Vraag
Reacties
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Windows 10 October 2018 Update 1809 is nu beschikbaar.

Windows 10 October 2018 Update 1809 is nu beschikbaar.

De update wordt in fases uitgerold via automatische updates, dus dat kan nog dagen/weken duren, hij wordt op de achtergrond geïnstalleerd, dan kun je gewoon verder werken op de computer en als dit uitgevoerd is, komt een melding om de computer opnieuw op te starten.

Wil je niet wachten op de update kun je die hier activeren: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Klik op: Update nu

In totaal is de computer hier meer dan een uur mee bezig, maar je kunt gewoon doorwerken tot er gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten.
e-mail meldingen
Aan Uit
33 Reacties 33
mikraving
Level 1
Evert96 wrote:
Ik heb ook alle documenten nog, m'n broer is echter 120 GB filmmateriaal kwijt geraakt... :grimacing:

Echt zonder.:joy:
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Topicstarter
Ik las op verschillende forums dat Recuva Free de files had teruggehaald, hoop dat het werkt: http://www.ccleaner.com/recuva
0 Kudos
efok
Level 17
Be rt wrote:
efok
Linux is prima, maar als je een probleem hebt, moet je het alleen doen en zie dan maar eens hulp te krijgen en een oplossing van de maker, oh ja, heel de wereld is de maker, niemand is verantwoordelijk voor een oplossing of drivers enz. enz. enz.

Zo is het natuurlijk niet helemaal. Er zijn prima distributies waar gewoon een organisatie achter zit. Het is echt niet zo dat "de hele wereld" daar dan de maker van is. Ja, het is open source en de community kan daaraan bijdragen. Dat is nou juist het aardige, maar er wordt natuurlijk wel getest voor een distro vrijgegeven wordt. En het kost ook nog eens niks. Drivers is soms een probleem als fabrikanten die niet voor linux willen maken, maar heeft bij mij nog geen issues opgelevrd.
Bovendien is linux snel, compact, modulair en stabiel. Mijn hele linux installatie neemt maar zo'n 12 GB in beslag op mijn SSD. Windows 10 heeft in de praktijk heel wat meer nodig.
Ik heb hier een oudere laptop met oorspronkelijk windows vista, was niet meer vooruit te branden. Met linux mint lfce komt hij nog leuk mee.
Misschien is linux voor veel mensen iets voor "geeks", maar ik vind het super.

Maar we dwalen af van je oorspronkelijke topic update voor windows 10. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de "early adopters" hier. Zeker met dat documenten verhaal.
120GB films kwijt, brrr, dan mag ik toch hopen dat je van zoiets een backup hebt.:disappointed_relieved:
Verwijderd account
Niet van toepassing
efok
Level 17
mguzz Ha, die wou ik net posten. Niet best, en dat voor zo'n mega-bedrijf.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
efok Ja ondanks de beta testers slipt er altijd wel iets tussendoor, de Horizon box scheen ook uitgebreid getest te zijn maar wat daar nog achterweg kwam…..
Nog steeds loopt men tegen problemen aan als je de box in een thuisnetwerk opneemt.
0 Kudos
Michel1990
Level 7
mguzz wrote:
efok Ja ondanks de beta testers slipt er altijd wel iets tussendoor, de Horizon box scheen ook uitgebreid getest te zijn maar wat daar nog achterweg kwam…..
Nog steeds loopt men tegen problemen aan als je de box in een thuisnetwerk opneemt.

Horizon box is ook wel een apparaat apart zeg :joy:

Ik heb de nieuwe Windows ook al eerder geïnstalleerd wel clean install gedaan en alles lijkt prima te werken, wel nog een tip die ik voor veel mensen. Ik zie vaak dat de meeste de drivers installeren die ze via de OEM krijgen aangeboden zoals chipset drivers etc echter laat eerst even Windows update de drivers installeren vaak zijn deze recenter en ook getest. Natuurlijk is het wel altijd een goed idee om de video drivers gewoon van NVIDIA/AMD/Intel website af te halen 🙂
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Microsoft kan verloren data door Windows 10 October 2018 Update herstellen

Wel word geadviseerd Windows zo weinig mogelijk te gebruiken, komen ze nu mee!
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Updates zijn weer begonnen blijkbaar.
Vanmorgen was ik aan de beurt 😉
Geen vreemde zaken overigens, ging moeiteloos.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Topicstarter
https://tweakers.net/nieuws/144359/microsoft-wil-uitrol-w10-october-2018-update-hervatten-na-verhelpen-verwijderbug.html

Bij de vorige Windows 10-versie lieten gebruikers weten dat daardoor soms lege kopieën van mappen konden ontstaan. Microsoft wilde dit verhelpen met de October 2018 Update door die duplicaten te verwijderen. Nog aanwezig bestanden in die 'oude' mappen werden echter ook verwijderd.
Volgens Microsoft was het aantal gevallen klein, een honderdste van een procent van de installaties van Windows 10 October 2018 Update. Ook claimt het bedrijf verwijderde bestanden bij gebruikers terug te kunnen halen. Gedupeerden moeten daarvoor contact opnemen met de klantenservice van Microsoft. 020 500 1500
0 Kudos
efok
Level 17
Rustig afwachten of het allemaal wel echt gefixed is. Dit was dus een mislukte fix van een fout in de update van een half jaar geleden? Gaat echt lekker daar.
Hoe moeilijk is het om de documenten map überhaupt gewoon met rust te laten bij een OS-update?
0 Kudos
Nick999
Level 17
Vanochtend bij een bedrijf een (verplichte) update gehad en alle geupdate pc's hadden direct problemen met inloggen op het domein en benaderen van shares.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Topicstarter
Was dit de 1809 of de 2018-10 of zelfs nog eerder? Nick999
Interessant om te weten.
0 Kudos
efok
Level 17
Die shares zal weer met het uitzetten van SMBv1 te maken hebben. Prima dat ze een verouderde versie van SMB uitfaseren, maar zorg dan wel dat het in de nieuwe versie wel werkt. Nu zie je dat iedereen SMBv1 in het register maar weer aanzet, om zijn shares weer te kunnen vinden.
0 Kudos