
Ik zie ook geen meldingen hiervan in de Microsoft Community.
Hier draait Versie: 1709 Build: 16299.334

Welke antivirus/blokkers en schoonhoud software heb je draaien?
0 Kudos
GERBNOT
Level 1
McAfee lifeSafe en McAfee Security Scan Plus.
CCleaner, IObit Uninstaller.
uBlock Origin. Op één notebook.

Er zijn wel meer issues in W10 zoals de Wifi verbinding op een notebook welke regelmatig vanuit de slaapstand weigert om in te loggen. Al eerder het een en ander wat met wifi host te maken uitgezet; maar het probleem doet zich weer regelmatig voor. Mogelijk met hetzelfde probleem te maken?
Ik denk er nu over om maar met een PC terug te gaan naar Windows 7 vanwege al dit soort geneuzel.
Mijn desktop heeft de creaters update ook nog niet en hier zie ik Diskstation zoals het hoort.
Ik heb nog wel een heel vreemd probleem, maar dat zal ik apart aandacht aan besteden.

Dank je wel voor je reactie.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
GERBNOT

Dan zou ik om al deze programma's uit te sluiten, ze er eens helemaal af halen en alle updates van Windows installeren en opnieuw opstarten.
Hierna de programma's 1 voor 1 weer installeren en kijken welke het probleem veroorzaakt.

Ik heb 8 jaar op locatie PC reparatie en installatie uitgevoerd en als ik problemen tegenkwam als deze problemen, haalde ik als eerste al dit soort programma's van de computer af.

Alle updates van Windows installeren en wat bleek dan; 90% van de problemen was weg.
0 Kudos